Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначте, в якому з фрагментів представлено пізнавальну позицію об’єктивного ідеалізму.

Варіант 3.

1. Впишіть у визначення необхідне поняття:

Наука як організація наукової діяльності професійно зайнятих у ній людей за допомогою матеріальних засобів її здійснення у вигляді системи закладів для виконання функцій свідомого і цілеспрямованого керування науковою діяльністю та контролю над нею є ... (чим?)

А. Якщо всі наші знання походять із чуттєвого сприйняття матеріального світу, якщо навколишній світ є єдиним джерелом пізнання, то звідси безпосередньо випливає, що можливості пізнаваності предметів, явищ матеріального світу, досить обмежені, бо органи почуттів здатні безпосередньо сприйняти далеко не всі предмети, явища матеріального світу, а наші чуттєві сприйняття обмежені фізіологічно. Наприклад, людина не може бачити хімічний склад речовин, рентгенівські промені, елементарні частинки, позбавлена можливості безпосередньо сприймати давно минулі події, приховані від нас закономірності і т. п. А раз так, то виходить, що не всі наші знання походять із чуттєвого сприйняття, що матеріальний світ – не єдине і навіть не головне джерело людського пізнання. Тому гносеологія не має нічого спільного з об'єктивним світом. Логіка ніяк не пов'язана з матеріальним світом, вона існує і розвивається зовсім незалежно від нього. Логіка – це наука, яка нічого не викладає і нічого не доводить, крім формальних правил будь-якого мислення; логіка є наука розуму не по матерії, а тільки за формою.

В.Мислення дає нам можливість вивчати ті явища, які безпосередньо нами не сприймаються, з тих дій, які вони здійснюють на інші явища. Вчені не могли бачити орбіти руху планет навколо Сонця, бо безпосередньо вони не сприймаються. Просте спостереження за планетами дає нам можливість бачити лише позірний хаотичний рух цих світил, їх невпорядковане блукання по небосхилу. Логіка наукового мислення допомогла людям впорядкувати цей рух планет і розкрити його закономірності. Логіка є не тільки наука про закони і форми мислення, а й наука про буття, основу якої становить єдність законів буття і законів людського мислення, тобто тотожність мислення і буття, суб'єкта та об'єкта. Логічна ідея є «абсолютна субстанція як духу, так і природи, загальне, всі проникаюче собою». А це означає, що єдність онтології і гносеології досягається в логіці, в процесі логічного самопізнання абсолютної ідеї.

С. Істинність знання полягає у відповідності ідей і вчинків з прагненнями суб'єкта, з його користю. Істинність – це стан нашої свідомості, коли ми довіряємо якійсь ідеї або впевнені в ній. Істинами ми звикаємо вважати угоди людей, загальноприйняті і умовні. При цьому зміст наших ідей не може бути незалежним від свідомості людини і людства, тому що за даними свідомості стоїть людина, яка складає їх собі.

3.Оберіть 1 найвідповідніше визначення. Наукова проблема – це

a. непізнане, те, що належить ще пізнати в науці;

b. сфера непізнаваного, неприступного для наукового знання;

c. щось невідоме науці на відміну від відомого;

d. знання про незнання, межі, які визначають можливий науковий пошук;

e. логічний висновок з існуючого накопиченого знання;

f. предмет дослідження, про яке вченим хотілося б щось дізнатися.

4. Виберіть відповідь «так» чи «ні» відносно наступних тверджень:

1) Омана (заблуждение) має «земну основу», тобто ті реальні факти, відображенням яких воно є.

2) Омана (заблуждение)входить в істину як обмеженість форми відображення дійсності.

3) За певних умов істина стає оманою (заблуждением), а омана – істиною.

4) Коріння омани містяться не в історичних умовах пізнання, що породжують оману (заблуждение), а в тих фізичних недосконалостях, які притаманні людським пізнавальним здібностям.

5. Підкресліть 1 поняття, науковий зміст якого визначено таким чином:

Соціально-історична обумовленість певного етапу пізнання дійсності та форми практичної діяльності як критерію істини – це ... (об’єктивність істини, конкретність істини, абсолютність істини).

6. Визначте, якому методу пізнання відповідає таке визначення:

Активне, цілеспрямоване вивчення явищ у спеціально організованих, контрольованих і керованих умовах шляхом штучного відтворення і подальшого втручання у перебіг досліджуваного процесу і відповідної зміни його в спеціально заданому напрямку. При цьому об'єкт, що вивчається ізолюється від впливу побічних, тих, що затемнюють його сутність, обставин і представляється начебто в «чистому вигляді».

7. Виберіть 1 положення, найбільш необхідне для визначення поняття знання:

a) відображення об'єктивної реальності у формі активної практичної і теоретичної діяльності суб'єкта з об'єктом;

b) зафіксована інформація, яка може багаторазово використовуватися людьми для вирішення тих чи інших завдань;

c) форма фіксації, існування і трансляції результатів пізнавальної діяльності людини.

8. Виберіть правильну відповідь.

Ідейний напрям, що виступає проти фетишизації науки і перетворення науки в якусь самоціль, по відношенню до якої сама людина виступає в якості простого засобу – це:

a) агностицизм, b) технократизм, c) сцієнтизм, d) раціоналізм, е) антисцієнтизм.

9. Виберіть відповідь «так» чи «ні» щодо наступних гносеологічних тверджень:

а) Об'єктивно існуючий матеріальний світ є єдиним джерелом усіх наших знань.

б) Процес пізнання є розумовий процес, абсолютно незалежний від матеріального світу.

в) Сутність науки полягає в тому, що вона є загальною суспільною формою розвитку знання.

г) Суб'єктом пізнання є вчений, а об'єктом – предмети, які сприймаються його розумом і почуттями, що привертають його увагу і викликають інтерес.

10. Визначте, яке з наведених визначень є визначенням науки.

I. Дисципліна, що досліджує структуру наукового знання, засоби і методи наукового пізнання, способи обґрунтування і розвитку знання.

II. Сфера діяльності людей, основною функцією якої є вироблення і теоретичний вираз об’єктивних знань про дійсність в її закономірності та єдиному зв’язку.

III. Цілеспрямований процес активного відтворення дійсності та її відображення в свідомості людей, зумовлений розвитком суспільно-історичної практики.


Читайте також:

  1. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  2. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  3. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  4. Визначте, в якому з фрагментів представлено пізнавальну позицію кантівського агностицизму.
  5. Визначте, з якою метою і коли було створене реєстрове козацьке військо?
  6. Визначте, за часів правління яких князів Київська Русь досягла свого найвищого розвитку.
  7. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  8. Визначте, коли і чому Україна опинилася під гнітом литовських і польських феодалів.
  9. Відділення не має права залишати позицію, яку займає, і відходити без наказу командира взводу.
  10. Вплив на грошову пропозицію банківського і небанківського секторів економіки. Депозитний і грошовий мультиплікатори
  11. Вплив ціни на пропозицію Вплив нецінових чинників на




Переглядів: 1177

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виберіть 1 найточніший варіант твердження. Абсолютна істина – це | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.