Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура освітнього модуля у вимірах компонентів змісту фахової освіти

Зміст компонентів фахової освіти Зміст структурних компонентів освітнього модуля
1. Знання (загальнокультурні та фахові) Змістовий модуль  
2. Способи діяльності (професійно важливі уміння на навички) Модуль формування способів фахової діяльності
 
 

3.

Досвід творчої та науково-дослідної професійної діяльності Евристичний модуль
 
 

4.

Досвід емоційно-вольового ставлення до фахових і духовних цінностей, світу в цілому Афективно-розвивальний модуль
 
 

5.

Досвід саморегуляції професійного становлення і духовно-морального розвитку Модуль формування досвіду самостановлення як фахівця і духовно-морального саморозвитку
 
 

6.

Досвід гуманної взаємодії з людьми Модуль формування культури професійно-громадського спілкування і поведінки

 

У таблиці відбито 6 різновидів модулів, які складають цілісну сукупність взаємопов’язаних компонентів (систему “освітній модуль”), особистісно-розвивальний характер яких визначаються спрямованістю їх змісту на розвиток когнітивної, потребнісно-мотиваційної, афективної й соціально-психологічної сфер особистості майбутнього фахівця.

Змістовий модуль – суспільно й особистісно значуща, адаптована й індивідуалізована система науково-професійних знань (наукові теорії, закони й закономірності, правила, класифікації, моделі, категорії, поняття, факти, ознаки тощо), професійних, моральних і правових норм (програми, алгоритми, кодекси, статути, інструкції, технології), ставлень і оцінних суджень, яка визначається відбитими у державних стандартах і програмах цілями підготовки майбутнього фахівця, рівнями його загального і професійного розвитку та готовності до засвоєння нового навчального матеріалу і будується у формі підпорядкованих загальній меті пояснювально-ілюстративних або проблемно-пошукових структурних одиниць різної цільової спрямованості.

Змістові модулі поділяються на інформаційно-змістові, проблемно-змістові та пошуково-змістові. Їх різновиди залежать від особливостей засвоєння студентами певних фахових знань, норм, ставлень і оцінних суджень, тобто від характеру пізнавальної діяльності майбутніх фахівців у ВНЗ.

Під модулем формування способів фахової діяльності треба розуміти сукупність взаємопов’язаних моральних або фахових задач (завдань) різної функціональної приналежності, що орієнтована на оволодіння студентом психологічною, моральною і практичною готовністю до застосування набутих знань у процесі аналізу змодельованих професійно чи професійно-моральних ситуацій.

Евристичним (професійно-орієнтованим) модулем називається навчально і методично забезпечена програма набуття майбутнім фахівцем досвіду творчої та науково-дослідної діяльності, структурними компонентами якої є: цілі самооволодіння основами педагогіки та психології творчості; завдання щодо вивчення змісту, особливостей, принципів та методів наукового пошуку; система творчих і дослідницьких завдань професійного або загальнокультурного спрямування; навчально-методичний міні-довідник з основ організації творчої праці й наукової роботи за фахом.

Афективно-розвивальний модуль слід визначати як систему завдань і емоційно-збагачених ситуацій, потенційно значущих для розвитку афективного (емоційного і вольового) простору особистості студента (потягів, емоцій, почуттів, волі) за рахунок виникнення у неї безпосередніх переживань цінностей національної, загальнолюдської та професійної культури, формування стійкого й узагальненого ставлення до них, а також вольових якостей.

Модуль формування досвіду самостановлення як фахівця і духовно-морального саморозвитку – це комплекс зразків процесу формування особистості як фахівця, мінідовідників і методичних матеріалів щодо його самоорганізації, настанов студентам і задач на самооцінку професійного образу “Я” та на проектування завдань-самозобов’язань у сферах професійної і моральної самоосвіти і самовиховання, розробку особистого плану їх виконання та на його реалізацію з використанням певних методів і засобів.

Модуль формування культури професійно-громадського спілкування і поведінки є значущим для особистісно і соціально цінного виконання фахівцем управлінсько-комунікативної функції, дидактичним блоком завдань, змодельованих ситуацій і вправ, орієнтованих на оволодіння студентом комунікативними уміннями на оптимальному і творчому для досягнення професійних цілей рівнях, досвідом гуманної взаємодії з людьми.

 

 




Переглядів: 307

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Родова категорія “освітній модуль” у соціально-культурній парадигмі вищої освіти | Принципи модульно-розвивального навчання як його провідні базові поняття і методологічні регулятиви

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.