МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Управлінська складова механізму реалізації змін
Управлінська складова визначає особливості діяльності агентів змін та перелік практичних прийомів, які можуть використовуватися керівниками при здійсненні змін. Агенти змін – особи, що відповідають за провадження змін та формують цільові групи. Агенти змін повинні мати визначені повноваження та створювати атмосферу співробітництва. Агент (адміністратор) змін – _______________________________________ ________________________________________________________________________. Він діє як „каталізатор” змін у системі. Агенти змін можуть бути внутрішніми або зовнішніми. Управління змінами за допомогою агентів змін базується на твердженнях: Ø найбільш важливі агенти змін знаходяться на середньому рівні управління; Ø агенти повинні бути у хороших відносинах з куратором підтримки (менеджери середньої ланки); Ø агенти повинні пройти навчання та мати чіткий опис своєї відповідальності у проекті; Ø агенти змін повинні працювати у командах; Ø куратори не повинні бути власними агентами змін. Агенти змін займаються безпосереднім впровадженням змін, є поєднуючою ланкою між вищим керівництвом та працівниками, основну увагу приділяють роботі з людьми, забезпечують зворотній зв’язок шляхом передачі інформації вищому керівництву. Важливо також відмітити, щоне повинен робити агент змін: Ø не повинен проводити тривалі обговорення, що ні до чого не призводять; Ø не повинен приймати участь у коаліціях, інтригах, що активізуються під час проведення змін; Ø не повинен прагнути до хороших рішень, залишивши поза зоною уваги ідеальні рішення; Ø не повинен перевищувати свою роль у проведенні змін; Ø не повинен будувати нічим не підкріплені припущення; Ø не повинен бути непослідовним; Ø не повинен відкрито не визнавати своїх помилок; Ø не повинен обговорювати з вищим керівництвом лише позитивні результати. Найбільш розповсюдженими підходами до управління змінами є підходи до управління дискретними змінами І.Ансоффа, стратегії здійснення змін за Торлі і Уірденіусом, стилі проведення змін, визначені О.С. Віханським. І.Ансофф виділяв чотири підходи до управління змінами в залежності від того, яким чином відслідковується і долається опір змінам в організації, та які при цьому використовуються управлінські впливи (табл. 6.2). Таблиця 6.2 – Підходи до управління змінами, визначені І.Ансоффом
При вирішенні конфліктів, які можуть виникати в підприємстві під час проведення змін, менеджери можуть використовувати різні стилі керівництва, визначені О.С. Віханським (табл. 6.3). Таблиця 6.3 – Стилі керівництва в управлінні змінами за О.С. Віханським
На думку деяких вчених, процес здійснення – це саме стратегія, а не просто набір або послідовність дій, що характеризує виконання звичайної роботи. Згідно з ним виділяють 5 стратегій здійснення змін (табл. 6.4). Таблиця 6.4 – Стратегії здійснення змін за Торлі і Уірденіусом
Узагальнення існуючих підходів дозволяє виділити шість основних підходів до управління змінами в залежності від стилю управління, який використовується на підприємстві, і ступеня залучення працівників до здійснення змін (рис. 6.9), кожний з яких передбачає використання різних прийомів менеджменту для управління реалізацією змін підприємства.
Рис. 6.9 – Основні підходи до управління змінами Розрізняють чотири базові прийоми впливу, що використовуються при проведенні змін: спонукання, примушення, переконання, зобов’язання. Кожний з цих прийомів має свої переваги та недоліки (табл. 6.5). Таблиця 6.5 – Порівняльна характеристика прийомів впливу
Вибір найбільш оптимального підходу до управління змінами дозволяє підвисити ефективність їх впровадження, приймати управлінські рішення в залежності від ситуації.
6.3 Здійснення змін на основі концепції „силового поля” З метою ефективного впровадження змін К. Левін, найвідоміший американський спеціаліст з впровадження організаційного розвитку, запропонував використовувати модель „силового поля”, що базується на таких твердженнях: Ø ______________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Ø ______________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ Ø ______________________________________________________________________ ________________________________________________________________________
Впроваджуючи зміни, треба враховувати, що „позитивні та негативні” фактори (сили, вектори) будуть існувати завжди; їх треба ретельно досліджувати та балансувати. Основні фактори, що сприяють чи протидіють змінам наведені на рис. 6.10.
Рис. 6.10 – Фактори, що сприяють чи протидіють проведенню змін
Застосування концепції „силового поля” можливе для вирішення наступних задач щодо підвищення ефективності проведення змін: - внесення змін до потенціалу підприємства; - пристосування до впливу факторів зовнішнього середовища; - врахування комплексного впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, що визначають позицію підприємства на ринку; - подолання існуючого або потенційного опору змінам.
Рис. 6.11 – Застосування концепції „силового поля” при впровадженні змін Незалежно від того, для вирішення якої задачі використовується концепція „силового поля”, управління змінами на основі концепції „силового поля” включатиме наступні кроки. На першому кроці визначається перелік протидіючих і сприяючих сил; визначається перелік можливих шляхів зниження негативного впливу протидіючих сил, які також можна розглядати як потенційні сприяючі сили, та перелік можливих дій підприємства, що можуть завадити ефективно використати сприяючі сили, які також можна віднести до протидіючих сил. На другому кроці здійснюється оцінка сприяючих та протидіючих сил: визначається вага кожної зі сприяючих сил у їх спільному впливі, та вага кожної з протидіючих сил у їх спільному впливі; здійснюється оцінка кожної з сил, що розглядаються, експертним шляхом за обраною шкалою балів; розраховується середньозважена оцінка, порівнюються отримані оцінки і визначаються переважаючі сили. На третьому кроці приймається рішення щодо оптимізації поточних заходів з реалізації змін. Якщо переважають сприяючі сили, у підприємства немає нагальної потреби для оптимізації поточних заходів, оскільки вплив сприяючих сил спроможний допомогти дістатися бажаної позиції. Якщо переважають протидіючі сили, існує ризик переходу до небажаної для підприємства ситуації. В цьому разі першочергову увагу слід приділити розробці і проведенню заходів з нейтралізації впливу протидіючих факторів, не врівноважених відповідною сприяючою силою, шляхом її створення. Після чого доцільно оптимізувати заходи зі зниження впливу протидіючих факторів, що вже здійснюються, але які за результатами аналізу отримали низьку оцінку.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|