Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивості алкалоїдів та їх ідентифікація.

 

Дослід 1. Розчинність алкалоїдів.

Дані в лабораторії алкалоїди розчинити у воді, потім у спирті. Водні розчини алкалоїдів випробувати індикатором та визначити рН одержаних розчинів.

Зробити висновки.

 

Дослід 2. Виділення хініну з його солі.

У пробірку з 5 крапель розчину гідрохлорид хініну внести подвійний об’єм розчину аміаку.

Що спостерігається?

Написати рівняння реакції утворення солі..

 

Дослід 3. Реакції осадження алкалоїдів.

В 4 пробірки окремо помістити по 5 крапель алкалоїду. В першу пробірку долити 10 крапель розчину таніну, в другу – такий же об’єм пікринової кислоти, в третю – реактиву Люголя, в четверту – реактив Неслера.

Як реагують алкалоїди з даними груповими реактивами?

Описати властивості осадів, що утворилися.

 

Дослід 4. Мурексидна реакція на кофеїн.

2-3 кристалики кофеїну або будь-якої пуринової основи, змочити 1 см3 конц нітратної кислоти і випарити до сухого залишку на водяній бані. До сухого залишку прилити декілька крапель 25% розчину аміаку.

Що спостерігається?

Написати рівняння реакції утворення мурексиду кофеїну.

 

Дослід 5. Основні властивості нікотину.

У пробірку налити 2 см3 розчину нікотину, прилити краплю розчину індикатора фенолфталеїну, а потім додати кілька крапель оксалатної кислоти до забарвлення розчину. Одержаний розчин випарувати на водяній бані до густого сиропу і охолодити. Спостерігати за випаданням кристалів оксалату нікотину.

 

Дослід 6. Виявлення алкалоїдів у рослинній сировині (Виконувати у витяжній шафі).

Листя тютюну розтерти у фарфоровій ступці спочатку з 5-10 краплями 10% розчину аміаку, а потім з 5 см3 дихлоретану. Нікотин переходить в розчин, який можна виявити за допомогою:

а) розчин J2 в KJ ® червоно-бурий осад;

б) 10%-ний розчин таніну ®осад білого кольору;

в) насичений водний розчин пікринової кислоти ® осад жовтого кольору.

Дослід 7. Реакція хініну з бромною водою.

До 2 крапель 1%-го розчину гідрохлорид хініну долити 5 крапель води, 2 краплі бромної води і 2 краплі 2н розчину аміаку. Розчин поступово набуває ізумрудно-зеленого кольору.

 

Дослід 8. Виділення кофеїну з чаю.

На годинникове скло помістити чай, накривши зверху таким же склом повністю. Нагріти на електроплиті. Спочатку виділятиметься водяна пара, а потім блискучі безбарвні кристалики кофеїну.

Перевірити кофеїн такими ж реактивами як і у досліді №6.

 

Дослід 9. Реакція нікотину з реактивом Драгендорфа.

Для проведення досліду готують 2 розчини:

а) 0,85 г основного Бісмуту нітрату + 40 см3 води + 10 см3 конц. СН3СООН;

б) 8 г KJ + 20 см3 води.

Перед проведенням реакції змішати розчини а) і б) по 0,5 см3 та долити до них 1-2 краплі СН3СООН і 1-2 краплі водного розчину нікотину.

Спостерігати за утворенням яскраво-рожевого забарвлення подвійної солі (BiJ3 + KJ) з нікотином.

 


ЗАНЯТТЯ №32

 

Тема:Вуглеводи. Моносахариди.

Актуальність теми:Вуглеводи входять в склад клітин і тканин всіх рослинних і тваринних організмів і за масою складають основну частину органічних сполук на Землі. Це джерело енергії в метаболічних процесах, структурні компоненти клітинних стінок рослин, бактерій, грибів, складові елементи життєво-важливих речовин: нуклеїнових кислот, коферментів, вітамінів. Цілий ряд вуглеводів використовується як природні ліки або для їх виробництва.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, властивостей, ізомерії та біологічного значення моносахаридів.

Знати:

- будову поляриметра;

- формули пентоз і гексоз;

- ізомерні формули гексоз: формули Фішера і Хеуорса;

- препарати моноцукрів та їх застосування.

Вміти:

- визначати оптичну активність глюкози;

- готувати розчини глюкози будь-якої концентрації;

- працювати з поляриметром;

- визначати кут обертання і вираховувати його.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Теоретично підготуватись по контрольних питаннях даної теми.

2. Оформити три графи протоколу.

3. Виписати медичні препарати з даної теми, вказати їх застосування.

4. Повторити властивості багатоатомних спиртів, кетонів та альдегідів.

5. Перечислити види таутомерії характерні для моносахаридів. Навести приклади кожного з них.

6. Навести приклади знаходження глюкози в природі та її застосування.

7. Написати рівняння реакції, які характеризують хімічні властивості фруктози.

8. Написати рівняння реакцій, які характеризують глюкозу як багатоатомний спирт.

9. Яку масу глюкози необхідно додати до 200г. її розчину з масовою часткою 5% щоб отримати розчин з масовою часткою 20% ?

 

Контрольні питання

 

1. Вуглеводи в природі, їх біологічна роль і класифікація.

2. Будова і стереоізомерія моносахаридів.

3. Альдо- і кето - пентози та гексози

4. Циклічні форми моносахаридів, їх конформація.

5. Таутомерія моносахаридів, їх форми.

6. Хімічні властивості моносахаридів, їх добування.

7. Глікозиди, їх будова та властивості.

8. Аміноцукри. Нейрамінова кислота.

9. Гексози: глюкоза, фруктоза, манноза, галактоза.

10. Ідентифікація моносахаридів.

11. Основні представники моносахаридів як лікарські засоби.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Проробити досліди, вказані у методичній вказівці..

2. Результати спостережень і висновки внести в протокол.

3. Оформити і захистити протокол у викладача.

4. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання.

5. Написати рівняння реакцій за допомогою, яких можна здійснити перетворення: Сахароза ® Х ® Етанол. Назвати речовину Х.

6.Який об’єм виділиться карбон (IV) оксиду при спиртовому бродінню 270 г глюкози (н.у)?

7.Які діастеромери називають епімерами? Написати проекційні формули Фішера епімерів D- глюкози.

 

8.Написати рівняння реакцій взаємодії D- глюкози з Вr2(H2O); HNO3(конц); HCN; CH3J (надл.) ; О2.




Переглядів: 988

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Теоретична частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.