Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ

1. Поняття логічної культури оратора.

2. Основні формально-логічні закони.

3. Доказ – необхідна умова обґрунтування своєї позиції. Види доказів.

4. Доказ і переконання.

5. Складові мовленнєвої культури оратора.

6. Вимоги до мови публічного виступу: правильність, точність, логічність, багатство, емоційність.

 

ПРАКТИЧНО В АУДИТОРІЇ

1. Відтворіть пропущену ланку в доказах. Визначте, які з доказів побудовані на індукції, а які – на дедукції.

Усі вчителі навчають учнів. Віра Петрівна навчає учнів.

Коля знає п’ять мов. Коля – поліглот.

Я поступаю до університету. Я – абітурієнт.

Ми любимо говорити про природу. Ми любимо говорити про тварин.

2. Прочитайте текст. На якому логічному законі його побудовано? Обґрунтуйте свою думку.

Гомерівський епітет – поетичне означення, характерне для Гомерівського епосу (“Іліади”, “Одіссеї”). Дві ознаки характеризують ці епітети: вони складені, об’єднують два корені, і постійні, тобто назавжди закріплені за певними словами чи іменами. Наприклад: світлоока богиня, швидконогий Ахіллес, сріблолукий Аполлон, золототронна Гера, хитророзумний Одіссей тощо. Український перекладач “Одіссеї” Б.Тен користується епітетами многослізний, богорівний (Словник літературознавчих термінів).

3. Визначте логічні помилки в наступних реченнях і класифікуйте їх.

Він мав чарівну доньку та велику кімнату.

Синтаксис – це не фонетика, а фонетика – не синтаксис.

Та що ви кажете! Вона не може вийти заміж, бо ніколи цього не робила.

Після лекції у нас був хороший настрій. Отже, якщо у вас поганий настрій – ходіть на лекції.

Діти не можуть мати свої думки бо вони ще малі.

Він ніколи не мовчить, коли його питають. Отже, він – відмінник.

Ми можемо не читати цей твір, бо він стоїть останнім у списку літератури.

4. Вправи на розвиток усного мовлення.

Прочитайте скоромовки, вправляючись у швидкості промовляння, з’ясуйте, к ви зрозуміли суть скоромовки.

Згори гарно та тихо, а всередині ворушиться лихо.

Словом як шовком вишиває, а ділом як шилом шпигає.

Ти йому про діло, а він тобі про козу білу.

Млин меле – мука буде, язик меле – біда буде.

Тишком, нишком вийшла мишка із нори, в шкряботушки ніс і вушка догори.




Переглядів: 392

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумкова тека | Практичне заняття № 5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.