МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗАВДАННЯ ДОДОМУ1. Запишіть в свій термінологічний словник всі терміни з даної теми. Перевірте, як ви їх зрозуміли, чи зможете їх пояснити іншій людині.
2. Виконати риторичний аналіз тексту Олени Теліги “Вступне слово на академію в честь Івана Мазепи” (Теліга О. Окраю мій. – К., 1999. – С.130) Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика. – К.: Вища школа, 2003. – С.256-259.
3. Спробуйте розкрити тему “Риторика в житті людини”, використавши як опорні моменти цитатного плану нижче подані прислів’я і приказки. Подумайте, в якому порядку варто розташувати ці вислови. Плете, що слина до губи принесе. Наговорив чотири міхи чорної вовни, та всі неповні. Умій казати, умій і замовчати. Слова старше, ніж гроші. Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь. Добре слово варте завдатку. Умієш говорити – умій слухати. Що скаже – неначе зав’яже. КЛЮЧОВІ СЛОВА: Структурні моменти твору (вступ, або зацікавлення, основна частина: опис, міркування, оповідь, висновки, або переконання), етикетні формули, композиція: лінійна, спіральна, кільцева, когезія, ретроспекція, проспекція.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ: 1. У чому полягає різниця між темою та об’єктом промови? 2. Що таке підтема та мікротема? Що означають вирази “розкрита” та “нерозкрита” тема? 3. Чи згодні ви з тим, що нотатки треба робити на полях? Що дає цей метод? 4. Навіщо ораторові бібліографічні посилання? 5. Навіщо перед виходом до аудиторії ораторові потрібно тренування? Які способи тренування ви можете назвати? 6. Які структурні елементи тексту виділяють ще з античних часів? 7. Як називаються вступ та висновки в класичній риториці? Які підрозділи в основній частині тут визначаються? 8. Якими способами оратор може зацікавити аудиторію на початку виступу? 9. Чи можна доповнювати міркування художніми картинками? 10. Що таке інтеграція різноманітних моментів промови?
|
||||||||
|