Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Задача-приклад 3.2.

Оцінити конкурентну силу та абсолютну конкурентну силу підприємства “Будпроект”, яке займається виробництвом будівельних матеріалів. Вихідна інформація про силу конкурентних позицій підприємства та його основних конкурентів наведена в таблиці 3.5. Шкала вимірювання від 0 (min) до 10 (max) балів.

Таблиця 3.5 – Вихідна інформація для оцінки конкурентної сили потенціалу підприємства

 

№ з/п Фактор Вага Оцінка (бали)
Будпроект Конкуренти
Якість продукції 0,1
Ділова репутація 0,1
Рівень витрат 0,2
Технічний потенціал 0,05
Розробка та реалізація інновацій 0,1
Кадровий потенціал 0,2
Фінансовий стан 0,15
Менеджмент 0,1

 

Розв’язання:

Для визначення конкурентної сили за кожною позицією розрахуємо добуток ваги фактора на його бальну оцінку. Загальна конкурентна сила для кожного об’єкта оцінки дорівнює сумі конкурентних сил за всіма факторами. Абсолютну конкурентну силу (КСабс) підприємств розрахуємо за формулою:

 

де – оцінка і-го чин­ника конкурентної сили для оціню­ваного підприємства;

– оцінка і-го чин­ника конкурентної сили (слабкості) для j-го під­приємства-конкурента;

n – кількість чинників, що характеризують сильні та слабкі конку­рентні позиції.

Результати розрахунків наведено в таблиці 3.7.

Таблиця 3.7 – Оцінка сильних і слабких позицій потенціалу підприємства “Будпроект”

№ з/п Фактор Конкурентна сила (зваж.бали)
Будпроект Конкуренти
КСі КС1 КС2 КС3 КС4
Якість продукції 0,8 -0,2 0,5 1,0 0,1 0,6
Ділова репутація 0,8 -0,2 0,7 1,0 0,1 0,6
Рівень витрат 1,0 -1,0 2,0 0,6 0,2 0,8
Технічний потенціал 0,5 0,0 0,1 0,4 0,2 0,4
Розробка та реалізація інновацій 0,9 -0,1 0,4 1,0 0,5 0,1
Кадровий потенціал 1,0 -1,0 1,4 2,0 0,2 0,8
Фінансовий стан 0,8 -0,8 1,5 1,1 0,5 0,2
Менеджмент 0,9 -0,1 0,4 1,0 0,5 0,1
  Конкурентна сила (зважені бали) 6,7   7,0 8,0 2,2 3,6
  Абсолютна конкурентна сила -3,4 -3,1 -2,0 -7,8 -6,5

 

Як бачимо, конкурентна сила підприємства “Будпроект” оцінюється в 6,7 бали, що гірше від лідерів досліджуваної групи – 1-го та 2-го конкурентів на 0,3 та 1,3 бали відповідно, але краще за 3-го та 4-го конкурентів відповідно на 4,5 і 3,1 бали. Абсолютна конкурентна сила підприємства “Будпроект” має від’ємне значення та дорівнює – 3,4 бала (для порівняння у 1-го конкурента – (-3,1) бали, у 2-го – (-2) бали). Таким чином, для досліджуваного підприємства слабкості перевищують сильні позиції. Основну увагу в подальшій діяльності доцільно сконцентрувати на зниженні рівня витрат та підвищенні професійного рівня персоналу за умов наявності зовнішніх можливостей розвитку обраного напрямку бізнесу.




Переглядів: 1285

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підприємств роздрібної торгівлі | Задача-приклад 3.3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.