МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Guess the phonetic phenomenon.1.It is a complicated phenomenon within which the relations between the distinctive features of phonemes are revealed and the stress pattern of a word as well as the rhythmic and intonation structure of an utterance is realized. It may consist of one phoneme or a number of phonemes and has articulatory, acoustic, auditory and functional aspects. It can be a part of a word or a word itself. It is a unit of both segmental and supra-segmental features. 2.This is a complex phenomenon marked by the variations in the pitch of the voice, force or utterance, qualitative and quantitative characteristics of the syllabic phoneme. It organizes the syllables of a word into a language unit and in some cases helps to differentiate words, word combinations and sentences. In the English language it is free, has several degrees, and is influenced by recessive, rhythmical and retentive tendencies.
3.It is a supra-segmental phonetic phenomenon which is formed by a complex unity of the variations in the pitch of the voice, the greater prominence of one or more words among other words, the special colouring of voice, regular recurrence of stressed and unstressed syllables within more or less equal intervals of time and the relative speed with which the sentence is pronounced. It performs sentence-forming, sentence-delimiting, distinctive and attitudinal functions.
Guess the name of the linguist. 1.This linguist had a broad sphere of interests. Working on the phoneme theory he paid his attention on the fact that the phoneme has a certain amount of independence and investigated the development of variants into separate phonemes and the deterioration of phonemes into variants. He was the first who advanced the idea of the distinctive function of phonemes and considered them to be real units. Defining the phonemic variants he emphasizes the relationship and dialectal unity of individual and universal. He was also interested in the process of syllable formation and tried to explain it in connection with the variations of the force of articulation.
|
||||||||
|