Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МОТИВАЦІЇ ТА КОНФЛІКТУ В СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПЕРСОНАЛУ

Власне, конфлікт між працівником і керівником виникає тоді, коли не задовольняється потреба першого в належній оцінці його праці, тобто коли має місце несправедливе ставлення до нього з боку адміністрації, порушуються загальнолюдські норми моралі. Водночас і працівник може неякісно виконувати функціональні обов’язки, порушувати трудову і виконавську дисципліну і неадекватно реагувати на зауваження чи вимоги керівництва.

Зародження конфлікту здебільшого негативно впливає на характер організованості та обопільної відповідальності керівника і підлеглого, а пізніше, на етапі конфліктної ситуації, вкрай ганебно позначиться на виконанні ними своїх функціональних обов’язків. У цьому розрізі конфлікт - одна із форм прояву слабкої мотивації праці персоналу, незнання керівником її основних механізмів.

Потреби, які обумовлюють мотивацію, мають свою структуру, яка значною мірою визначається рівнем освіченості і виховання людини, її професійною підготовкою, досвідом і соціальною програмою, свідомістю і самосвідомістю, місцем і роллю у соціосистемі. Відтак особливості потреб визначають і своєрідність мотивації. До того ж одні і ті ж потреби задовольняються різними шляхами, а тому і мотивація їх не однакова.

Конкретні об’єднання людей можна мотивувати по-різному, залежно як від їхніх потреб і мотивів, так і від специфіки їх роботи, особливостей і характеру взаємостосунків. І те, що є ефективним для мотивації одних людей, не продуктивне для інших. Так, у колективі одного працівника можна мотивувати матеріально, другого – посадовим підвищенням, третього – поліпшенням житлових умов, четвертого – закордонним відрядженням і т.д.

Коли мотивація не приводить до підвищення продуктивності праці, а потреба працівника не задовольняється з вини керівника, то це призводить до зародження, або виникнення службового конфлікту, розв’язання якого не обмежується лише втамуванням конкретної потреби, а й сприяє зародженню нових проблем, здебільшого складніших і глибинніших за психоемоційним змістом. Тому має місце органічний взаємозв’язок між мотивацією і конфліктом, який виявляється передусім у процесі неефективної управлінської діяльності менеджера.

Для спонукання людей до ефективної діяльності особливу роль мають відігравати винагороди. Однак для кожної конкретної людини матимуть значення лише ті офіційні стимули, які зачіпають її потреби і мають особисту цінність. Одну людину дієво стимулюють гроші (сильне прагнення до збагачення), другу – публічне визнання її заслуг чи талантів.

Менеджер, виходячи із потреб підлеглого, повинен уміло застосовувати внутрішню і зовнішню винагороду. Він зобов’язаний знати, яка із цих винагород буде дієвіше спонукати працівника до ефективної праці. Один отримує більше насолоди від змісту і характеру самої праці, другий – від премій, підвищення зарплати тощо. І керівник змушений знати, який натиснути “важіль”, щоб його підлеглий запрацював з найбільшою віддачею. Якщо ж він не знає потребо-мотиваційної сфери підлеглого і не врівноважив зовнішніх і внутрішніх винагород, то це може породити або загострити міжособисті суперечності, спровокувати конфліктну ситуацію.

Оскільки саме на основі “внутрішньої мотивації люди діють спокійніше, швидше, сумлінніше, витрачають менше сил, краще засвоюють завдання і знання” (1, с.357), то керівник в своїй практиці повинен здебільшого спиратись на ці найважливіші внутрішні стимули. Але “внутрішні спонукання до дії є результатом взаємодії складної сукупності потреб, які поступово змінюються, і, щоб мотивувати керівник має визначити ці потреби та знайти спосіб їх задоволення” (1, с.357). При цьому в кожний конкретний момент часу “людина буде прагнути до задоволення тієї потреби, яка для неї є більш важливою або сильною” (5, с.366–367). Отже, керівникові “потрібно пильно спостерігати за своїми підлеглими, щоб з’ясувати, які активні потреби рухають ними” (5, с.368).




Переглядів: 250

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори, що впливають на мотивацію | ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЙ МОТИВАЦІЇ В МЕНЕДЖМЕНТІ ПЕРСОНАЛУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.