МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Контроль-сортування (дефектація).Вимиті й очищені деталі контролюють і сортують на придатні, відновлювані й негідні. Контроль здійснюється по технічних умовах (ТУ), які оформляються картою окремо на кожну деталь. На карті є номер деталі. Початок номера вказує на марку автомобіля. У карті є дані про матеріал, термообробку й механічні властивості деталі. Крім того, на карті наведений ескіз деталі із цифровими позначеннями дефектів, перелік дефектів, спосіб їхнього виявлення й розміри деталі: номінальний і припустимий без ремонту. І висновок: що робити, як ремонтувати. Але висновок «бракувати» іноді виявиться передчасним, тому що при відсутності нової деталі треба шукати можливість відновити по ТУ забраковану деталь. В автомобілі найчастіше виникають наступні несправності: · відхилення розмірів робочих поверхонь і зміна їхньої геометричної форми; · відхилення в точності взаєморозміщення робочих поверхонь; · механічні ушкодження; · корозія; · зміна фізико-механічних властивостей матеріалів. Розміри змінюються через зношування. Звичайно зношування буває нерівномірним, тому воно супроводжується зміною геометричної форми - овальність, конусність, бочкообразність і ін. Наприклад, циліндр двигуна зношується на конус і на овал. Найбільше зношування в районі верхнього поршневого кільця, тому що там найбільша температура й тиск і через цього найгірші умови змащення. Овальність з'являється внаслідок нерівномірного тиску поршня на стінку циліндра. Найбільший тиск виникає в площині руху шатуна. Овальність може бути викликана й деформацією блоку, що виникає при неправильному затягуванні болтів кріплення голівки блоку. Шийки колінчатого вала зношуються нерівномірно. Так, найбільше зношування шатунних шийок виникає з боку корінних шийок, тому що ці місця постійно навантажені інерційними силами. Відхилення в точності взаєморозміщення робочих поверхонь виражаються в порушеннях паралельності й перпендикулярності осей і площин, міжосьової відстані, співвісності, торцевому битті й ін. Вони викликаються нерівномірним зношуванням; поверхонь, напругами в деталях, перевантаженнями під час; роботи й ін. Так, у колінчатого вала двигуна зустрічається биття шийок одна відносно одної, непаралельність шатунних і корінних шийок, торцеве биття фланця маховика й відхилення в радіусах колін. Відхилення в розташуваннях поверхонь спостерігаються часто в корпусних деталей. Механічні ушкодження є наслідком неприпустимих навантажень на деталі або втрати ними міцності на витривалість. У результаті цього з'являються тріщини, злами, вигини, скручування, жолоблення й т.д. Тріщини виникають звичайно в деталях, що працюють при знакозмінних навантаженнях у районі концентраторів напруг (отвору, жолобника, пази й ін.). Вони з'являються в рамах, кузовах, валах. Деталі ламаються внаслідок втомлення матеріалів або більших ударних навантажень. Деформації викликаються динамічними навантаженнями. Найчастіше деформуються колінчаті вали, шатуни, карданні вали, рами й кузови. Корозія виникає при зіткненні деталей з кородуючим середовищем. З'являються суцільні окисні плівки або місцеві плями й раковини. Корозію можна зустріти на робочій поверхні випускних клапанів, у верхній частині циліндрів двигуна, голівках блоку, кузовах. Зміна фізико-механічних властивостей матеріалів виражається найчастіше в зменшенні твердості й пружності деталей. Твердість поверхні деталей знижується через їхній перегрів або зношування поверхневого загартованого шару. Зменшення твердості пружин змінює їхню пружність. Придатність деталей визначають зовнішнім оглядом або за допомогою вимірювальних інструментів і пристосувань. Оглядом оцінюють загальний стан деталі, наявність тріщин, вм'ятин, задирів, пробоїн, зламів, корозії. Вимірювальними інструментами визначають зношування деталі, відхилення від геометричної форми й взаєморозміщення осей.
|
||||||||
|