МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мийка й очищенняПеред ремонтом агрегати, вузли й деталі знежирюють і промивають. Деякі деталі очищають від іржі, накипу й нагару. Звичайно деталі агрегатів покриті маслянистими-грязьовими й асфальтосмолистими відкладеннями. Найпростішим способом знежирення деталей є їхня мийка в органічних розчинниках - дизельному паливі, гасі, бензині, Уайт-спіриті й іноді в ацетоні. Але всі розчинники більш-менш вогненебезпечні й швидко забруднюються. Тому мити доцільніше у ванні із сіткою, що змонтована на половині глибини ванни. Нижче сітки наливається вода, а вище гас. При мийці бруд осідає у воду й гас довгий час залишається чистим. Деталі промивають пензлем. Особливо ретельно треба прочистити масляні магістралі блоку циліндрів і колінчатого вала. Це зручно зробити йоржиками. Для очищення довгих магістралей або трубок годиться шнур з вузликами, що простягають взад-вперед у наповненій розчинником трубі. Добре розчиняє смолисті з'єднання в карбюраторі бензол С3Н6 — отрутна й вибухонебезпечна рідина. Смолу розчиняє ацетон. Лакові відкладення поршнів двигуна розчиняються відмочуванням поршнів протягом 1,5...2 ч у розчині, що містить 40 г прального порошку на 1 л води при температурі 90...95°С. Застигле змащення виварюють в 5 %-ном розчині каустичної соди. Те ж роблять із масляним радіатором. При великій кількості деталей, мийка в органічних розчинниках виявиться пожарнонебезпечною, малоефективною й дорогою. Тому застосовують мийку в машинах і ваннах. Миючим розчином у них раніше застосовувався 5 %-ний розчин каустичної соди. Але після нього потрібно дуже ретельне ополіскування гарячою водою. А алюмінієві деталі в лужних розчинах посилено кородуют. У цей час деталі миють у розчинах синтетичних миючих препаратів, які ефективні через зміст у них поверхнево-активних речовин і нейтральні стосовно кольорових металів. У струминних машинах застосовують порошки «Лабомид 101», МЛ-51, тому що вони не утворять піни. Концентрація водяного розчину 1...2,5 %, температура мийки 70...80 °С. Для мийки у ваннах готовлять розчини з порошків «Ла-бомид 203», МЛ-52 і МС-8 концентрацією 2...3,5 %, температура мийки 8О... 1ОО°С. Синтетичні розчини миє добре при досить високій температурі. Останнім часом випускаються препарати, які розчиняють забруднення й при кімнатній температурі. Деталі занурюють у рідини АМ-15, «Лабомид 315» або «Ритм 76» і після витримки в них обполіскують у будь-яких синтетичних миючих водяних розчинах при температурі 50...60 °С. Ці рідини містять трихлоретилен і диметилбензен, тому вони отрутні й вогненебезпечні й вимагають особливих мір безпеки. Нагар виникає при неповнім згорянні палива й масла в камерах згоряння, на клапанах і в газопроводах двигуна. Від нагару деталі очищають механічно або хімічно. Очищення металевими щітками або шаберами вручну вимагає багато часу. Для прискорення роботи можна щітку затиснути в патрон дриля. Канавки поршневих кілець очищають від нагару спеціальним пристосуванням. З вихлопного колектора нагар можна випалювати паяльною лампою, але впускний колектор нагрівати не можна, тому що він може від цього пожолобитися. У каналах нагар можна видалити шматком сталевого троса товщиною 8...10 мм, закріпленим у дрилі й з розпущеним кінцем. Але треба врахувати, що на поверхні деталі з'являться риски, які є місцями для виникнення нагару. Тому краще відмочувати деталі 3...4 години у розчині синтетичних мийних засобів при температурі 90...95 °С, а потім розм'якшений нагар видалити дерев'яним шабером. Для очищення великої кількості дрібних деталей можна виготовити в майстерні барабанну мийну машину. У стінках шестигранного барабана просвердлені отвори меншого діаметра, чим деталі. Барабан заповнюють деталями на 3/4 обсягу через люк, що замикається, і опускають на опори ванни .Барабан обертається із частотою 10...20 об/хв. У ванну наливають синтетичний миючий розчин або розчин, що містить 2...3 % кальцинованої соди й 3...4 % господарського мила. Температура розчину повинна бути 60...80 °С. Для цього внизу ванни встановлюють нагрівач. Можна використати й органічні розчинники - дизельне паливо або гас. Перетираючись одна об одну, деталі добре очищаються. Накип легше уникати, ніж його потім видаляти. Він утворюється тим менше, чим рідше доливають воду або заміняють її. В охолодну воду рекомендується додавати 10г/л двуххромовокислого калію, що перешкоджає виникненню накипу й створює на стінках сорочки охолодження протикорозійну плівку. Для шкіри така рідина нешкідлива, але при проковтуванні викликає отруєння. Виниклий накип видаляють 10...15%-ним розчином соляної кислоти НС1. Для цього деталі витримують в нагрітому до температури 60 °С розчині, протягом 10...60 хв, залежно від товщини шару накипу . Соляна кислота добре розчиняє накип, але й роз'їдає метал. Для зменшення такого впливу в кислоту додають інгібітори, наприклад, 3...4 г уротропіну на 1 л розчину. Випускається й інгібірована соляна кислота. Після витримки в розчині соляної кислоти деталі промивають у проточній воді, а залишки кислоти нейтралізують у розчині, що містить кальциновану соду Na2CO3 10 г/л і азотистокислий натрії NaNO2 3...5 г/л. Температура розчину 60...70 °С й тривалість обробки 5...7 хв. При цьому деталі пасивуються, тобто на їхній поверхні виникає тонка корозійностійка окисна плівка. З алюмінієвих деталей накип видаляють розчином, що містить фосфорну кислоту НзРОз (100 г/л) і хромовий ангідрид СгО3 (50 г/л). Температура розчину 60...70 °С. Очищені деталі промивають у проточній воді. Під час мийки й очищення виникають пари розчинників, лугів і кислот, (які дратують слизьові оболонки дихальних шляхів). Тому приміщення повинне добре провітрюватися. Деякі розчини дратують шкіру, викликаючи навіть опіки. Чутливість різних людей до цих речовин різна, а зустрічається й надчутливість (алергія). Особливо небезпечна каустична сода і її розчини. При роботі з нею особа потрібно закривати прозорим екраном і голими руками її не брати. Розчини, що містять більше 1 % каустичної соди, ушкоджують шкіру. Тому деталі після обробки в розчині каустичної соди потрібно ретельно обполіскувати гарячою водою. Для нейтралізації лугу під рукою повинен бути слабкий, 0,5...1,5 %-ний розчин оцтової кислоти. При ручній мийці руки змазують захисними пастами ХИОТ-6, ИЭР-1, «Айро», «Невидимка» і ін. Спочатку руки змазують рослинним маслом, а потім пастами. Через кілька хвилин паста висохне, створивши захисну плівку. Після роботи паста легко змивається водою з милом. Від водяних розчинів захищає паста ИЭР-2 або силіконовий крем. Розчинники є вогне- і вибухонебезпечними. Тому приміщення треба добре провітрювати. Ванни для розчинників повинні щільно закриватися. Справні засоби пожежогасіння повинні бути під рукою. Читайте також:
|
||||||||
|