Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цшщицшщицишищш.

33.Упізнати серед символів літери. Інструкція: «Знайдіть у листі інопланетян наші земні літери і назвіть їх»:

Б5Ш2УУ НІІВКУЧ' ДХБ&ЯФ 9РЦХШ1 ІХШ\Л/.

34.Малюнковий диктант букв. Логопед показує дітям малюн­ки і пропонує викласти на набірному полотні літери, що по­значають звуки, з яких починається назва кожного малюнка.

35.Предметний диктант літер. Дітям демонструють предметі пропонують записати першу (другу) літеру його назви.

Вправи з розвитку довільної зорової уваги

1.Простежити за допомогою олівця (лише поглядом) від по­чатку лінії до кінця в заданому напрямку (наприклад, віл А до М).

2.Простежити за допомогою олівця (лише поглядом) від по­чатку лінії до кінця, коли вона переплітається з іншою лінією або кількома іншими лініями.

3.Простежити за допомогою олівця (лише поглядом) шлях героя по лабіринту.

4.Назвати серед інших малюнки однієї тематичної групи (овочі, фрукти, транспорт тощо):

 

—назвати малюнки (геометричні фігури, літери) лише зада­ного кольору;

—полічити серед геометричних фігур лише кола (квадрати,
трикутники, прямокутники);

—полічити лише маленькі (або великі) геометричні фігури.

5.«Прочитати» ряд з послідовним чергуванням літер та цифр:

А1 О2УЗІ4И5.

6.Почергово відшукати числа від 1 до 5 червоного і від 5 до 1
синього кольорів або голосні а, о, у, и, і, позначені червоним, а
приголосні м, я, т, к.с — синім кольорами.

7.Знайти відмінності удвох подібних малюнках.

8.Знайти заданий малюнок серед подібних.

9.Знайти два однакових малюнки.

Вправи з розвитку зорової пам'яті

1. Уважно розгляньте сюжетний малюнок і запам'ятайте все, що на ньому зображено (час демонстрування — 1 хв). Потім ма­люнок закривають. Дитина має пригадати предмети, які були зображені на малюнку. Після цього логопед відкриває малюнок, і дитина знаходить ті предмети, які забула.

2.Уважно розглянути предметний малюнок і намалювати його за пам'яттю. Після виконання роботи порівнятизі зразком.

3.Уважно розглянути малюнок, а потім знайти його за пам'ят­тю серед подібних. Якщо дитина відчуває труднощі під час ви­конання завдання, їй пропонуютьзнайти заданий малюнок, спираючисьна зразок.

4.Скласти малюнок з частин, намалювати його за пам'яттю і порівняти свій малюнок зі зразком. Якщо дитина відчуває труд­нощі під час виконання завдання, логопед разом з нею аналізує малюнок і пропонує перемалювати його зі зразка.

5.Уважно розглянути і запам'ятати ряд, який складається з 3—6 предметних малюнків (смужок різного кольору, геометрич­них фігур, літер), а потім закрити очі:

а) логопед деякі малюнки (геометричні фігури, літери, смуж­ки) ховає чи, навпаки, додає. Діти мають помітити, що зникло чи з'явилося, і відтворити початковий ряд:

б) логопед змінює послідовність розташування малюнків (геометричних фігур, літер, смужок). Діти повинні помітити, що змінилося, і відтворити початковий ряд.

Якщо дитина відчуває труднощі у виконанні завдання, лого­пед аналізує разом з нею зразок, а потім повторює завдання. В разі невиконання завдання логопед зменшує кількість ма­люнків (геометричних фігур, літер, смужок).

6.Логопед демонструє дітям 3—6 малюнків зі знайомими
предметами (геометричні фігури, літери) один за одним, кож­
ний з яких діти розглядають 2 с. Потім вони мають пригадати і
назвати послідовність малюнків (геометричних фігур, літер).
Якщо дитина відчуває труднощі у виконанні завдання, лого­пед повторює його ще раз. У разі невиконання завдання лого­пед зменшує кількість малюнків (геометричних фігур, літер).

7.Зоровий диктант. Запам'ятати ряд з кількох геометричних
фігур (літер або цифр) і викласти його за пам'яттю з шаблонів
(на набірному полотні) у заданій послідовності (потрібно по­ступово збільшувати їх кількість). Потім порівняти свою роботу зі зразком і визначити, чи правильно виконано завдання.

Для корекції зорового сприймання і зорової уваги на більш пізніх етапах роботи доцільно використовувати комплекс спе­ціальних завдань, виконання яких позитивно впливає на ви­роблення навички самоконтролю.

Цей комплекс включає такі завдання:

1. Знайти в рядку сполучення літер, записаних над рискою:

мло_____ жах_____ ГТР_____ .

лмомломл жхахжахаж ПГТГТРГТГПР

2. Виписати 5 слів з виділеною буквою: с м, о, ш: урок, грак, оси, вода, сніг, вовк, парк, море, ліс, цукор.

3. Виписати 5 слів, які закінчуються буквою к, /я, я. л, н, о, а та ін.

4.Виписати слова, в яких є сполучення букв ьо, йо, тт, дд,нн, ля, ча, дже, дзи, бдж. Наприклад, сполучення дже: джміль,джем, воджу, народження, Джеря, саджу: сполучення нн: насіння,
Таня, літня, знання, няня, мовчання, цвітіння, лазня:
сполучення
ьо: льод, біль, льотчик, фільм, у нього, олень. Булька, бульйон, мальо­
ваний, дзьоб, знайомий, серйозний.

5. Порівняти речення другої колонки з першою, виправитипомилки,наприклад:

І. Стигле колосся гнеться до II. Стигле колося гнеия до землі. зимлі.

6.Порівняти текст другої колонки з першою, виправити помилки.

Виконання завдань на зразок- «Підніми ліву руку, покажи
праве око, ліве вухо, праве коліно».

7.Виконання завдань на зразок: «Доторкнися лівою рукою
до правого вуха, правою рукою до правого вуха, правою рукою
до лівого вуха, покажи лівою рукою праве око».

Вправи з формування уміння дитини орієнтуватися в навколишньому просторі

1. Визначення просторового розташування предметів щодо дитини.

2.Визначення просторових напрямків, просторових співвід­ношень між 2—3 предметами, розуміння прийменникових кон­струкцій на позначення просторових відношень.

3.Уточнення просторового розташування різних фігур і літерна аркуші паперу.




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ККК ТТТ ЛАТ МММ ППП ДДД. | Вправи на визначення просторового розташування предметів щодо дитини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.