МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вправи на визначення просторового розташування предметів щодо дитини1. Витягнути вбік праву руку, перелічити предмети, що знаходяться з правого боку (праворуч). 2.Витягнути вбік ліву руку, перелічити предмети, що знаходяться з лівого боку (ліворуч). 3.Перелічити предмети, що знаходяться спереду (позаду). 4.Виконати рухи в одному напрямку: витягнути руку праворуч, відставити ногу праворуч; повернути голову праворуч, нахилити голову до правого плеча; зробити три нахили праворуч, Так само опрацьовують інші напрямки: ліворуч, вгору, вниз, спереду, позаду. 5.Виконати інструкції на зразок: «Подивися ліворуч, праворуч: підкинь м'яч над собою; поклади книгу позаду себе: поклади зошит перед собою; поклади лінійку під себе; сховай руки за собою» та ін. 6.Стоячи в колоні, дитина має визначити, хто стоїть перед нею і за нею. 7.Стоячи в ряду, дитина має визначити, хто стоїть праворуч і ліворуч від неї. 8.Сидячи за партою, дитина має визначити місце сусіда щодо себе («Сашко сидить праворуч (або ліворуч) від мене»). 9.«Що міститься праворуч від мене?» Перелічити предмети, що перебувають праворуч, не повертаючи голови. Після цього повернутися праворуч і знову перелічити предмети, розміщені праворуч. Так само опрацьовують напрямки ліворуч, спереду, позаду. 10. «Диспетчер та літак». За наявності просторого приміщення можна попросити дитину уявити себе «літаком», а логопеда — «диспетчером», який прокладає літаку шлях з поворотами. 11.«Робот». Дитина зображує робота, який точно і правильно виконує команди людини: «Один крок вперед, два кроки праворуч, стрибок догори, три кроки ліворуч, вниз (присісти)» 12.«Передай м'яч назад». До цієї гри можна залучати будь- 13.«Моя кімната». В знайомому дитині просторі потрібно Вправи на визначення просторових напрямків, просторових співвідношень між 2—3 предметами, розуміння прийменникових конструкцій па позначення просторових співвідношень 1. Логопед спочатку показує рукою в повітрі напрямки і спів Зліва направо — ■■*- Справа наліво — -*■■» Згори донизу — І Знизу догори — І Потім пропонує дітям відтворити напрямки стрілок: логопед показує стрілку, а діти виконують відповідний рух рукою в повітрі. 2.Уточнення взаємного розташування двох предметів. Логопед 3.Визначення просторових співвідношень між двома предмета 4. Визначення просторового розташування трьох предметів. Виконання завдань на зразок: Поклади книгу перед собою, ліворуч від неї — олівець, а праворуч від неї — ручку; скажи, що розміщено ліворуч від ручки, праворуч від олівця; що — між олівцем і ручкою; постав тарілку перед собою, перед нею постав склянку, за тарілкою поклади серветку і скажи, що стоїть за тарілкою, шо лежить перед тарілкою, що стоїть за серветкою, що стоїть перед склянкою, що стоїть між склянкою і серветкою; поклади олівець між зошитом і підручником і скажи, що лежить праворуч від зошита, ліворуч від підручника, ліворуч від олівця, праворуч від олівця тощо. Дитина під час виконання завдань коментує свої дії вголос, конструюючи повні речення. Вправи на уточнення просторового розташування різних фігур і літер на аркуші паперу є дуже важливою ланкою в підготовці дитини до оволодіння письмом. 1. Логопед пропонує дітям запам'ятати напрямки стрілок і Зліва направо — ™ф- Справа наліво — ■*—* 2.Розташувати за інструкцією відповідні малюнки праворуч 3.Написати певні літери праворуч або ліворуч від вертикаль 4.Пропонують ряд. який складається з кількох предметних а) назвати перший малюнок (геометричну фігуру, літеру) з б) назвати малюнки (геометричні фігури, літери) в напрямку зліва направо, справа наліво. Співвіднести ці напрямки з в) назвати малюнки (геометричні фігури, літери), розташо г) назвати «сусідів» кожного з малюнків (геометричних фігур, д) змінити послідовність розташування малюнків (геомет 5. Запам'ятати напрямки стрілок і позначити їх у зошиті: зліва 6. Знайти проставлені логопедом в рядку зошита чотири точки: а) поставити знак «+» або вивчену букву (зліва направо): від
|
||||||||
|