МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
А. Економічний цикл та його фази.Міністерство освіти і науки України Український державний лісотехнічний університет Кафедра економічної теорії Лекція на тему: “МАКРОЕКОНОМІЧНА НЕСТАБІЛЬНІСТЬ”
Підготувала: Доц., к.е.н. Стасюк І.В.
Львів – 2005
Будь-яке суспільство прагне до економічного зростання. Технічний прогрес, зростання кількості економічних ресурсів і життєвого рівня є тими факторами, які забезпечують економічний ріст. Проте економічне зростання не є рівномірним. У русі суспільного виробництва є роки, коли ріст загального обсягу виробництва відбувається дуже швидко, а в інші роки – повільніше, а іноді відбувається абсолютне скорочення обсягів національного виробництва, має місце економічна криза. Слід зазначити, що донедавна в радянській економічній теорії вважалося, що оскільки соціалізмові властива планомірність, то це виключає кризи і забезпечує безперервний безкризовий розвиток. Тим часом капіталістична економіка, являючись стихійною, характеризується стихійним розвитком, тобто періодичним повторенням криз через 6-8-12 років. Такі протилежні висновки були зроблені виключно на основі абсолютизації виробничих відносин, їх відриву від продуктивних сил. В дійсності ж, як показує досвід, циклічна криза нерозривно пов'язана з характером розвитку продуктивних сил, а саме – із необхідністю періодичного оновлення основного капіталу. Саме це є матеріальною основою для виходу з кризи. З цієї точки зору можна стверджувати, що циклічний розвиток властивий будь-якій економіці, адже основою її зростання є НТП, оновлення основного капіталу. Ринковій економіці властиві і такі негативні явища як інфляція та безробіття. Безробіття та інфляція – це не просто “атрибути” економіки. Вони несуть у собі негативний заряд, викликають негативні соціально-економічні наслідки. Метою даної теми є з'ясування характеру та основних причин циклічного розвитку економіки, сутності безробіття та інфляції, а також їх причин і наслідків. Дана тема розрахована на 6 год. (3 лекції)
Циклічний розвиток економіки. (1-ша лекція) А. Економічний цикл та його фази. Б. Причини циклічних коливань. Теорії економічних циклів. В. Довгострокові хвилі в економіці. Г. Економічна криза в Україні та її причини. 2. Зайнятість та безробіття. (2-га лекція) А. Зайняте, незайняте і безробітне населення. Рівень безробіття. Б. Види безробіття та їх причини. Повна зайнятість. В. Особливості зайнятості та безробіття в Україні за роки незалежності. Г. Соціально-економічні наслідки безробіття. Закон Оукена. 3. Інфляція. (3-тя лекція) А. Сутність інфляції та її вимірювання. Б. Причини інфляції та її види. В. Прихована та відкрита інфляція. Наслідки інфляції. Г. Зв'язок інфляції та безробіття. Крива Філіпса. Стагфляція. Д. Причини інфляції в Україні.
ЛЕКЦІЯ 1. ЦИКЛІЧНИЙ РОЗВИТОК ЕКОНОМІКИ Метою лекції є з'ясувати сутність економічного циклу, розкрити його фази й динаміку макроекономічних показників, розглянути види економічних циклів та причини їх виникнення, а також з'ясувати причини економічної кризи 1990 – 1999 рр. в Україні .
|
||||||||
|