Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






А. Економічний цикл та його фази.

Міністерство освіти і науки України

Український державний лісотехнічний університет

Кафедра економічної теорії

Лекція на тему:

“МАКРОЕКОНОМІЧНА НЕСТАБІЛЬНІСТЬ”

 

Підготувала:

Доц., к.е.н. Стасюк І.В.

 

 

Львів – 2005

 

Будь-яке суспільство прагне до економічного зростання. Технічний прогрес, зростання кількості економічних ресурсів і життєвого рівня є тими факторами, які забезпечують економічний ріст. Проте економічне зростання не є рівномірним. У русі суспільного виробництва є роки, коли ріст загального обсягу виробництва відбувається дуже швидко, а в інші роки – повільніше, а іноді відбувається абсолютне скорочення обсягів національного виробництва, має місце економічна криза.

Слід зазначити, що донедавна в радянській економічній теорії вважалося, що оскільки соціалізмові властива планомірність, то це виключає кризи і забезпечує безперервний безкризовий розвиток. Тим часом капіталістична економіка, являючись стихійною, характеризується стихійним розвитком, тобто періодичним повторенням криз через 6-8-12 років. Такі протилежні висновки були зроблені виключно на основі абсолютизації виробничих відносин, їх відриву від продуктивних сил. В дійсності ж, як показує досвід, циклічна криза нерозривно пов'язана з характером розвитку продуктивних сил, а саме – із необхідністю періодичного оновлення основного капіталу. Саме це є матеріальною основою для виходу з кризи. З цієї точки зору можна стверджувати, що циклічний розвиток властивий будь-якій економіці, адже основою її зростання є НТП, оновлення основного капіталу.

Ринковій економіці властиві і такі негативні явища як інфляція та безробіття. Безробіття та інфляція – це не просто “атрибути” економіки. Вони несуть у собі негативний заряд, викликають негативні соціально-економічні наслідки.

Метою даної теми є з'ясування характеру та основних причин циклічного розвитку економіки, сутності безробіття та інфляції, а також їх причин і наслідків.

Дана тема розрахована на 6 год. (3 лекції)

 

Циклічний розвиток економіки. (1-ша лекція)

А. Економічний цикл та його фази.

Б. Причини циклічних коливань. Теорії економічних циклів.

В. Довгострокові хвилі в економіці.

Г. Економічна криза в Україні та її причини.

2. Зайнятість та безробіття. (2-га лекція)

А. Зайняте, незайняте і безробітне населення. Рівень безробіття.

Б. Види безробіття та їх причини. Повна зайнятість.

В. Особливості зайнятості та безробіття в Україні за роки незалежності.

Г. Соціально-економічні наслідки безробіття. Закон Оукена.

3. Інфляція. (3-тя лекція)

А. Сутність інфляції та її вимірювання.

Б. Причини інфляції та її види.

В. Прихована та відкрита інфляція. Наслідки інфляції.

Г. Зв'язок інфляції та безробіття. Крива Філіпса. Стагфляція.

Д. Причини інфляції в Україні.

 

ЛЕКЦІЯ 1. ЦИКЛІЧНИЙ РОЗВИТОК ЕКОНОМІКИ

Метою лекції є з'ясувати сутність економічного циклу, розкрити його фази й динаміку макроекономічних показників, розглянути види економічних циклів та причини їх виникнення, а також з'ясувати причини економічної кризи 1990 – 1999 рр. в Україні .




Переглядів: 278

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 3. МОДЕЛІ ОЦІНЮВАННЯ КРЕДИТОСПРОМОЖНОСТІ ПОЗИЧАЛЬНИКІВ БАНКУ | А. ЕКОНОМІЧНИЙ ЦИКЛ ТА ЙОГО ФАЗИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.