МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Past continuous or simple?Exercise 1. David is always having accidents. His girlfriend Melanie is talking about some of the accidents. Write her sentences from these notes. Each sentence has one verb in the past continuous and one in the past simple. ? when / he / carry / a suitcase / he / drop / it / on his foot When he was carrying a suitcase, he dropped it on his foot. ? he / break / his leg / when / he / ski He broke his leg when he was skiing.
1 he / sit down / on a chair / while / I / paint / it 2 as / he / run / for a bus / he / collide / with a lamppost 3 his hair / catch / fire / when / he / cook / chips 4 when / he / hold / a beautiful vase / he / suddenly / drop / it 5 he / sit / in the garden / when / a wasp / sting / him / on the nose Past continuous or simple? Exercise 2.Put in the correct form of the verb. Rita: I hear the lights (►) went(go) out in your flats last night. Emma: Yes, (►) / was watching(I / watch) a documentary on TV when suddenly (1) (we / lose) all the power. But(2) (it / come) on again after about ten minutes. Vicky: Rachel (3) (come) down the stairs when the lights(4) (go) out. She almost( 5) (fall) over. Daniel: Matthew and I (6) (play) table tennis at the time. Andrew: (7) (I / work) on the computer. (8) (I / lose) a whole hour's work. But this morning(9) (I/get) up early and (10) (do) it again. Past continuous or simple? Exercise 3. Find the second part of each sentence. Put each verb into the correct form. ? Vicky (have) a beautiful dream when she (touch) the wire. 1.When Andrew (see) the question, when I (find) a £10 note in it. 2.The train (wait) when the alarm clock (ring). 3.I (read) a library book the crowd (rush) in. 4.Sarah (have) an electric shock he (know) the answer immediately. 5.When the doors (open), they (see) that the sun (shine). 6.When the campers (wake), when we (arrive) at the station. ? Vicky was having a beautiful dream when the alarm clock rang. When Andrew saw the question, he knew the answer immediately. Exercise 4. There are mistakes in some of these sentences.Find the mistakes and correct them. 1 The Titanic travelled to New York when it hit an iceberg and sank in the Atlantic. 2 The jumper was shrinking when I washed it. 3 Christopher Columbus was sailing in the Santa Maria when he discovered America. 41 was breaking my toe when I tripped over the dog. 5 The mouse was having a heart attack when the cat jumped down from the chair. 6 The footballer ran towards the goal when he fell over. 7 James Dean drove a sports car when he was dying.
|
||||||||
|