МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Що дістаємо в частці від ділення числа на 1? Що дістаємо в частці від ділення числа на самого себе? Наведіть власні приклади ділення на 1 і ділення числа на самого себе.Записують правила за допомогою буквенних записів:
Ділення нуля пояснюють на основі зв’язку дій множення і ділення: 0 · 4 = 0; 0 : 4 = 0
Формулюють правило: “При діленні нуля на будь-яке число в частці дістаємо нуль”.
Про неможливість ділення на нуль слід повідомити так: ділити на нуль не можна. Наприклад, не можна 7 поділити на 0, бо немає такого числа, при множенні якого на 0 дістали б 7. Далі розглядаються прийоми множення та ділення 10 та 100. Множення числа 10 і 100 пояснюють, переходячи до десятка або до сотні:
На основі розв’зування системи вправ методом спостережень та отриманих результатів формулюють правило: “Щоб помножити 10 на довільне число, потрібно справа від нього дописати один нуль; щоб помножити 100 на довільне число – потрібно справа дописати два нулі”. При множенні чисел на 10 і 100 застосовують переставну властивість дії множення. Наприклад: 2 · 10 = 2 · 10 = 10 · 2 10 · 2 = 20 Отже, 2 · 10 = 20
5 · 100 = 5 · 100 = 100 · 5 100 · 5 = 500 Отже, 5 · 100 = 500
Дістаємо таке правило: “Щоб помножити число на 10, потрібно справа в числі приписати один нуль; щоб помножити на 100, в числі потрібно приписати два нулі”. Виведемо правило ділення на 10 і 100. З прикладу на множення утворимо приклад на ділення і звертаємо увагу на те, що при діленні круглого числа на 10 достатньо відкинути один нуль, а при діленні на 100 – два нулі.
4 · 10 = 40 4 · 100 = 400 40 : 10 = 400 : 100 = 4 дес. : 1 дес. = 4 4 сот. : 1 сот. = 4 40 : 10 = 4 400 : 100 = 4 Даний прийом слід змоделювати та пов’язати з використанням змісту дії ділення на вміщення. З попередніми прийомами пов’язані прийоми ділення круглих чисел на одноцифрові числа. Дані прийоми пояснюються також за допомогою моделювання і спираються на зміст дії ділення на рівні частини: 40 : 4 = 400 : 4 = 4 дес. : 4 = 1 дес. 4 сот. : 4 = 1 сот. 40 : 4 = 10 400 : 4 = 100 На наступних уроках вивчаються прийоми множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове та множення одноцифрового числа на розрядне число (прикладу виду 30 · 3; 300 · 3; 60 : 3; 800 : 4; 3 · 20; 4 · 200). Обчислення прикладів виду 30 · 3 і 300 · 3 виконують способом переходу до десятків і сотень: 30 · 3 = 300 · 3 = 3 дес. · 3 = 9 дес. 3 сот. · 3 = 9 сот. 30 · 3 = 90 300 · 3 = 900
Дані прийоми зводяться до табличних прийомів множення. Паралельно розглядаються прийоми ділення на одноцифрове число: 60 : 3 = 800 : 4 = 6 дес. : 3 = 2 дес. 8 сот. : 4 = 2 сот. 60 : 3 = 20 800 : 4 = 200
Прийоми ділення розрядних чисел на одноцифрове число зводяться до табличних прийомів ділення. Для обчислення виразів виду 3 · 20; 4 · 200 використовують переставну властивість або спосіб послідовного множення. 3 · 20 = 3 · 2 · 10 = 6 · 10 = 60 4 · 200 = 4 · 2 · 100 = 8 · 100 = 800
Перед застосуванням способу послідовного множення учням треба показати запис розрядних чисел у вигляді добутку (20 = 2 · 10; 200 = 100 · 2) і повторити переставну властивість дії множення. Останніми в І групі розглядаються прийоми ділення круглого числа на кругле число. Перед розглядом даного прийому учнів ознайомлюють з властивістю ділення числа на добуток. Обчислимо вираз: 24 : (3 · 2) Застосовуємо правило обчислення виразів з дужками: 24 : (3 · 2) = 24 : 6 = 4 Розглянемо інший спосіб ділення числа на добуток двох чисел:
Шляхом розв’язування прикладів такого типу формулюють властивість ділення числа на добуток: “Щоб поділити число на добуток можна: 1) поділити це число на знайдений добуток; 2) поділити це число на перший (другий) множник і знайдену частку поділити на другий (перший множник)”. Після ознайомлення з цим правилом пропонується наступна система вправ: 1) Виконати обчислення двома способами: 18 : (2 · 3); 80 : (4 · 2); 900 : (3 · 3). 2) Обчислити зручним способом: 36 : (9 · 2); 72 : (3 · 8); 60 : (10 · 2); 400 : (10 · 5). 3) Виконати ділення, розкладаючи дільник на множники: 48 : 16; 72 : 36; 80 : 40; 64 : 16; (54 : 18 = 54 : (9 · 2) = 6 : 2 = 3).
Прийом ділення круглого числа на кругле розкривається з опорою на вище сформульовану властивість і на зміст дії ділення на вміщення. І сп.: 80 : 20 = 80 : (2 · 10) = (80 : 10) : 2 = 8 : 2 = 4 ІІ сп.: 80 : 20 = 8 дес. : 2 дес. = 4 80 : 20 = 4 Даний спосіб розв’язання доцільно змоделювати і переконати учнів, що частка – це число, що вказує скільки разів по 2 десятки вміщується у 8 десятках; найменування частки не може співпадати з найменуванням діленого і дільника. Слід показати учням і спосіб випробування. ІІІ сп.: 20 · 2 = 40 (число 2 не підходить); 20 · 3 = 60 (число 3 не підходить); 20 · 4 = 80 (число 4 підходить).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|