Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фрезерні верстати

Регулювання вузлів шпинделів.

РЕГУЛЮВАННЯ ВУЗЛІВ

Регулюванню підлягають підшипники, гвинтові пари, направляючі, ріменні і ланцюгові передачі, фрикційні муфти, а також положення вузлів, механізми затиску вузлів, системи мащення верстата і тому подібне.

Передня опора шпинделя фрезерної головки поздовжньо-фрезерного верстата 6610 зображена на мал. 125, а. Регульованню підлягає дворядний роликопідшипник 4, що несе радіальне навантаження, і два упорні підшипники 9 і 10, що сприймають осьові сили. У підшипниках регулюють необхідні зазори (натяг), оскільки при експлуатації вони поступово змінюються і перевищують допустимі значення, що впливає на працездатність вузла шпинделя: точність обертання, жорсткість, нагрів опор і довговічність підшипників. Перед регулюванням упорних підшипників 9 і 10 визначають їх осьовий зазор шляхом додатку, до шпинделя осьової сили і виміру переміщення торця шпинделя відносно пінолі 15 фрезерної головки. Вимірювання виконують вимірювальними головками, мікрокаторами і безконтактнимидатчиком переміщення. Якщо зазор перевищує допустиму величину, то необхідно висунути піноль 15, вивернути пробку з різьбового отвору в пінолі і через цей отвір ключем 12 відпустити стопор 11 в гайці 13. Не виймаючи ключа із стопора, необхідно повернути шпиндель 18 важелем 7 до усунення осьового зазору в підшипниках, застопорити гайку і знову перевірити зазор і підшипниках При необхідності регулювання слід повторити.

 

 

 

Рисунок — вузли шпинделів:

а- повздовжньо-фрезорного верстата; б- горизонтально-фрезерного верстата.

Перед регулюванням радіального дворядного роликопідшипника 4 необхідно виміряти радіальний зазор ∆0 в підшипнику і підрахувати необхідне вісьове зміщення δ0 внутрішнього кільця підшипника щодо конічної шийки шпинделя δ0 = 15(∆0 + ∆ + 0,01), де ∆ = 0:0,005 – необхідний радіальний зазор і підшипнику, мм.

Для визначення радіального зазору і роликопідшипнику 4 до переднього кінця шпинделя прикладають радіальну силу і вимірюють величину переміщення центруючої посадочної поверхні А фрезерного шпинделя відносно пінолі 15. При необхідності регулювання радіального дворядного роликопідшипника піноль всувають в корпус і через вікно 1 в корпусі 16 вивертають різьбову пробку 2 з отвору в пінолі. Через цей отвір ключем відпускають стопор 3 гайки 14 і, не виймаючи ключа, повертають шпиндель так, щоб гайку 5, зрушують внутрішнє кільце підшипника, знімають півкільця 8, прошліфовують їх в розмір, тобто зменшують по товщині на величину δ0 і встановлюють на місце. Потім виконують всі попередні операції в зворотній послідовності, тобто згвинчують гайку 5 і стопорять її, ставлять кришку 6 і, обертаючи шпиндель, насовують гайкою 14 через втулку 17 внутрішнє кільце підшипника на конічну шийку шпинделя до упору в півкільця. В результаті деформації внутрішнього кільця радіальний зазор в підшипнику буде усунений. Гайку 14 фіксують стопором 3. При правильному регулюванні підшипників їх нагрів не повинен перевищувати 60˚ за 1 ч роботи вузла шпинделя при максимальній частоті обертання без навантаження. Швидкий нагрів підшипника вказує на зайвий натяг при регулюванні.

На мал. 125, б показаний вузол шпинделя горизонтально-фрезерного верстата 6Р82. Якість роботи шпинделя 15 визначається підшипників 8, 10 і 12, з яких передній і два середніх регулюють. Вісьовий зазор в підшипниках 10 і радіальний зазор і підшипнику 12 визначають аналогічну тому, як це тільки що було розглянуто. Необхідний вісьовий зазор в двох середніх радіально-упоних підшипниках регулюють, шліфуючи кільця 5 і 6. Радіальний зазор в передньому дворядному роликопідшипника усувають так само, як і у верстаті 6610, шліфуючи півкільця 13 і підтягуючи гайку 9, яка через втулку 7, внутрішні кільця підшипників 10, регульоване кільце 5, зубчасте колесо 11, втулку 4 і зубчасте колесо 3 насовує внутрішнє кільце підшипника 12 на конічну шийку шпинделя, внаслідок чого кільце деформується і радіальні зазори зменшується. Для того, щоб дістати півкільця 13, необхідно зняти фланець 14 пружне кільце 1 і кільце 2.

Регулювання гвинтової пари.При вивірці зазору в парі гвинт – гайка необхідно весь час переміщати стіл на всю довжину ходу, щоб потім не виявилось, що на якійсь ділянці гвинт і гайка заклинюють. Регулювання необхідно проводити до тих пір, поки вільний хід гвинта, що перевіряється поворотом маховика повздовжнього ходу, виявиться не більш 3 - 5˚ і поки при переміщенні столу вручну не відбудеться заклинювання гвинта на якій-небудь ділянці, необхідний для робочого ходу.

На мал. 126 зображена гвинтова пара приводу столу горизонтально-фрезерного верстата 6Р81. Гайки складається з двох частин 4 і 6, що упираються через наполегливі підшипники 5 в торці кронштейна. На циліндричній зовнішній поверхні кожної частини гайки нарізані зуби, які знаходяться в зачепленні з двома рейками 3. Рейки через зубчасте 2 зв’язані між собою і підтискаються до гайок пружинами 8. Переміщення рейок обмежуються упорами 7. При фрезеруванні зусилля подачі на гвинті викликає тертя у витках однієї частини гайки і зарахунок цього повертає її на деякий кут. Оскільки половинки гайки зв’язані рейками і зубчастим колесом, то такий самий поворот, але в протилежному напрямі робить друга частина гайки. В результаті частини шайки нагвинчують на ходовий гвинт і, упираючись буртиками через наполегливі підшипники 5 в торці кронштейна, як би розтягують гвинт, усуваючи зазор у витках. Коли фрезерування припиняється, пружини повертають рейки до упорів 7, в результаті, частини гайки повертаються в первинне положення, сили розпорів у витках різьблення знімаються і гвинт може легко обертатися а гайці при холостих рухах столу. Таким чином, зазор в даній гвинтовій парі регулюється автоматично залежно від навантаження. Проте при великому зносі гайки необхідно декілька підтягти наполегливі гвинти 7.

 

Рисунок — Регулювання гвинтової пари

 

Регулювання зазорів в направляючих. Профілі направляючих застосовуємі для переміщення столів, салазок, порталів і фрезерних головок, показані на мал. 127. Вони можуть бути призматичними (мал. 127, а), у вигляді ластівчиного хвоста (мал. 127, б), прямокутними (мал. 127, в), плоскими (мал. 127, г), V – подібними (мал. 127, д) та ін. Вибір тієї чи іншої форми направляючих залежить від умов в яких вони знаходитимуться при експлуатації верстата; напряму дії сил, змащувального матеріалу, регулювання зазорів, захисту від пошкодження стружкою, складнощі ремонту і так далі.

Внаслідок зношування зв’язних поверхонь необхідно періодично регулювати зазори в направляючих. Для цієї мети передбачені клини і притискні планки. Регулювання зазору в направляючих, типу ластівчиного хвоста можна проводити за допомогою планки (мал. 128, а) або клину (мал. 128, б), який переміщають гвинтом 2. Гайки 3 служить для надійної фіксації клину. Для регулювання зазору в направляючих, типу ластівчиного хвоста можуть бути використані трапецеїдальні планки, які підтискаються до направляючих гвинтів 3 і фіксується гвинтами 2 (мал. 128, в) або гвинт 2 *мал. 128, г( є притискними і таким, що фіксує. Іноді під планку поміщають регульовані тонкі прокладки 3.

У разі комбінованих направляючих форми половині ластівчиного хвоста (мал. 128, д) зазор в сполученні усувають притискними планками 1 і 2, про цьому замість планки J можна використовувати клин. Зазори в направляючих прямокутного профілю (мал. 128, е) регулюються притискним планками 1, 3 і 5.

Щоб уникнути подальшого шабрування під планки !!!!!1!!! і 5 поміщають шаруваті прокладки 2, які по мірі зношування направляючих прибирають в підтискають планки гвинтами 6. Для усунення зазору у вертикальних плозиніх періодично підтискають бічну планку до направляючої гвинтами 4. Замість планки 3 може бути використаний клин.

Поєднання V – подібної і плоскої направляючих типово для поздовжньо- фрезерних верстатів (мал. 128, ж). В цьому випадку регулювання ззору в направляючих не потрібне, він ліквідується автоматичним опусканням столу у міру зношення тих и інших направляючих. Для запобігання можливості підйому столу від сил різання, що діють на нього, використовують притискнв планки 3, які при русі столу ковзають по додатковим направляючим частинам. Зазори в направляючих контролюють щупом. Якість регулювання зазорів в направляючих перевіряють пересуванням вузлів верстата вручну або при малій подачі, контролюючи на вантаження двигуна подачі.

Регулювання муфт.На мал. 129 приведений вузол з коробки подач вертикально-фрезерного верстата 6Р12, що складеться з кулькової запобіжної муфти, передаючої робочу подачу, і фрикційної муфти, що включає прискорений хід столу, салазок або консолі. Передача руху від зубчастого колеса 6 до кулачкової втулки 8 здійснюється кульками 2, підібганими пружинами 3 до отворів втулки 7. Граничний крутний момент, передаваємий цією муфтою, регулюють гайкою 4, яка стискає пружини. Стопор 5 оберігає гайку від відгвинчування.

Зазори між дисками 10 і 11 фрикційної муфти регулюють гайкою1. Фіксатор 9 не дозволяє гайці мимоволі обернутися. При регулюванні необхідно забезпечити загальний зазор не менше 2 – 3 мм між дисками фрикційної муфти у вимкненому положенні. У ввімкненому положенні фрикційні диски повинні бути щільно стислі, а сердечник електромагніту 1 (див. мал. 129) повністю відтягнутий, що досягається регулюванням стисненням пружини 12гайкою 11 сила повинна бути декілька менше сили електромагніту і визначає ступінь стиснення дисків 10 і 11.

Регулювання електромагнітної муфти (мал. 23, д) необхідне тому, що у міру зношування фрикційних дисків 6 хід якоря 1 збільшується на стільки, що останній упирається в корпус 11 муфт, не забезпечуючи достатнього стиснення дисків. Для регулювання муфти необхідно підвести притискний фіксатор 10 і підтягнути гайку 7 так, щоб у включеному положенні муфти зазор (порядка 0,1-0,4 мм) між якорем і корпусом муфти відповідав паспортним даним. Зазор контролюється щупом.




Переглядів: 738

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Забезпечення попереднього натягу у підшипниках. | Тема 8 Безпека праці на підприємстві

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.