Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття № 11

Тема: Іменник

План

1. Морфологічні ознаки і синтаксична роль іменника.

2. Лексико-граматичні розряди іменника:

а) іменники, що е назвами істот та неістот; граматичне розрізнення їх;

б) власні і загальні назви;

в) іменники з конкретним та абстрактним значенням;

г) збірні іменники;

ґ) іменники з речовинним (матеріальним) значенням;

д) одиничні (сингулятивні) іменники.

3. Граматична категорія роду іменників і засоби її вираження.

4. Стилістичне вживання паралельних форм роду іменників.

5. Категорія числа, її значення і граматичне вираження.

6. Іменники, що мають тільки форму однини або множини.

Основна література:

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 135-141.

2. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 204-220.

3. Загнітко А.П. Функції граматичних форм роду іменників // УМЛШ. – 1990. – № 6. – С. 50-54.

4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 114‑121.

5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 299-302, 307-310.

Додаткова література:

1. Безпояско О.К., Городенська К.Г., Русанівський В.М. Граматика української мови. Морфологія. – К., Либідь, 1993. – С. 52-63.

2. Лобода В.В., Скуратівський Л.В. Українська мова в таблицях. – К.: Вища школа, 1993. – С. 50-52.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 70-72. – Впр. № 192, 194, 196.

Практичні заняття № 12-13

Тема: Іменник (продовження)(4 год.)

План

1. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни і групи (тверда, м’яка, мішана).

2. Основні значення відмінків. Роль прийменників у вираженні відмінкових значень.

3. Правопис відмінкових закінчень іменників.

4. Невідмінювані іменники і способи вираження їх відмінкових значень.

5. Наголос в іменниках при відмінюванні.

6. Словотвір іменників. Наголос при утворенні іменників.

7. Субстантивація.

8. Повний морфологічний розбір іменників за схемою.

Основна література:

1. Гладіна Г.І., Сеніна В.К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. – К.: Факт, 1997. – С. 77-91.

2. Гопштер Є. Флективне вираження кличного відмінка в сучасній українській мові // УМЛШ. – 2003. – № 7. – С. 70-73.

3. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 143-164.

4. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 160-176.

5. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 121‑134.

6. Юносова Валентина. Варіативні закінчення іменників у „Словарі...” Б. Грінченка і сучасні нормативні процеси // Дивослово. – 2009. – № 11. – С. 39-44.

7. Юносова В. Родовий відмінок однини іменників чоловічого роду II відміни // Дивослово. – 2002. – № 4. – С. 9-12.

8. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 310-335.

Додаткова література:

1. Глазова О.П. Незмінювані іменники... і казка про зрізані ґудзики та страхітливого Фантомаса // УМЛШ. – 1992. – № 2. – С. 19-21.

2. Задорожний Василь. Кличний відмінок іменників на -ець у сучасній українській мові // Дивослово. – 2005. – № 3. – С. 39-42.

3. Сердунич Л. Як вивчити відмінки // Дивослово. – 2001. – № 7. – С. 58.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 78-79. – Впр. № 216, 217, 218.




Переглядів: 945

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова література | Практичне заняття № 14

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.