МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Практичне заняття № 11Тема: Іменник План 1. Морфологічні ознаки і синтаксична роль іменника. 2. Лексико-граматичні розряди іменника: а) іменники, що е назвами істот та неістот; граматичне розрізнення їх; б) власні і загальні назви; в) іменники з конкретним та абстрактним значенням; г) збірні іменники; ґ) іменники з речовинним (матеріальним) значенням; д) одиничні (сингулятивні) іменники. 3. Граматична категорія роду іменників і засоби її вираження. 4. Стилістичне вживання паралельних форм роду іменників. 5. Категорія числа, її значення і граматичне вираження. 6. Іменники, що мають тільки форму однини або множини. Основна література: 1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 135-141. 2. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 204-220. 3. Загнітко А.П. Функції граматичних форм роду іменників // УМЛШ. – 1990. – № 6. – С. 50-54. 4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 114‑121. 5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 299-302, 307-310. Додаткова література: 1. Безпояско О.К., Городенська К.Г., Русанівський В.М. Граматика української мови. Морфологія. – К., Либідь, 1993. – С. 52-63. 2. Лобода В.В., Скуратівський Л.В. Українська мова в таблицях. – К.: Вища школа, 1993. – С. 50-52. Виконати вправи: 1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 70-72. – Впр. № 192, 194, 196. Практичні заняття № 12-13 Тема: Іменник (продовження)(4 год.) План 1. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни і групи (тверда, м’яка, мішана). 2. Основні значення відмінків. Роль прийменників у вираженні відмінкових значень. 3. Правопис відмінкових закінчень іменників. 4. Невідмінювані іменники і способи вираження їх відмінкових значень. 5. Наголос в іменниках при відмінюванні. 6. Словотвір іменників. Наголос при утворенні іменників. 7. Субстантивація. 8. Повний морфологічний розбір іменників за схемою. Основна література: 1. Гладіна Г.І., Сеніна В.К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. – К.: Факт, 1997. – С. 77-91. 2. Гопштер Є. Флективне вираження кличного відмінка в сучасній українській мові // УМЛШ. – 2003. – № 7. – С. 70-73. 3. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 143-164. 4. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 160-176. 5. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 121‑134. 6. Юносова Валентина. Варіативні закінчення іменників у „Словарі...” Б. Грінченка і сучасні нормативні процеси // Дивослово. – 2009. – № 11. – С. 39-44. 7. Юносова В. Родовий відмінок однини іменників чоловічого роду II відміни // Дивослово. – 2002. – № 4. – С. 9-12. 8. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 310-335. Додаткова література: 1. Глазова О.П. Незмінювані іменники... і казка про зрізані ґудзики та страхітливого Фантомаса // УМЛШ. – 1992. – № 2. – С. 19-21. 2. Задорожний Василь. Кличний відмінок іменників на -ець у сучасній українській мові // Дивослово. – 2005. – № 3. – С. 39-42. 3. Сердунич Л. Як вивчити відмінки // Дивослово. – 2001. – № 7. – С. 58. Виконати вправи: 1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 78-79. – Впр. № 216, 217, 218.
|
||||||||
|