Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття № 11

Тема: Іменник

План

1. Морфологічні ознаки і синтаксична роль іменника.

2. Лексико-граматичні розряди іменника:

а) іменники, що е назвами істот та неістот; граматичне розрізнення їх;

б) власні і загальні назви;

в) іменники з конкретним та абстрактним значенням;

г) збірні іменники;

ґ) іменники з речовинним (матеріальним) значенням;

д) одиничні (сингулятивні) іменники.

3. Граматична категорія роду іменників і засоби її вираження.

4. Стилістичне вживання паралельних форм роду іменників.

5. Категорія числа, її значення і граматичне вираження.

6. Іменники, що мають тільки форму однини або множини.

Основна література:

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 135-141.

2. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 204-220.

3. Загнітко А.П. Функції граматичних форм роду іменників // УМЛШ. – 1990. – № 6. – С. 50-54.

4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 114‑121.

5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 299-302, 307-310.

Додаткова література:

1. Безпояско О.К., Городенська К.Г., Русанівський В.М. Граматика української мови. Морфологія. – К., Либідь, 1993. – С. 52-63.

2. Лобода В.В., Скуратівський Л.В. Українська мова в таблицях. – К.: Вища школа, 1993. – С. 50-52.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 70-72. – Впр. № 192, 194, 196.

Практичні заняття № 12-13

Тема: Іменник (продовження)(4 год.)

План

1. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни і групи (тверда, м’яка, мішана).

2. Основні значення відмінків. Роль прийменників у вираженні відмінкових значень.

3. Правопис відмінкових закінчень іменників.

4. Невідмінювані іменники і способи вираження їх відмінкових значень.

5. Наголос в іменниках при відмінюванні.

6. Словотвір іменників. Наголос при утворенні іменників.

7. Субстантивація.

8. Повний морфологічний розбір іменників за схемою.

Основна література:

1. Гладіна Г.І., Сеніна В.К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. – К.: Факт, 1997. – С. 77-91.

2. Гопштер Є. Флективне вираження кличного відмінка в сучасній українській мові // УМЛШ. – 2003. – № 7. – С. 70-73.

3. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 143-164.

4. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 160-176.

5. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 121‑134.

6. Юносова Валентина. Варіативні закінчення іменників у „Словарі...” Б. Грінченка і сучасні нормативні процеси // Дивослово. – 2009. – № 11. – С. 39-44.

7. Юносова В. Родовий відмінок однини іменників чоловічого роду II відміни // Дивослово. – 2002. – № 4. – С. 9-12.

8. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 310-335.

Додаткова література:

1. Глазова О.П. Незмінювані іменники... і казка про зрізані ґудзики та страхітливого Фантомаса // УМЛШ. – 1992. – № 2. – С. 19-21.

2. Задорожний Василь. Кличний відмінок іменників на -ець у сучасній українській мові // Дивослово. – 2005. – № 3. – С. 39-42.

3. Сердунич Л. Як вивчити відмінки // Дивослово. – 2001. – № 7. – С. 58.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 78-79. – Впр. № 216, 217, 218.




Переглядів: 853

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова література | Практичне заняття № 14

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.