Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття № 14

Тема: Прикметник

План

1. Морфологічні ознаки і синтаксична роль прикметника.

2. Семантичні розряди прикметників.

3. Якісні прикметники, їх ознаки.

4. Ступені порівняння якісних прикметників.

5. Повні і короткі форми якісних прикметників, їх стилістичне використання.

6. Відносні прикметники.

7. Присвійні прикметники.

8. Відмінювання якісних, відносних і присвійних прикметників.

9. Словотворення прикметників.

10. Творення складних прикметників, їх правопис.

11. Наголос у прикметниках.

12. Повний морфологічний розбір прикметника за схемою.

Основна література:

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 165-182.

2. Задорожний В.Б. Становлення наголосу прикметників із суфіксом -к- в українській літературній мові // УМЛШ. – 1990. – № 12. – С. 59-62.

3. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 177-183.

4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 134‑148.

5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 335-351.

Додаткова література:

1. Безпояско О.К. та ін. Граматика української мови. Морфологія. – К., 1993. – С. 101-126, 137.

2. Грищенко А.П. Прикметник у структурі словосполучення і речення // УМЛШ. – 1986. – №7. – С. 38-45.

3. Лобода В.В. та ін. Українська мова в таблицях. К., 1993. – С.67-72.

4. Павленко Степан. Прикметникові пристрасті // Дивослово. – 1994. – № 12.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – Впр. № 225, 230.

Практичне заняття № 15

Тема: Числівник

План

1. Значення, морфологічні ознаки і синтаксичні функції числівників.

2. Розряди числівників за значенням. Структурні розряди числівників

3. Граматичні ознаки кількісних і порядкових числівників.

4. Відмінювання числівників.

5. Наголос при відмінюванні числівників.

6. Стилістичне використання числівників.

Основна література:

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 183-193.

2. Микитюк О. Числівник // Дивослово. – 2003. – № 3. – С. 27-32.

3. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 236-247.

4. Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови. – К.: Либідь, 1993. – С. 163-164.

5. Райська Л.Г. Кількісно-іменні словосполучення у мові вчителя початкових класів // Вісник ЧДПУ. – Випуск 10. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів, 2002. – С. 70-72.

6. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 351-361.

Додаткова література:

1. Винницький В.М. Наголос у сучасній українській мові. К., 1984. – С. 97‑99.

2. Коваль А.П. Практична стилістика сучасної української мови. – К.: Вища школа, 1978. – С. 166, 176, 186-187, 198-199.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – Впр. № 257, 258, 259, 260.

Практичне заняття № 16

Тема: Займенник

План

1. Співвідношення займенників з іншими частинами мови.

2. Розряди займенників за значенням.

3. Синтаксичні функції, морфологічні особливості і відмінювання різних розрядів займенників.

4. Наголос у займенниках.

5. Прономіналізація.

6. Стилістичне використання займенників.

7. Повний морфологічний розбір займенників за схемою.

Основна література:

1. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. І. – К., 1972. – С. 290-307.

2. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я. Плющ. – К.: Вища шк., 1994. – С. 247-256.

3. Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови. – К.: Либідь, 1993. – С. 161-163.

4. Сучасна українська мова / За ред. О.Д. Пономарева. – К., 2001. – С. 162‑169.

Додаткова література:

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І., Кващук А.Г. Сучасна українська мова. – К.: Вища шк., 1987. – С. 193-203.

2. Дудко І. Неозначені займенники // Дивослово. – 2002. – № 5. – С. 16-18.

3. Дудко Ірина. Семантико-граматичні та функціональні особливості займенників (До питання про вивчення) // Дивослово. – 2007. – № 2. – С. 2‑5.

4. Гладіна Г.І., Сеніна В.К. Питання мовленнєвої культури та стилістики. – К., 1997. – С. 144-147.

5. Райська Л. Наголошування займенників // г. „Гарт". – № 29. – 17 липня, 1998. – С. 14.

6. Чак Є. Мовний етикет і ... займенник // Дивослово. – 1997. – № 12. – С. 10‑13.

7. Шелехова Г. Вивчення розділу „Займенник" у шостому класі // УМЛШ. – 2002. – № 5. – С. 12-15.

Виконати вправи:

1. Плющ М.Я., Леута О.І., Гальона Н.П. Сучасна українська літературна мова. Збірник вправ. – К., 1995. – С. 106, 108. – Впр. № 279, 287.





Переглядів: 1092

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичне заняття № 11 | Самостійна робота

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.