Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Література

1. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Частина І. – К., 1972. – С. 40-60.

2. Сучасна українська літературна мова / За редакцією М.Я. Плющ. – К.: Вища школа, 1994. – С. 124-163.

3. Сучасна українська мова / За редакцією О.Д. Пономарева. – К.: Либідь, 2001. – С. 56-63.

4. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 192-210.

Самостійна робота № 2

Тема: Українська лексикографія

План

1. Енциклопедичні та філологічні словники.

2. Тлумачні і перекладні словники української мови.

3. Інші словники (діалектні, історичні, етимологічні, етнологічні, терміно­логічні, орфографічні; словники наголосів, іншомовних слів, синонімів, антонімів тощо).

4. Короткі відомості з історії української лексикографії.

Форма контролю:конспект, реферат.

Література

1. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Частина І. – К.: Вища школа, 1972. – С. 88-91.

2. Сучасна українська літературна мова / За редакцією М.Я. Плющ. – К., 1994. – С. 137-140.

3. Сучасна українська мова / За редакцією О.Д. Пономаріва. – К., 2001. – С. 90-102.

4. Філімонова Т. „Лексікон славеноросскій” Памво Беринди // Укр. мова та літ. в школі. – 2002. – № 7. – С. 47-48.

5. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 257-272.

Самостійна робота № 3

Тема: Словотвір. Морфеміка

План

1. Словотвір як розділ мовознавчої науки, що вивчає способи і засоби творення слів.

2. Словотворчі засоби. Поняття про похідну, непохідну і твірну основи.

3. Способи словотворення в українській мові.

Література

1. Доленко М.Т., Дацюк І.І, Кващук А.Г. Сучасна українська літературна мова. – К., 1987. – С. 116-125.

2. Жовтобрюх М.А., Кулик Б.М. Курс сучасної української літературної мови. – Ч. 1. – К., 1972. – С. 189-200.

3. Кващук А. Будова слова в українській мові (у запитаннях і відповідях) // Українська мова і література в школі. – 2004. – № 4. – С. 65-68.

4. Плющ М.Я. Словотворення та вивчення його в школі. – К., 1985.

5. Плющ М.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова. – К., 1994. С. 150‑188.

6. Сучасна українська літературна мова / За ред. І.К. Білодіда. – К., 1973.

7. Ющук І.П. Українська мова. – К.: Либідь, 2004. – С. 275-284.

Виконати практичні завдання:

1.Визначити твірну основу наведених нижче слів:

а) водяний, підводний, водянистий, вода, водянка, надводний, водоподіл, водичка, водорозділ;

б) садівник, садочок, садівництво, садовод, сад, садити, пересадка, пересаджений.

2.Зробити морфологічний (за будовою) аналіз підкреслених слів:

Але він (Остап) того не помічав, як не помічав великої літньої ночі, що розляглась по безкраїх просторах, таких світлих, зелених, запашних (М. Коцюбинський).

Самостійна робота № 4

Тема: Іменник. Лексико-граматичні категорії іменника

План

1. Іменник. Значення іменника, його основні морфологічні ознаки і синтаксичні функції.

2. Лексико-граматичні категорії іменника. Іменники власні та загальні.

3. Категорія істот і неістот.

4. Іменники з конкретним і абстрактним значенням.

5. Збірні іменники.




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Самостійна робота | Література

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.