Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Значення місії та особливості її формулювання

Процес розробки стратегії необхідно починати з місії .

Місія. Пряме поняття слова «місія» — призначення.

Місія — це твердження, що розкриває значення існування організації, в якому виявляється відмінність даної організації від їй подібних.

Місія — це чітко виражена причина існування організації.

Місією організації є формулювання її фундаментального, унікального завдання, яке започатковує відмінний від інших організацій тип бізнесу.

Місія, мабуть, сама постійна частина стратегічного плану.

Змінитися можуть стратегії, цілі, завдання. Місія ж, як правило, залишається незмінною. Вона може поступово приймати більш об’ємну і змістовну форму, але по суті зміниться тільки у разі значних перетворень в компанії, наприклад відкриття принципово нового напряму діяльності.

Безцільне існування деструктивне. Воно не тільки не дає можливість розвиватися, а й руйнує те, що вже склалося. Будь-яка компанія, що активно живе, як живий організм, рано чи пізно починає шукати відповіді на питання: для чого вона працює, що чекає її в перспективі, чи захищати свої теперішні позиції або почати щось кардинально інше?

Створення або переосмислення місії підприємства чи бренду може стати початковим етапом для нового більш якісного життя. В місії сконцентровані і узагальнені наміри компанії. Часто, місія компанії — це продовження особистої місії власника.

Хто ви, де, для кого, навіщо, ради чого працюєте і що хочете? Відповіді на ці питання і формують місію компанії. Ключовий момент у формулюванні місії — «ради чого?» і «що хочете?»

«Грошей» — це не правильна відповідь. Фінансовий успіх підприємства — це абсолютно природне і непорушне правило існування бізнесу в принципі. Давайте фінансовий успіх віднесемо до питання «навіщо?».

Можна провести наступну аналогію: як не можна вважати метою життя тільки «дихати», так же невірно ставити за мету комерційної діяльності тільки «заробити».Скоріше, це найважливіша умова комерційної діяльності. І показник її успішності. Продовжуючи аналогію, можна сказати, що в будь-якої людини є потреби, крім дихання, є свої смаки, пристрасті, інтереси. Інакше вона недалеко відійшла від тварини. В цьому значенні наявність місії означає, що компанія просунулася в своєму розвитку далі за тих, у кого її немає. Щось подібне повинне бути у компаній, яка подолала «первісний» рівень свого розвитку і що вирішила вийти на більш високий рівень. Її наявність — це свого роду свідоцтва зрілості компанії. Наскільки зрілим ми рахуємо людину, що реалізовує більш високі потреби, ніж фізіологічні, настільки успішною можна вважати компанію, яка не вбачає в зароблянні грошей єдину причину свого існування.

«Ради світу у всьому світі» — теж не підійде. Питання складне, згодна. На них відразу не відповіси. Відразу і не треба.

Місія прописується на довгий час, до її розробки слід підійти зважено і відверто.

Відповідь на питання «що хочете?» повинна бути і досяжною і не досяжною одночасно. Наприклад, ви хочете збудувати з маленької компанії величезний холдинг, прописуєте це в місію і не коректуєте її довгий час. А коли ви збудуєте свій холдинг — місія виконана, пора в ….?

Тобто, місія не включає конкретні цифри або часові проміжки для її досягнення. Іншими словами, місія — це причина існування організації. Важливий момент, місія повинна мати мотивуючий характер, нести роз'яснення і підтвердження важливості і значущості праці.

Маленька підказка: місія написана вірно, коли після сто двадцять восьмого її прочитання вам також тепло і приємно стає на душі і хочеться посміхнутися .

Просто сформулювати місію і розмістити її на своєму сайті — зовсім не означає мати її насправді. Необхідно, щоб люди, які відповідальні за взаємодію компанії із зовнішнім світом, вміли її втілювати.

Тільки тоді клієнти реально зможуть відчути, що місія компанії — не порожній звук. «наша місія — максимальне задоволення потреби покупців в наших товарах і послугах», а при цьому грубити клієнтам і неналежно їх не обслуговувати.

Багато організацій сприймають місію достатньо формально, як якийсь атрибут, який просто повинен бути, тому що він є у всіх.

Інші компанії, навпаки, вважають, що їм потрібно декілька років, щоб знайти найкращий варіант їх місії.

Краще, звичайно, не кидатися ні в ту ні в іншу крайність, а зробити повний варіант стратегічного плану зі всіма його основними елементами.

Так, хай місія поки буде не ідеальна, але це не так страшно, практика все виправить і відшліфує.

Крім того, місія повинна бути пояснена кожному співробітнику організації.

При формулюванні місії, якщо це зручніше і зрозуміліше, можна розробити декілька варіантів для споживачів, акціонерів і співробітників компанії

Деякі фахівці, проте, вважають, що таке роздвоєннядопускати не можна: місія в першу чергу повинна бути спрямована в зовнішнє середовище компанії, а наявність декількох варіантів говорить про формальне відношення.

 

Вимоги до формулювання місії. Місія повинна :

· бути зрозумілою, недвозначною і несуперечливою;

· викликати довіру, підтримуватися співробітниками;

· не перевищувати три-чотири коротких і лаконічних речення;

· бути творчою і надихати.

 

 

19 Стратегічний аналіз та основні методи його проведення

Бути сьогодні компанії на ринку - це приблизно те ж саме, що державі увязатися у війну. І я не вірю, що будь яка країна звернеться до своїх жителів зі словами:"Чому б не повоювати?". Люди захочуть фактів. Теж саме спочатку потрібно факти про сучасне положення, бачення.

Стратегічне планування починається зі збору та аналізу стратегічно важливої інформації.




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІІ. Визначення стратегії компанії, | Для розробки стратегії та постановки цілей компанії необхідно проаналізувати

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.