МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання 3. Сутність ціни та механізм ціноутворення
В умовах ринку ціни на товари формуються не лише на основі необхідних витрат виробництва, а й на основі співвідношення між попитом і пропозицією. Цв= C+V+P Але міжгалузева конкуренція передбачає перелив капіталів між галузями(поясніть), що приводить до формування середньої норми прибутку. Р'ср=S Р/S К *100% Ціна виробництва у галузях визначається: Цв = C+V+ Р'ср Якщо за простого товарного виробництва ціна визначається законом вартості, а в умовах розширеного капіталістичного ціна залежить від додаткової вартості, попиту і пропозиції. З виникненням монополії й особливо олігополії(групових монополій) процес ціноутворення значно ускладнюється, виникають монопольні високі та монопольно низькі ціни. Внаслідок цього ціна виробництва перетворюється на монопольну ціну виробництва і має вид: Мцв = = C+V+ Р+Р1, Де Мцв– монопольна ціна виробництва, Р – середній прибуток, Р1 – монопольно високий прибуток. Останній привласнюють наймогутніші компанії, оскільки вони посідають монопольне становище у сфері виробництва та у сфері обігу. З урахуванням цього формується таке сучасне визначення ціни: Ціна – грошове вираження монопольної вартості виробництва, в якій відображається дія законів вартості, монополізації виробництва, попиту та пропозиції, панування олігополії. Монопольна ціна – це, насамперед, монопольна ціна виробництва. Монополії в силу свого панування мають кращу техніку, найкваліфіковнішу робочу силу тощо, що дозволяє їм формувати найнижчі витрати, які дозволяють одержувати високі прибутки. Існують різні теорії цін: Д.Рікардо – факторами ціноутворення вважав працю, корисність і рідкість. К.Маркс – чітко розмежує вартість і ціну: вартість визначається суспільно – необхідними витратами праці, а вираженою в грошовій формі формують ціну. А співвідношення між попитом і пропозицією впливає на відхилення ціни від вартості. М.І. Туган-Барановськийпогоджувався з уявленням про ціноутворення з класиками. Крім того, він розмежує категорії вартість і цінність. Остання є категорією психологічною – оцінка корисності товару окремим споживачем, а оцінка корисності суспільством й є ціною. Тому, він вважає, нема різниці між теорією граничної корисності і трудової вартості. Функції ціни: 1. Облікова – ціна є засобом обліку суспільно – необхідної праці. Ціна дозволяє порівняти різні статті витрат. Це дозволяє визначити платоспроможний попит населення, складання державного бюджету, регулювання кількості грошей в обігу. 2. Розподільча – перерозподіл частини об’єктів менш розвинених форм капіталістичної власності на користь домінуючої форми, зокрема монополістичної, власності, а отже панівного класу чи прошарку населення. 3. Стимулююча – вплив на виробників з метою впровадження нової техніки і технології, форм і методів організації виробництва.
Читайте також:
|
||||||||
|