МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Середній і капітальний ремонти силових трансформаторів
За допомогою середнього ремонту попереджають небезпеку надмірного зносу найбільш відповідальних деталей і складальних одиниць електроустаткування або ж запобігають його аварійному виходу з ладу. При цьому виді ремонту замінюють окремі деталі механізмів і апаратів, відновлюють надійність електричних з'єднань. Середній ремонт виконують по затверджених планах силами ремонтний-ревізійних ділянок за участю персоналу тягових підстанцій. На проведення його складають програму і графік робіт з вказівкою всіх операцій, часу і умов розгерметизації трансформаторів. До складу середнього ремонту, окрім робіт вказаних в п. 4.2, входить: заміна або ремонт дефектних комплектуючих вузлів (маслоохолоджувачів, введень, гумових ущільнень, регуляторів напруги і ін.); перевірка релейних защит і схем автоматики управління трансформатора; внутрішній огляд і очищення розширювача; очищення і фарбування бака трансформатора; ревізія азотного або плівкового захисту масла; підсушила або сушка ізоляції (при необхідності). Розгерметизація активної частини трансформатора при середньому ремонті проводиться при необхідності за наслідками випробувань і вимірювань, вказаних в п 4.3. Ці ж випробування і вимірювання проводять після середнього ремонту, якщо мала місце розгерметизація. При капітальному ремонті відновлюють або замінюють окремі базисні частини і деталі електроустаткування. До капітального ремонту відносять, наприклад, перемотування і установку нової обмотки силового трансформатора. Виконання капітальних ремонтів електроустаткування зв'язане, як правило, з необхідністю часткового або повного його розбирання. В деяких випадках при капітальних ремонтах електроустаткування модернізують, тобто удосконалюють конструкцію покращують експлуатаційні якості, підвищують надійність, ремонтопридатність. Основна мета модернізації - наближення технічних параметрів старого і конструктивно недосконалого електроустаткування до технічних характеристик сучасних, більш довершених електричних апаратів. Витрати часу, засобів, праці і матеріалів на модернізацію електроустаткування повинні бути виправдані тими технічними або економічними результатами, які досягаються після його переробки. Капітальний ремонт трансформатора виконують в спеціалізованих майстернях або, як виняток, на місці його установки. Заздалегідь на трансформатор, що вимагає капітального ремонту, складають дефектну відомість і проектнозмінну документацію, що затверджується встановленим порядком. Показниками для виведення трансформаторів в капітальний ремонт є: пошкодження, що розвивається, виявлене за наслідками хроматографічного аналізу, випробувань і вимірювань, неусувне при середньому ремонті; аварійне пошкодження, що викликало необхідність ремонту або заміни обмоток із-за порушення електродинамічної стійкості, виткового замикання і т.д. При капітальному ремонті виконують наступні роботи. При розтині трансформатора і огляді сердечника від'єднують ошиновку (дроти), зливають масло в промиту і просушену тару; від'єднують і знімають краном розширювач, вихлопну трубу, потім газове реле. Перевіряють відсутність масла в радіаторах, ослабляють фланці, видаляють болти і за допомогою підйомного крана переміщають радіатори на місце, підготовлене для очищення і ремонту. Відкривають люк на кришці трансформатора і, опустившись в бак, від'єднують відведення від введень низької і високої напруги і штанги перемикачів напруги від приводів. Застропів кришку краном, видаляють болти, знімають її з трансформатора і укладають на підготовлені бруси. Підйом виймальної частини можна виконувати тільки в тому випадку, якщо температура її не більше ніж на 5°С нижче навколишнього середовища. При низькій температурі бак трансформатора встановлюють в приміщенні. В цьому випадку сердечник можна піднімати лише після того, як зійде роса по всій висоті бака, тобто приблизно через 25-35 г. Щоб уникнути пошкоджень обмоток сердечник трансформатора піднімають поволі і ретельно стежать за тим, щоб не зламати дерев'яні деталі, кріплення перемикача і відведень. Підтягнуту над баком виймальну частину ретельно промивають сухим трансформаторним маслом з шланга, а потім кистю. Після стікання залишків масла сердечник встановлюють на шпальну клітку і ретельно оглядають Рисунок 4.11. Розклинювання обмоток: 1 – додатковий дерев’яний клин; 2 – допоміжний клин; 3 – дерев’яний брусок
При огляді особливу увагу звертають на характер шламу, що покриває виймальну частину, на зовнішній стан ізоляції, її колір, пружність або крихкість і механічну міцність. Наприклад, якщо вирізані з декількох місць смужки електрокартону, ламаються при тупому вугіллі згину, то ізоляція погана і підлягає заміні. Перевіряють щільність закріплення прокладок, зрівняльною і ярмової ізоляції. Ослаблення витків обмотки усувають шляхом її підпресовки і разклиновки (мал. 4.11). Підпресовують обмотки також підтяжкою шпильок кілець пресувальників, послечего різьблення шпильок і гайок накернюють по колу в трьох місцях, щоб виключити самовідгортання. У місцях витріщення окремих витків накладають бандаж з кіперної стрічки, а пошкодження віткової ізоляції усувають накладенням лакоткані. Перевіряють кріплення перемикачів і відведень, правильність розташування ізоляційних прокладок ярмової ізоляції, оглядають ізоляційні циліндри, дерев'яні деталі, кріплення відведень перемикачів. Мегаомметром вимірюють ізоляцію стягнутих шпильок і обмоток і результати порівнюють з попередніми вимірами. Пошкоджені ізолюючі втулки замінюють. Після ревізії і ремонту повторно промивають виймальну частину трансформатора сухим маслом. При ремонті перемикача напруги спочатку його знімають з трансформатора, очищають від шламу, розбирають і зачищають контактні поверхні скляним папером. При значних вигораннях пошкоджені деталі замінюють. Заміряють контактний тиск, виходячи з середнього арифметичного трьох вимірювань. При цьому розкид значень не повинен перевищувати 10 % від середнього. Вимір тиску проводять у момент відриву контакту, про що судять або за свідченнями сигнальної лампи, або по звільненню заздалегідь прокладеного між контактами щупа або смужки паперу завтовшки не більше 0,1 мм. Величина тиску контактів повинна відповідати паспортним даним. Після перевірки стану контактів перевіряють роботу приводу перемикача і приступають до зняття кругової діаграми перемикаючого пристрою. Зазвичай застосовують метод сигнальних ламп. Встановлюють перемикач на місце і перевіряють всі з'єднання і паяння, а також стан демпферних з'єднань висновків з ізолятором. Мостом постійного струму заміряють опір контактів постійному струму у всіх положеннях перемикача РПН, при цьому розкид значень не повинен перевищувати 2 %, а положення приводу перемикача повинне відповідати дійсному положенню контактів перемикача. Ремонт бака трансформатора зводиться до його очищення і заварювання тріщин. Внутрішню частину бака ретельно очищають, промивають 15-20 % розчином каустичної соди і просушують поступовим і рівномірним нагрівом паяльної лампи. Місця течі масла заварюють газосваркой. Якість зварних швів багато в чому залежить від чистоти бака, оскільки при попаданні частинок масла при зварці утворюються раковини. Крім того, при зварювальних роботах дотримують правила пожежної безпеки щоб уникнути вибуху пари і займання залишків масла в баку. Після зварки внутрішню частину бака протирають серветками без ворсу, а потім промивають чистим сухим маслом. Присохлу грязь з кришки і зовнішніх частин бака видаляють шкрябаннями, металевими щітками і дрантям, змоченими в маслі, потім сухим дрантям. Після закінчення зварки бак повністю зібраного трансформатора протягом 1-2 г випробовують надмірним тиском стовпа масла заввишки 1,5м над рівнем масла в розширювачі. На час випробування всі отвори, пов'язані з баком і розширювачем, герметично закривають. Що звисають із зазорів або втиснули всередину, викришені або набряклі прокладки необхідно замінити. Їх виготовляють із спеціальної маслобензиностійкою або маслоупорной гум завтовшки 8 мм мазкі С-90 або С-14. Для цього гуму розміщують безпосередньо на кришці, фланці і т.п. або на шаблоні. За допомогою спеціального пристосування для резки вирізують по розмітці прокладку і отвори під болти. Ремонт несправних введень виконують при необхідності заміни пошкодженого і отбракованного ізолятора, який при цьому від'єднують від висновку обмотки і знімають кришки. Перед установкою такого ж нового ізолятора підстава його фланця і місце установки на кришці трансформатора ретельно зачищають. Заздалегідь ізолятор ретельно оглядають, виявляючи можливі дефекти і проводячи електричні випробування. Прокладку під фланець виготовляють з пластичної маслоупорной гуми мазкі С-90. Безпосередньо перед установкою прокладку з обох боків, а також кришку трансформатора під фланцем і фланець ізолятора покривають тонким шаром бакелітового лаку або клею БФ-4. Після установки прокладки болти фланця ізолятора рівномірно підтягають. Арміровка і кріплення не повинні допускати скупчення вологи. При опусканні виймальної частини за допомогою крана після ревізії це піднімають над баком з дотриманням тих же обережностей, що і при виїмці. Ретельно протирають серветкою опорні планки магнітопровода, закріплюють гайки, що кріплять ці планки в трьох місцях і опускають виймальну частину в бак. Сердечник під час опускання і установки утримують від того, що стосується стінок бака. Мегаомметром перевіряють справність заземлення, тобто наявність ланцюга між магнітопроводом, пресуючими консолями і баком. Потім встановлюють кришку бака з введеннями, після чого електромонтер з переносною лампою на 12 В опускається в бак трансформатора через люк і приєднує відведення до введень і штанги перемикача напруги до приводу. Після перевірки приєднання знімають термосигналізатор, перевіряють його, замінюють прокладку і гільзу, промивають штуцер, встановлюють назад на місце і підключають. Розширювач, вихлопну трубу і газове реле очищають від грязі, розширювач промивають сухим маслом, очищають від пилу мідну сітку дихальної трубки, промивають маслоуказательную трубку. Кран на маслопроводі від бака до розширювача перевіряють і при необхідності ремонтують. Потім розширювач і газове реле піднімають на кришку бака, встановлюють нові прокладки, їх фланці, затягують болти і підключають дроти газового реле. Вихлопну трубу і заглушки протирають, перевіряють їх цілісність, піднімають на кришку бака і встановлюють на нову прокладку, зберігши правильне положення коліна труби. При ремонті радіаторів очищають їх від пилу, грязі і потьоків масла, виявлені тріщини заварюють. Якщо пошкодження радіаторів усунути зваркою не вдається, то дозволяється за допомогою латок заглушити не більше чотирьох труб. При необхідності кожен радіатор випробовується тиском аналогічно випробуванню трансформатора. Потім радіатори промивають чистим сухим маслом за допомогою центрифуги або фільтр-преса, при цій операції повинен бути відкритий один з фланців. При виявленні течі масла в радіаторному крані його знімають, перебирають і міняють сальникове набивання з азбестового шнура, ставлять на місце нові прокладки, перевіряють стан пробок для випуску повітря, готують нові прокладки, перевіряють стан пробок для випуску повітря, після чого відремонтовані радіатори навішують на болти фланців і затягують прокладки болтами. Заповнення трансформатора маслом виконують після перевірки закріплення всіх ущільнень трансформатора. Для цього до нижнього крана (фланцю) бака підключають шланг вагону масляного господарства, переконуються, що всі крани знаходяться у відкритому положенні, і включають насос. У міру заливки масла повітряні пробки в радіаторах, розширювачі, вихлопній трубі і т.п. усувають. Повітря з трансформатора повинне вільно віддалятися через дихальний отвір розширювача. Заливку припиняють, коли рівень масла досягне приблизно середини розширювача. Перекривають кран трансформатора і відключають шланг вагону масляного господарства. Для заливки застосовують свіже сухе масло, що задовольняє вимогам вказаного заводом ГОСТу. Температура масла, що заливається в бак, не повинна перевищувати температуру сердечника більш ніж на 10 С. Після заливки масла трансформатор протирають сухими серветками. Відбір проби масла можна брати через 10ч після закінчення його заливки. Після капітального ремонту обов'язково проводять випробування трансформатора в повному об'ємі і оформляють протокол випробувань. Читайте також:
|
||||||||
|