Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дотримуйте паузи.

Пауза - це один із дієвих засобів впливу на слухача. Недарма, наприклад, серед акторів (у яких виразне проголошення тексту відіграє дуже важливу роль) добрим актором вважається той, хто вміє "три­мати паузу". Паузиподіляють на дихальні, логічні та психологічні.

Дихальніпаузи використовують, щоб набрати повітря. У цей момент ви відпочиває­те самі й даєте відпочити аудиторії. Ллє треба стежити за тим, щоб ці пау­зи співпадали з паузами логічними.

Логічні паузивідображають структуру тексту (насамперед розділові знаки). Психологічні паузивикористовують, аби звернути на щось увагу слухачів чи підготувати їх до якогось важливо­го моменту. Пауза використовується при переходах від однієї думки до іншої, щоб підкреслити якусь думку (наприклад, коли ритор використовує такий прийом, як обрив іт. п.). Алє уникайте невиправданих пауз, які псу­ють промову, утруднюють її сприйняття. Щоб цього уникнути, фразу по­трібно обміркувати перед її виголошенням, а не в процесі виголошення.

Є прийом: почати з паузи (ораторська пауза) - це зацікавлює. Ллє не мовчіть занадто довго, бо складається враження, що ви розгубилися.

Нарешті, вправно користуйтеся інтонаціями.Монотонне проголошен­ня промови стомлює. Лише паламар читає речитативом, монотонно. Про­мовець виголошує не сакральний (священний) текст, а говорить "від себе", отож й інтонаційний малюнок тут розкутіший, багатший. Уникайте "не­рішучої" інтонації. Взагалі ж учені підрахували, що слухачі не засвою­ють 30- 40 % промови, якщо її інтонація невиразна, не відповідає змісту. Тому промовець умомент виступу повинен сконцентруватися на тексті виступу і тих думках та почуттях, які він хоче передати в промові .

 




Переглядів: 417

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чіткість вимови | Місце промови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.