МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Приклад програми// Розв’язання задачі Діріхле для рівняння Лапласа методом сіток #include <iostream> #include <iomanip> #include <conio.h> #include <cmath> using namespace std; float fab(float x, float y) { return 45*y*(1-y); // AB }; float fbc(float x, float y) { return 25*x; // BC }; float fcd(float x, float y) { return 25; // CD }; float fad(float x, float y) { return 25*x*sin(3.14*x/2); // AD } ; void main() { clrscr(); int p=0; float e, x,y; float h=0.2, u[6][6], k[6], U[6][6], du, m=-1; do { clrscr(); cout<<"ZADACHA DIRIHLE:\n\n"; cout<<"UAB=20*y\n"; cout<<"UBC=20\n"; cout<<"UCD=20*y*y\n"; cout<<"UAD=50*x*(1-x)\n\n"; cout<<"0<=x<=1; 0<=y<=1\n\n"; cout<<"1)Rozvjazatu zadachy Dirihle\n"; cout<<"2)EXIT\n\n\n"; cout<<"Vash vubir (1, 2)\t"; cin>>p; if(p==2) {exit(1);} clrscr(); if(p==1) { clrscr(); cout<<"Vvedit pohubky: e="; cin>>e; cout<<endl; x=0; y=0; for(int i=0; i<=5; i++) { u[i][5]=fbc(x,1); u[i][0]=fad(x,0); u[0][i]=fab(0,y); u[5][i]=fcd(1,y); x=x+h; y=y+h; } k[1]=(u[5][1]-u[0][1])/5; cout<<"k[1]="<<k[1]<<endl; k[2]=(u[5][2]-u[0][2])/5; cout<<"k[2]="<<k[2]<<endl; k[3]=(u[5][3]-u[0][3])/5; cout<<"k[3]="<<k[3]<<endl; k[4]=(u[5][4]-u[0][4])/5; cout<<"k[4]="<<k[4]<<endl; for(int i=1; i<5; i++) { for(int j=1; j<5; j++) { u[j][i]=u[j-1][i]+k[i]; } } cout<<"\nNuljovyj shablon:\n\n"; for(int i=5; i>=0; i--) { for(int j=0; j<=5; j++) { U[j][i]=u[j][i]; cout<<setw(10)<<U[j][i]; } cout<<endl; } do{ m=0; for(int i=1; i<5; i++) { for(int j=1; j<5; j++) { u[j][i]=(U[j-1][i]+U[j+1][i]+U[j][i-1]+U[j][i+1])/4; du=fabs(u[j][i]-U[j][i]); U[j][i]=u[j][i]; if(du>m) { m=du; } } } } while(m>e); cout<<"\nVidpovid:\n\n"; for(int i=5; i>=0; i--) { for(int j=0; j<=5; j++) { cout<<setw(10)<<u[j][i]; } cout<<"\n"; } getch(); } } while(p!=2); } Контрольні питання 1) Які рівняння називають рівняннями з частковими похідними? 2) Що називають розв’язком рівняння з частковими похідними? 3) Які задачі називають крайовими задачами? 4) Запишіть еліптичне рівнянням Лапласа. 5) Сформулюйте задачу Діріхле. 6) Назвіть відомі Вам методи розв’язання крайових задач для рівнянь з частковими похідними. 7) Наведіть алгоритм знаходження наближеного розв’язку задачі Діріхле для рівняння Лапласа методом сіток. 8) Яку таблицю називають нульовим шаблоном? Лабораторна робота №6
|
||||||||
|