МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Communicative tasks
A Write in a or an where necessary to make complete sentences, or write no change , if the sentence is already complete. 1 Joanna eats apple every morning. ...an apple ... 2 Peter doesn't like milk in his tea. .NO CHANGE.. 3 Katie rarely has biscuit with her coffee. .......................................................................................................... 4 George normally eats meat for dinner, ............................................................................................................ 5 Brian usually has omelette for lunch. ............................................................................................................... 6 Margaret never drinks beer. ................................................................................................................................... 7 Robin occasionally puts butter on his potatoes. ........................................................................................
B
Jane is trying to lose weight, so every day she writes down what she has eaten. Look at the food she ate today and complete her notes, using a or an where necessary (choose only low-caloric food) Breakfast – cornflakes, pork chop, juice, porridge, milk, salad, cheese, cup of black coffee, cake , mashed potatoes.
Lunch– soup, chicken broth, ham, vegetable salad, boiled beef, mineral water, beer, cauliflower, cabbage, bread, dry bread. Dinner – lobster, fish, potatoes, omelette, turkey, glass of milk, meat salad, fruit salad. tea, veal, steak, green peas, fried pork, spaghetti.
C Discuss with a friend the menu of your today’s dinner: a. if you are going to dine alone b. if you invite your group-mates for this dinner.
|
||||||||
|