Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Кам'яні і бетонні мости.

Опори мостів.

8.5.1. Своєчасне виявлення дефектів, нагляд, утримання та поточний ремонт конструкцій є неодмінною частиною експлуатації мостової споруди. Особливу увагу під час нагляду слід звертати на стан несучих конструкцій опор, на яких поява дефектів та ушкоджень призводить до зниження несучої здатності споруди. До таких дефектів та ушкоджень належать:

- зміна геометричного положення;

- наявність розкритих, перетинаючих конструкцію, тріщин (шириною більш, як 0,2 мм) на палях, стоянах, ригелях в місцях виникнення найбільших напружень;

- наявність вертикальних тріщин великого розкриття шириною більш як 1 мм, перетинаючих цокольну частину опори і ростверк з відокремленням масиву бетону;

- фільтрація води крізь шви передньої стінки необсипних стоянів та відокремлення зворотніх стінок або відкрилків обсипного стояна від передньої тріщини;

- нахил шафової стінки та підферменника в бік насипу підходів;

- руйнування підферменного каменя.

За розвитком цих дефектів встановлюється постійний нагляд шляхом інструментального знімання, накладаються гіпсові марки, за якими фіксується розвиток щілин, а також здійснюється нагляд за зміною кольору висолів (поява коричневого чи рудого кольору свідчить про корозію арматури). Результати нагляду заносяться до журналу споруди. Встановлення причин появи вищеозначених дефектів здійснюється фахівцями, що призначають ремонтні заходи. Ушкодження підводної частини опори, розмиви русла біля опори виявляються підводним обстеженням та замірами під час спеціального огляду.

Утримання опор має мету запобігти виникненню дефектів, що знижують як довговічність опори, так і її несучу здатність. Для цього слід:

- не допускати накопичування наносів (чи бруду крізь зруйнований деформаційний шов) на поверхнях елементів опор та стоянів;

- забезпечувати стік води з поверхонь ригелів та підфермеників;

- поновлювати ушкоджені захисні шари елементів опори, які передбачені проектним рішенням;

- здійснювати заходи по запобіганню виникнення дефектів чи консервації їх розвитку;

- утримувати в належному стані експлуатаційні пристрої (сходи, огорожі, майданчики тощо).

8.5.2. Поточний ремонт та утримання опор мостів виконується службою експлуатації та передбачає:

- поновлення відколів частин, що відокремилися (суміжних з відколами) та нанесення на них нового захисного шару;

- поновлення втраченого захисного шару внаслідок льодоруйнування, корозїї бетону та лущення з попередньою розчисткою ушкоджених площин, розробкою країв руйнування, по нормалі до поверхні бетону, на глибину не менш як 30 мм;

- поновлення втрат руслоукріплення накиданням кам'яних блоків, а при значних розмивах - переустрій усього комплексу регуляції, але тільки за спеціально розробленим проектом.

Ремонт ушкоджень, які призвели до змін геометричних положень елементів опори, просідань, наднормативних прогинів, відокремлень масивів кладки з приводу надмірного розкриття тріщин, значних корозійних втрат бетону, наднормативних тріщин, перетину арматури та стикових деталей і планок виконується тільки за спеціальним проектом ремонту опори.

8.6.1. Основними дефектами бетонних і кам'яних мостів є: - розладнання елементів водовідводу та дренажу за стоянами;

- руйнування гідроізоляції склепіння і задніх граней стоянів;

- тріщини, як правило, - поздовжні, у кам'яній кладці і бетоні склепінь, рідше - в щокових стінках;

- вивітрювання швів кладки, корозія (каменю і бетону), особливо в місцях перемінного рівня води і льодоходу, раковини і відколи.

При нерівномірних осіданнях опор в п'яткових і ключових перерізах з'являються великі поперечні тріщини, які свідчать про зміну розрахункової схеми (перетворення склепіння в дво- або тришарнірне) із суттєвим зменшенням несучої здатності споруди.

8.6.2. У однопрольотних аркових мостах проникаюча через проїзну частину атмосферна вода повинна без перешкод відводитися до дренажу за задніми гранями стоянів по гідроізоляції, що покладена на склепінні і задніх стояках. При двох- або трьохаркових прольотах відведення води здійснюється також через водовідвідні трубки, закладені в ключах склепінь.

Ознаками поганого водовідводу і незадовільного стану гідроізоляції є мокрі плями і потьоки (з вилуженням вапна або солей бетону) на поверхні зовнішніх граней склепіння і опор.

Водовідвідні трубки треба періодично прочищати. Щоб запобігти забрудненню поверхні кладки, водовідвідним трубкам надають відповіднии напрямок, подовжують їх за межі склепіння на 15-20 см.

8.6.3. Утримання кам'яних і бетонних мостів, крім звичайних робіт, полягає в спостереженні за їх станом; установленні маяків із алебастру (гіпсу) на тріщини, фіксуванні кінців тріщин незмивною фарбою з внесенням необхідних записів в мостову книгу.

При наявності великої кількості дрібних тріщин або вивітрювання на великій площі рекомендується нанести суцільну штукатурку, яка дозволяє краще стежити за стабілізацією або "диханням" тріщини.

8.6.4. При ремонті кам'яних і бетонних аркових мостів в першу чергу треба вживати заходи по скиданню поверхневих вод, щоб не допустити попадання води у середину кладки і захистити її поверхню від дії атмосферних опадів.

8.6.5. При поганому водовідводі і незадовільній гідроізоляції треба розкрити, де потрібно, покриття проїзної частини, і заповнити надсклепінні пазухи та відремонтувати гідроізоляцію, надаючи їй необхідний ухил.

8.6.6. Якщо дренаж за задніми гранями стоянів замулений і погано працює, треба зробити його переукладання і очищення або влаштувати дренаж заново з попереднім частковим розкриттям земляного полотна в місці сполучення підходів з мостом.

8.6.7. Вивітрені і зруйновані шви кам'яної кладки треба очистити від сміття, пилу і зволоженого бруду на глибину до 5-6 см, промити струменем води і потім розшити заново цементним розчином, накладаючи шов увігнутого профілю.

8.6.8. Облицювання кладки може мати тріщини у швах і у цілому камені, викришування швів, відставання і випинання облицьувального каменю. У цих випадках в процесі поточного ремонту треба замінити окремі камені облицювання, розчистити кладку, розшити шви.

8.6.9. Пошкодження поверхневого характеру (раковини, дрібні тріщини, відколи, випадіння окремих каменів кладки, вивітрювання швів, корозія) повинні негайно усуватися службою експлуатації, глибокі тріщини і порожнини в кладці треба заповнювати цементним розчином під тиском через пробурені в кладці отвори.

8.6.10. Поява тріщин у зворотних стінках стоянів кам'яних аркових мостів може бути спричинена поганим відводом води або наявністю в просторі між зворотними стінками грунтів, які здимаються. У першому випадку перевіряють роботу дренажу за стояном, коли проводять ремонтні роботи, в другому - грунт, який здимається, замінюють іншим. Тріщини герметизують.

8.6.11. У бетонних аркових мостах звичайні дефекти масиву склепіння і опор (раковини, відколи, тріщини, корозія бетону і інше) усувають за зазначеними вище правилами ремонту прольотних будов і опор залізобетонних мостів.




Переглядів: 1084

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Залізобетонні і сталезалізобетонні прогонові будови. | Дерев'яні мости.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.