Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Водопропускні труби.

Наплавні мости та паромні переправи.

Шлюзні та переливні мости.

8.8.1. Крім звичайних вимог до утримання та ремонту мостів в цих спорудах слід додатково наглядати за:

- забезпеченням цілісності та герметичності флютбету;

- місцем з'єднання дамби та стояна (відсутність протікання, локальних розмивів, тощо);

- станом низової частини дамби, підходів та переливних насипів, кріпленням укосів, цілісністю зон, межуючих з підошвою насипу, відсутністю осідання та зсування укосів, свищів та інше;

- надійною роботою механізмів, які відчиняють та зачиняють затвори.

Крім позначених зовнішніх дефектів, слід спостерігати за наявністю побічних ознак. Так, ступінь виносу грунту з-під флютбету слід вимірювати через отвори водобійної частини. При значному просіданнЄ необхідно розкрити флютбет та влаштувати зворотний фільтр. Після цього потрібно відновити флютбет.

8.8.2. Зимове утримання підпірних та переливних споруд має бути спрямоване на запобігання приморожування механізмів затворів та пробиття на вкритій льодом поверхні отворів розміром 1,5 м.

8.8.3. Пропуск повеневих вод, якщо дамба не законструйована на стримання підпірного рівня, передбачає поступовий скид води в залежності від збільшення її кількості у водосховищі, за узгодженим графіком.

8.9.1. При експлуатації наплавних мостів слід наглядати за:

- комплектністю рятувального та протипожежного устаткування;

- комплектністю експлуатаційного устаткування (човни, насоси, визначені запасні комплекти понтонів, сходи в понтони, ремонтні матеріали та інше);

- відповідністю навантаження встановленим чи визначеним технічним параметрам споруди та регулюванням його обслуговуючим персоналом за допомогою шлагбаумів, турникетів та дорожніх знаків, які встановлені на підходах до споруди;

- стабільністю поздовжнього отвору мосту та паромного ходу;

- за станом шарнірних з'єднань прогонової будови та вчасним підтягуванням;

- своєчасним прибиранням проїзної частини, наплавних опор, апарелів та причалів, чисткою водоскидних пристроїв;

- вчасною заміною рівня проїзної частини причалів, перехідних містків та утримання підйомних засобів у належному стані;

- за появою води в плаваючих опорах та вчасним її відкачуванням;

- просушуванням внутрішньої порожнини понтонів, відчиненням люків у суху погоду;

- утриманням поздовжнього нахилу на перехідних містках наплавних мостів не більш як 8%о;

- забезпеченням стабільності положення отвору споруди;

- стежити за тим, щоб найменша глибина під понтоном чи наплавною опорою була більшою ніж 15 см від рівня максимальної осадки.

8.9.2. В зимовий та повеневий період слід:

- до початку льодоставу чи повені виводити плавучу систему на призначене місце її зберігання;

- при появі на річці шуги чи слабкого льоду систематично відводити її від понтонів, запобігати появі полію під понтонами, а також їх бортах. Для цього необхідно сколювати слабкий лід смугами по 0,7-1,0 м.

8.9.3. При проведенні заходів по утриманню наплавної споруди чи її поточному ремонті передбачається:

- запобігати розсиханню дерев'яних конструкцій під час їх зберігання та поновлювати їх герметичність просмолюванням з конопаченням отворів та щілин. Якщо отвори з'явились під час експлуатації, їх забивають пробками з сухої деревини;

- в металевих плавучих засобах отвори чи прослаблені клепки забивають дерев'яними конічними пробками, які обрізаються за 10-20 мм від площини борту по можливості з зовнішнього боку, а в днищі з середини;

- запобігати прослабленню шарнірів прогонової будови;

- запобігати розвитку корозії шляхом нанесення бітумного лаку чи мастики по попередньо підготовленій поверхні металу.

8.10.1. Основними завданнями утримання і поточного ремонту труб є: підтримання нормального водотоку через трубу і запобігання утворенню дефектів в насипу і проїзній частині над трубою і в конструкції труби, усунення дрібних пошкоджень.

8.10.2. При чергових оглядах труб відмічають і фіксують дефекти, які найбільш часто зустрічаються:

- нерівномірні просідання ланок труб по її довжині, які спостерігаються на торфяних, глинистих або слабких грунтах, або спричиняються підмиванням фундаментів при розладі швів;

- тріщини, деформації і сплющування ланок труб і оголовків, спричинені дією навантажень;

- мокрі плями і вилуговування солей бетону внаслідок пошкодження гідроізоляції і фільтрації води через насип;

- відривання оголовків від труби і значні тріщини в оголовках, які виникають в результаті підмивання фундаментів, нерівномірних осідань, збільшення тиску зволоженого грунту на відкрилки оголовків;

- незадовільний стан стиків ланок (фільтрація води, наявність тріщин). Крім того, перевіряють стан бетону і кам'яного мурування усіх конструктивних елементів труб і стін укріплення укосів насипу.

8.10.3. Водопропускні труби очищають літом від сміття і мулу, а зимою від снігу і льоду. Роботи виконують за допомогою скребків, механізованим способом або з допомогою гідромонітора.

На зимовий період усі труби треба закривати на вході і виході щитами з хмизу для запобігання проникнення снігу в середину труби. На водотоках в щитах залишають отвори на випадок відлиги.

8.10.4. Русло на підході до труби рекомендується випрямляти, закріплювати його дно і береги кам'яним накидом. У зоні розтікання потоку за трубою при наявності розмивання берегів закріплення їх обов'язкове. Підводні русла, водобійні колодязі і гамівник на виході із труби регулярно очищають від наносів і від сторонніх предметів. Треба також вживати заходи по застеріганню яроутворення, а у випадку їх утворення - робити закріплення.

8.10.5. При виникненні невеликих затухаючих деформацій, осідання або зсуву ланок труб дефектні шви зашпаровують, а лоток труби вирівнюють бетоном.

8.10.6. Тріщини і раковини в бетоні ланок і оголовків розчищають і штукатурять цементним розчином, попередньо очистивши арматуру від корозії.

8.10.7. При просочуванні води через шви між ланками залізобетонної труби (а в кам'яній кладці через склепіння і стіни) треба відремонтувати гідроізоляцію. Для цього розкривають насип над дефектною ділянкою труби і заповнюють дефектні шви клаптям, яке просочено бітумною мастикою. Зовні труби шви перекривають на ширину 25 см декількома шарами рулонного матеріалу з прошарками бітумної мастики. Інші частини поверхні труби обмазують двома шарами бітумної мастики. Потім відновлюють насип над трубою шарами ущільненого грунту по 10-15 см.

8.10.8. Порожнини за трубами, які утворилися внаслідок вимивання грунту через дефектні шви, при невеликих висотах насипу заповнюють грунтом, розкриваючи зверху дефектну ділянку, а при високих насипах або недоцільності розкриття насипу - піском або цементною сумішю під тиском. Після заповнення порожнин дефектні шви зашпаровують.

8.10.9. При частих замулюваннях труби треба передбачити засоби, які зменшують каламутність потоку: при можливості улаштувати відстійні басейни перед спорудами, вимагати від господарств виконання агротехнічних засобів, які підвищують антиерозійну стійкість грунту.

8.10.10. При імовірності закупорювання вхідного отвору труби треба ставити перед нею захисні огорожі.

8.10.11. При ремонті укріплення на виході із труби видаляють рослинність (якщо вона є), відновлюють суцільність грунтової основи, у необхідних випадках улаштовують підготовку основи під плити кріплення, укладають плити, жорстко з'єднують (зв'язують або зварюють) випуски арматури із плити і покривають бітумним лаком, шви заповнюють бетоном.


Читайте також:

  1. Водопропускні труби.
  2. Дренажні труби.




Переглядів: 921

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Дерев'яні мости. | Пропуск льодоходу і високих вод.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.