МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||
Комп'ютер як засіб навчання математикиВикористання класної дошки у навчанні математики Класна дошка - завжди перед очима учнів, тому надзвичайно важливо раціонально обладнати й ефективно її використати. Для початкових класів найоптимальніша - тристулкова дошка, яку закріплюють на висоті 80-90 см від підлоги (бажано, щоб був регулятор висоти). Частину її слід розлініяти в клітинку для вироблення у дітей графічних навичок з математики. Доцільно, щоб дона із стулок мала магнітну основу, а сама дошка - затискувачі для демонстрування наочності. Над дошкою на кронштейні прилаштовують екран для демонстрації теле- та діафільмів. Записи і малюнки, виконані вчителем на дошці - це дієві засоби наочного навчання в початковій школі. Вони повинні бути точні, стислі, чіткі, з використанням загальноприйнятих математичних символів і скорочень. Кожну цифру і букву пишуть у сітці класної дошки похило: цифри і малі букви - висотою ві клітинку в 1-2 класах, а в 3-4 класах - 2/3 клітинки. Великі букви в усіх класах пишуть висотою в півтори клітинки. Для написання дужки відводять одну клітинку. Форма подання структурних схем обчислювальних прийомів та наочна інтерпретація текстів задач (короткий запис, схема, малюнок, таблиця) на дошці може бути різна, та головне, щоб записи і креслення були виконані правильно, охайно і відповідали встановленим вимогам, бо так само молодший школяр запише у свій робочий зошит. Важливо, щоб усі учительські записи виконувалися на потрібних (постійних) місцях, щоб учень за ними міг відтворити увесь хід міркування. Орієнтовне розміщення записів на класній дошці
У 80-х роках 20 століття комп 'ютеризація навчання стала однією з найважливіших завдань нашої школи. Слід розрізняти комп'ютеризацію освіти і комп'ютеризацію навчання. Розрізняють два основні напрямки комп 'ютеризації : забезпечення загальної комп'ютерної грамотності, у цьому разі комп'ютер є об'єктом вивчення; використання комп'ютера у якості засобу, який підвищує якість навчання. Комп'ютерне навчання - застосування комп'ютерів як багатофункціонального засобу навчання. Можливості комп'ютера як засобу навчання іще до кінця не розкриті, та очевидно, що комп'ютер вносить принципові зміни не тільки у методи і форми навчання, а і у зміст навчання. Роль комп 'ютераяк засобу навчання вбачають у: 1. Розширення можливостей надання навчальної інформації. 2. Посилення мотивації навчання через новизну форм роботи, навчальних задач, відсутність докорів учителя, відсутність ситуації неуспіху бо є підказки. 3. Активне залучення усіх учнів у процес навчання. 4. Розширення наборів навчальних задач. 5. Якісний контроль за діяльністю учнів, адже комп'ютер перевіряє правильність розв'язання усіх завдань, виконаних кожним учнем, фіксує помилку, визначає її характер, допорає вчасно її виправити. 6. Формування в учнів рефлексії своєї діяльності (наочність результатів дій учнів). Доцільно означити три групи проблем, пов'язаних із застосуванням комп 'ютера у навчальному процесі: перша стосується теорії навчання, друга - технології комп'ютерного навчання, третя - проектування навчальних програм. Існує два типи комп 'ютерного навчання: безпосередня взаємодія учнів з комп'ютером; взаємодія з комп'ютером не учня а педагога. Проектування навчальної програми повинно базуватися на визначеному психолог-педагогічному фундаменті, адже ефективність навчання за допомогою комп'ютера значно залежить від якості комп'ютерної програми. У такій програмі слід виділити два компоненти: - навчальні матеріали (тексти, задачі, запитання, приписи і т.д.) - програмний засіб (визначає спосіб і послідовність пред'явлення цих матеріалів). Існує кілька підходів до класифікації навчальних програм, розглянемо один із них: 1. Тренувальні, які реалізують пряме управління комп'ютера і призначені для тестування та закріплення знань, умінь і навичок. 2. Ігрові та імітаційні, з менш жорстким управлінням з боку комп'ютера. 3. Програми для автоматичного пошуку інформації та системи обробки тексту. 4. Програми, при яких учень програмує комп'ютер. Вчитель обов'язково повинен знати і дотримуватися гігієнічних вимог при роботі на комп'ютері.
Запитання для самоконтролю 1. Дайте загальну характеристику засобів навчання. 2. Вкажіть роль засобів у навчанні математики. 3. Назвіть основні види засобів навчання математики в початкових класах. 4. Схарактеризуйте правильне використання класної дошки у навчанні математики. 5. Схарактеризуйте комп'ютер як засіб навчання математики.
|
||||||||||||||||
|