Варіант 1.Вихователь пропонує дітям погратися, пояснює назву та правила гри.
- Чому ця гра має таку назву? Тому що ми з вами можемо відповідати на запитання ведучого лише словами "так" або "ні". Ведучий вийде за двері, а ми домовимося, який предмет, що є у нашій кімнаті, йому загадаємо. Ведучий прийде і буде запитувати, де знаходиться цей предмет, який він, для чого потрібен. Ми будемо відповідати лише двома словами. Спочатку ведучим буду я. Коли вийду з кімнати, (ім'я дитини) скаже, який предмет він пропонує загадати. Потім ви покличете мене.
Вихователь виходить, а потім заходить у кімнату і запитує: "Цей предмет на підлозі?" "Ні". - "На стіні?" "Ні". - "На стелі?" "Так".
- "Скляний? Схожий на грушу?" "Так". -"Лампочка?" — "Так".
Узявши на себе роль першого ведучого, вихователь вчить дітей логічно будувати запитання. Він пояснює:
- Діти, ви помітили, як я запитувала? Спочатку дізналася, де знаходиться предмет, а потім — який він. І ви намагайтеся так само відгадувати. Ця гра вчить дітей логічно мислити.
Варіант 2.Можна запропонувати дещо складніший варіант. Вихователь загадує предмет, який знаходиться за межами кімнати.
- Предметів, діти, дуже багато, і буде важко відгадати, якщо ви не дізнаєтеся, на землі він чи у небі, в будинку чи на вулиці, тварина це чи рослина.
Плутанина
Мета:розвивати у дітей логічне мислення, винахідливість, творчу уяву.