Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



П'ятий ступінь

Четвертий ступінь

Психотерапевт допомагає клієнтові знайти три нові способи задовольнити намір. Для цього клієнт звертається до своєї креативної (творчої) частини із завданням знайти або винайти три нових, прийнятнішого варіанту задоволення бажання.

Якщо не вдається виявити творчу частину - психотерапевт повинен сформувати її. Зазвичай це робиться за допомогою спогаду ситуацій, в яких клієнт проявляв себе творчо-метко. Як тільки таку ситуацію вдається відродити в пам'яті клієнта, психотерапевт закріплює її якорем (тобто якимсь умовним торканням, рухом, словом), який допомагатиме зв'язуватися з творчою частиною клієнта.

Бажано, щоб клієнт сам знайшов свою креатівную (творчу) частину, а потім розробив три нові способи задоволення потреби. Психотерапевт повинен виконувати тут лише роль консультанта, стимулятора. Проте нерідкі випадки, коли у клієнта не вистачає самостійність для вирішення цього завдання. У цих випадках (і лише в цих випадках ) психотерапевт сам пропонує клієнтові доцільні варіанти.

На п'ятому ступені психотерапевт пропонує клієнтові відчути, що та його частина, яка відає цією поведінкою, приймає, усвідомлює знайдені нові варіанти ефективними і бере на себе відповідальність за їх застосування в потрібній ситуації. (Тут дуже важливо не плутати цю частину, що відає даною поведінкою, і знайдену або створену у клієнта творчу частину, що розробляючу і пропонує частині, що відає, нові моделі поведінки.)

Для цього клієнт спочатку питає частину, що відає, себе, чи згодна вона, що нові варіанти рішення фрустрірующей ситуації (розроблені творчою частиною ) ефективніші, ніж колишні, які не приносили бажаного результату. Якщо частина, що відає, визнає це і відповість згодою, слід запитати її, чи згодна вона прийняти на себе відповідальність за реалізацію нових моделей поведінки в колишніх ситуаціях.

Якщо ця частина не погоджується, що нові можливості кращі, ніж первинна поведінка, запропонуєте клієнтові попросити частину, що відає, наблизитися до творчої частини і попрацювати з нею разом, щоб краще зрозуміти нові можливості, що відкриваються. Тобто клієнт грає в гру, в якій він відстороняється від рішення проблеми, що не виходить, передаючи її на обговорення переконливій і заперечуючій частинам свого Я .

У цьому немає нічого дивного - адже фактично ми постійно сперечаємося самі з собою з різних питань, самі себе переконуючи і спростовувавши у пошуках задовільного рішення. Автори НЛП вважають, що така внутрішня суперечка буде конструктивнішою, якщо ми усунемося від частин, що сперечаються, і зможемо менш емоційно і тверезіше розглянути з боку доводи наших внутрішніх опонентів.

Якщо частина, що все ж таки відає, так і не прийме доводів творчої частини і не візьме на себе відповідальності за застосування нових моделей поведінки, психотерапевт пропонує (і допомагає) клієнтові знайти в собі іншу психологічну частину, яка погодиться це робити.




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Третій ступінь | Медитативна психотерапія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.103 сек.