МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ті рокиУкраїнізацію було припинено, почалися масові репресії, переслідування діячів культури. Розпочато так звану політику індустріалізації та колективізації. У 1933 році – голодомор в Україні. Однак були і позитивні зрушення: з’являються п’ятирічні плани, змагання між трудовими колективами тощо. Розгортаються грандіозні будівлі: Дніпрогес, Турксиб, Магнітка (магнітогорський металургійний завод). Освітапоширюється, оскільки індустріалізація вимагає нових кадрів. На поч. 30-х років (1932 р.) існують три типи шкіл: початкова (4-річна), неповна середня (7-річна), середня (10-річна) – переважає семирічна освіта. Поступово залишаються тільки російськомовні школи (до того були не тільки українські, а й школи інших національностей). Введено 5-бальну систему оцінювання. У вищій школі також реформа: усі Вузи мають назви інститутів, середні спеціальні заклади – технікуми, з 1934 р. знято плату за навчання. Серед наук в першу чергу розвиваються технічні й природничі (наприклад, теоретична фізика у Харківському Українському фізико-технічному інституті). Гуманітарні ж науки контролювались з точки зору ідеології (наприклад, історикам заборонялося займатись вивченням періоду Київської Русі). ВУАН перетворено в АН УРСР (1936 р.). Серед мистецтв у цей час найбільше розвивається література, хоча після репресій значну кількість письменників була знищено.Домінує соціалістичний реалізм (штучний метод). Процес відродження 20-х років стає “розстріляним відродженням”. Поширена історична проза: Зінаїда Тулуб “Людолови”, І.Ле “Наливайко”; пригодницькі твори: М.Трублаїні “Шхуна Колумб”, драматургія – О.Корнійчук, поезія: П.Тичина, В.Сосюра, М. Бажан та ін. В Західній Україні (і зокрема Галичині) література розвивається більш вільно, оскільки наявні контакти із Західною Європою. Письменників можна умовно поділити на три групи: § націоналісти (О.Ольжич, О.Теліга, Д.Донцов); § пролетарії, орієнтовані на радянську владу (Я.Галан, С.Тудор, П.Козланюк); § ліберали (Б.Лепкий, І.Вільде, Н.Королева). В архітектурі з’являється своєрідний новий напрям – “Радянський псевдокласицизм”– це стиль, орієнтований на античні традиції із застосуванням радянської символіки. Один із перших зразків – будинок сучасної Верховної Ради (1935-36 рр.), архітектор В. Заболотний; будинок Ради Міністрів (1934-39 рр.), архітектор І. Фомін, Т. Абросимов. З 1934 р. столицю знов перенесено в Київ із Харкова. При цьому було зруйновано чимало історичних пам’яток (Михайлівський Золотоверхий собор, Церкву Різдва Богородиці Пирогощої, Військово-Микільський собор тощо).
Роки війни На цей час Україна в своєму складі має вже і західноукраїнські землі (з 1939 року). Культура опинилася у важких умовах: німецька окупація, звідси репресії. Найкращі мистецькі пам’ятники вивозились з України до Німеччини (понад 40 тис. експонатів). Щоб посилити патріотичні почуття народу, влада спирається на досвід минулого (зокрема, боротьба з поневолювачами). Відтак друкуються художні твори та історичні дослідження, присвячені діяльності давньоруських князів та українських гетьманів; художні твори, що уславлюють рідну країну: М.Рильський “Слово про рідну матір”, В. Сосюра “Любіть Україну” тощо. Так само патріотичним є кіномистецтво: “Як гартувалась сталь” М.Донського, “Олександр Пархоменко” Л.Лукова, “Нескорені” М.Донського. Знову поширена плакатна графіка (“Відомсти!”, “Українська боротьба” В. Касіяна), музика має також патріотичний характер. У тилу розвивається наука, найбільшою мірою: фармацевтика, розробка нової зброї тощо.
|
||||||||
|