МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Ті рокиУкраїнізацію було припинено, почалися масові репресії, переслідування діячів культури. Розпочато так звану політику індустріалізації та колективізації. У 1933 році – голодомор в Україні. Однак були і позитивні зрушення: з’являються п’ятирічні плани, змагання між трудовими колективами тощо. Розгортаються грандіозні будівлі: Дніпрогес, Турксиб, Магнітка (магнітогорський металургійний завод). Освітапоширюється, оскільки індустріалізація вимагає нових кадрів. На поч. 30-х років (1932 р.) існують три типи шкіл: початкова (4-річна), неповна середня (7-річна), середня (10-річна) – переважає семирічна освіта. Поступово залишаються тільки російськомовні школи (до того були не тільки українські, а й школи інших національностей). Введено 5-бальну систему оцінювання. У вищій школі також реформа: усі Вузи мають назви інститутів, середні спеціальні заклади – технікуми, з 1934 р. знято плату за навчання. Серед наук в першу чергу розвиваються технічні й природничі (наприклад, теоретична фізика у Харківському Українському фізико-технічному інституті). Гуманітарні ж науки контролювались з точки зору ідеології (наприклад, історикам заборонялося займатись вивченням періоду Київської Русі). ВУАН перетворено в АН УРСР (1936 р.). Серед мистецтв у цей час найбільше розвивається література, хоча після репресій значну кількість письменників була знищено.Домінує соціалістичний реалізм (штучний метод). Процес відродження 20-х років стає “розстріляним відродженням”. Поширена історична проза: Зінаїда Тулуб “Людолови”, І.Ле “Наливайко”; пригодницькі твори: М.Трублаїні “Шхуна Колумб”, драматургія – О.Корнійчук, поезія: П.Тичина, В.Сосюра, М. Бажан та ін. В Західній Україні (і зокрема Галичині) література розвивається більш вільно, оскільки наявні контакти із Західною Європою. Письменників можна умовно поділити на три групи: § націоналісти (О.Ольжич, О.Теліга, Д.Донцов); § пролетарії, орієнтовані на радянську владу (Я.Галан, С.Тудор, П.Козланюк); § ліберали (Б.Лепкий, І.Вільде, Н.Королева). В архітектурі з’являється своєрідний новий напрям – “Радянський псевдокласицизм”– це стиль, орієнтований на античні традиції із застосуванням радянської символіки. Один із перших зразків – будинок сучасної Верховної Ради (1935-36 рр.), архітектор В. Заболотний; будинок Ради Міністрів (1934-39 рр.), архітектор І. Фомін, Т. Абросимов. З 1934 р. столицю знов перенесено в Київ із Харкова. При цьому було зруйновано чимало історичних пам’яток (Михайлівський Золотоверхий собор, Церкву Різдва Богородиці Пирогощої, Військово-Микільський собор тощо).
Роки війни На цей час Україна в своєму складі має вже і західноукраїнські землі (з 1939 року). Культура опинилася у важких умовах: німецька окупація, звідси репресії. Найкращі мистецькі пам’ятники вивозились з України до Німеччини (понад 40 тис. експонатів). Щоб посилити патріотичні почуття народу, влада спирається на досвід минулого (зокрема, боротьба з поневолювачами). Відтак друкуються художні твори та історичні дослідження, присвячені діяльності давньоруських князів та українських гетьманів; художні твори, що уславлюють рідну країну: М.Рильський “Слово про рідну матір”, В. Сосюра “Любіть Україну” тощо. Так само патріотичним є кіномистецтво: “Як гартувалась сталь” М.Донського, “Олександр Пархоменко” Л.Лукова, “Нескорені” М.Донського. Знову поширена плакатна графіка (“Відомсти!”, “Українська боротьба” В. Касіяна), музика має також патріотичний характер. У тилу розвивається наука, найбільшою мірою: фармацевтика, розробка нової зброї тощо.
|
||||||||
|