МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості впровадження здоров'язберігаючих технологій у ДНЗ.План Лекція 13. Організація роботи з валеологічного виховання у ДНЗ (4 години) 1. Особливості впровадження здоров’язберігаючих технологій у ДНЗ. 2. Впровадження медико-психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей в контексті реалізації здоров’язберігаючої функції ДНЗ. 3. Особливості валеологічного виховання дітей дошкільного віку. Дошкільне дитинство виняткове важливий період, коли закладаються основи фізичного й психічного розвитку й здоров'я людину. Через велику поширеність гострих і хронічних захворювань у дітей, що виховуються в дошкільних установах, зберігається необхідність постійного пошуку оздоровлюючих заходів – нових методів і способів, нових методик. Охорона й зміцнення здоров'я дітей, формування звички до здорового способу життя – одна з першорядних завдань дошкільних освітніх установ. Валеологічне виховання дошкільників засноване на наступних принципах: 1. Системний підхід - тобто виховання здійснюється не ізольовано, а у зв'язку з моральним, естетичним, психофізичним формуванням рівня розвитку дитину. Неможливо зберегти тіло здоровим, якщо не вдосконалювати емоційно-вольову сферу, не працювати з душею й моральністю. Успішний розв'язок завдань валеологического виховання можливо тільки при об'єднанні зусиль дитячого садка й батьків. 2. Діяльнісний підхід. Валеологічна культура освоюється дітьми в процесі спільної діяльності з дорослими. 3. Принцип “Не нашкодь” Передбачає використання у валеологической роботі тільки безпечних приймань оздоровлення. 4. Принцип гуманізму. У валеологічному вихованні зізнається самоцінність особистості дитину. Моральними орієнтирами виховання є загальнолюдські цінності. 5. Принцип альтруїзму. Передбачає потребу ділитися освоєними цінностями валеологической культури: “ Навчився сам – навчи друга”. 6. Принцип заходу. Для здоров'я добре те, що в міру. Через недотримання основних валеологічних принципів в організації навчального процесу зростає у дітей дошкільного віку переважають захворювання органів травлення, серцево-судинної системи, опірно-рухового апарату, нервової системи тощо. Звідси витікає проблема необхідності проведення роботи серед педагогів щодо підвищення їх валеологічної грамотності. Ситуація вимагає негайної валеопросвітницької роботи серед педагогів, які б продовжили цю роботу з дітьми та їх батьками. У педагогічній практиці повинні мати місце наступні технології: Ø стимулюючі технології – температурне загартування, фізичне навантаження з метою активізації власних сил організму; Ø соціально-адаптуючі та особистісно-розвиваючі технології (САОРТ) – соціально-психологічні тренінги, програми соціальної та сімейної педагогіки; Ø організаційно-педагогічні технології (ОПТ), які зумовлюють структуру навчального процесу, що сприяє попередженню втоми, гіподинамії та інших дезадаптивних станів; Ø психолого-педагогічні (ППТ) – пов’язані з безпосередньою роботою вчителя на уроці; навчально-виховні (НВТ) – до складу яких входять програми з навчання грамотної турботи про своє здоров’я і формування культури здоров’я учнів, мотивації їх до ведення здорового способу життя, попередження шкідливих звичок девіантної поведінки. Т.ч. у ДНЗ необхідно організувати разностороннюю діяльність, спрямовану на збереження здоров'я дітей, реалізацію комплексу виховно-освітніх, оздоровчих і лікувально-профілактичних заходів щодо різних вікових щаблів. Збереження й зміцнення здоров'я дітей, припускає: · реалізація здоровьесберегающих педагогічних технологій; · індивідуальний підхід до дитини згідне його рівню розвитку, біологічному й психологічному віку; · дотримання раціонального режиму дня, що забезпечує зміну різноманітної діяльності й відпочинку; · створення умов для задоволення біологічної потреби дітей у русі; · реалізація системи заходів щодо оздоровлення ослаблених дітей; · реалізація різних форм систематичної роботи з родителями й формування в дітей навичок здорового способу життя на основі гігієнічного виховання й навчання. Увесь арсенал педагогічних і оздоровчих впливів повинен бути спрямований, насамперед, на підвищення адаптації організму до умов перебування в колективі однолітків, стійкості до стомлення й удосконалювання розумової працездатності. Провідні вітчизняні вчені-педіатри неодноразово вказували на те, що в основі неспецифічної профілактики захворювань лежить комплекс заходів загальнозміцнювального характеру, що включають крім загартовування забезпечення повноцінного фізичного виховання при реалізації фізичних навантажень, адекватних фізіологічним можливостям дитячого організму. З метою збереження й зміцнення фізичного й психічного здоров'я вихованців була розроблена модель збереження здоров'я дітей дошкільного віку з використанням нетрадиційних методів корекції й оздоровлення. Зміцнення здоров'я дітей дошкільного віку буде успішним при дотриманні наступних умов: § комплекснім і систематичнім використанні у всіх режимних моментах у ДНЗ нетрадиційних методів корекції й оздоровлення; § індивідуально-орієнтований підхід до педагогічного процесу; § створення психоемоційного й фізичного комфорту для дітей; § активізація спільної діяльності ДНЗ й родини з питань оздоровлення й розвитку дитини. § кадрове, науково-методичне, технічне, фінансове й мотиваційне забезпечення процесу. § Оскільки здоров'я дітей містить у собі фізичне, психічне й соціальне здоров'я підростаючого покоління, робота з дітьми в ДНЗ повинна бути орієнтована на: § забезпечення умов збереження й зміцнення здоров'я дітей; § здійснення оздоровчо-профілактичної й лікувально-оздоровчої роботи з дітьми; § фізичний, особистісний і інтелектуальний розвиток кожної дитини з обліком його індивідуальних особливостей; § здійснення корекції відхилень у фізичному й психічному розвитку; § надання допомоги й підтримки родині у вихованні дітей. Оздоровча спрямованість ДНЗ – це сукупність вистав, дій, навичок і вмінь учасників освітнього процесу, спрямованих на формування здорової особистості вихованця. Виховально-оздоровча діяльність ДНЗ здійснюється в рамках педагогічного процесу й має характерні риси: систематична допомога саморозвитку організму й формування Я-Концепції здорової особистості. Основними складовими формування Я-Концепції здорової особистості є: - знання про здоров'я; - позитивний психологічний настрой; - особиста й суспільна гігієна; - оптимальна рухова активність; - раціональне живлення; - відновлення функцій організму; загартовування.
|
||||||||
|