МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості впровадження здоров'язберігаючих технологій у ДНЗ.План Лекція 13. Організація роботи з валеологічного виховання у ДНЗ (4 години) 1. Особливості впровадження здоров’язберігаючих технологій у ДНЗ. 2. Впровадження медико-психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей в контексті реалізації здоров’язберігаючої функції ДНЗ. 3. Особливості валеологічного виховання дітей дошкільного віку. Дошкільне дитинство виняткове важливий період, коли закладаються основи фізичного й психічного розвитку й здоров'я людину. Через велику поширеність гострих і хронічних захворювань у дітей, що виховуються в дошкільних установах, зберігається необхідність постійного пошуку оздоровлюючих заходів – нових методів і способів, нових методик. Охорона й зміцнення здоров'я дітей, формування звички до здорового способу життя – одна з першорядних завдань дошкільних освітніх установ. Валеологічне виховання дошкільників засноване на наступних принципах: 1. Системний підхід - тобто виховання здійснюється не ізольовано, а у зв'язку з моральним, естетичним, психофізичним формуванням рівня розвитку дитину. Неможливо зберегти тіло здоровим, якщо не вдосконалювати емоційно-вольову сферу, не працювати з душею й моральністю. Успішний розв'язок завдань валеологического виховання можливо тільки при об'єднанні зусиль дитячого садка й батьків. 2. Діяльнісний підхід. Валеологічна культура освоюється дітьми в процесі спільної діяльності з дорослими. 3. Принцип “Не нашкодь” Передбачає використання у валеологической роботі тільки безпечних приймань оздоровлення. 4. Принцип гуманізму. У валеологічному вихованні зізнається самоцінність особистості дитину. Моральними орієнтирами виховання є загальнолюдські цінності. 5. Принцип альтруїзму. Передбачає потребу ділитися освоєними цінностями валеологической культури: “ Навчився сам – навчи друга”. 6. Принцип заходу. Для здоров'я добре те, що в міру. Через недотримання основних валеологічних принципів в організації навчального процесу зростає у дітей дошкільного віку переважають захворювання органів травлення, серцево-судинної системи, опірно-рухового апарату, нервової системи тощо. Звідси витікає проблема необхідності проведення роботи серед педагогів щодо підвищення їх валеологічної грамотності. Ситуація вимагає негайної валеопросвітницької роботи серед педагогів, які б продовжили цю роботу з дітьми та їх батьками. У педагогічній практиці повинні мати місце наступні технології: Ø стимулюючі технології – температурне загартування, фізичне навантаження з метою активізації власних сил організму; Ø соціально-адаптуючі та особистісно-розвиваючі технології (САОРТ) – соціально-психологічні тренінги, програми соціальної та сімейної педагогіки; Ø організаційно-педагогічні технології (ОПТ), які зумовлюють структуру навчального процесу, що сприяє попередженню втоми, гіподинамії та інших дезадаптивних станів; Ø психолого-педагогічні (ППТ) – пов’язані з безпосередньою роботою вчителя на уроці; навчально-виховні (НВТ) – до складу яких входять програми з навчання грамотної турботи про своє здоров’я і формування культури здоров’я учнів, мотивації їх до ведення здорового способу життя, попередження шкідливих звичок девіантної поведінки. Т.ч. у ДНЗ необхідно організувати разностороннюю діяльність, спрямовану на збереження здоров'я дітей, реалізацію комплексу виховно-освітніх, оздоровчих і лікувально-профілактичних заходів щодо різних вікових щаблів. Збереження й зміцнення здоров'я дітей, припускає: · реалізація здоровьесберегающих педагогічних технологій; · індивідуальний підхід до дитини згідне його рівню розвитку, біологічному й психологічному віку; · дотримання раціонального режиму дня, що забезпечує зміну різноманітної діяльності й відпочинку; · створення умов для задоволення біологічної потреби дітей у русі; · реалізація системи заходів щодо оздоровлення ослаблених дітей; · реалізація різних форм систематичної роботи з родителями й формування в дітей навичок здорового способу життя на основі гігієнічного виховання й навчання. Увесь арсенал педагогічних і оздоровчих впливів повинен бути спрямований, насамперед, на підвищення адаптації організму до умов перебування в колективі однолітків, стійкості до стомлення й удосконалювання розумової працездатності. Провідні вітчизняні вчені-педіатри неодноразово вказували на те, що в основі неспецифічної профілактики захворювань лежить комплекс заходів загальнозміцнювального характеру, що включають крім загартовування забезпечення повноцінного фізичного виховання при реалізації фізичних навантажень, адекватних фізіологічним можливостям дитячого організму. З метою збереження й зміцнення фізичного й психічного здоров'я вихованців була розроблена модель збереження здоров'я дітей дошкільного віку з використанням нетрадиційних методів корекції й оздоровлення. Зміцнення здоров'я дітей дошкільного віку буде успішним при дотриманні наступних умов: § комплекснім і систематичнім використанні у всіх режимних моментах у ДНЗ нетрадиційних методів корекції й оздоровлення; § індивідуально-орієнтований підхід до педагогічного процесу; § створення психоемоційного й фізичного комфорту для дітей; § активізація спільної діяльності ДНЗ й родини з питань оздоровлення й розвитку дитини. § кадрове, науково-методичне, технічне, фінансове й мотиваційне забезпечення процесу. § Оскільки здоров'я дітей містить у собі фізичне, психічне й соціальне здоров'я підростаючого покоління, робота з дітьми в ДНЗ повинна бути орієнтована на: § забезпечення умов збереження й зміцнення здоров'я дітей; § здійснення оздоровчо-профілактичної й лікувально-оздоровчої роботи з дітьми; § фізичний, особистісний і інтелектуальний розвиток кожної дитини з обліком його індивідуальних особливостей; § здійснення корекції відхилень у фізичному й психічному розвитку; § надання допомоги й підтримки родині у вихованні дітей. Оздоровча спрямованість ДНЗ – це сукупність вистав, дій, навичок і вмінь учасників освітнього процесу, спрямованих на формування здорової особистості вихованця. Виховально-оздоровча діяльність ДНЗ здійснюється в рамках педагогічного процесу й має характерні риси: систематична допомога саморозвитку організму й формування Я-Концепції здорової особистості. Основними складовими формування Я-Концепції здорової особистості є: - знання про здоров'я; - позитивний психологічний настрой; - особиста й суспільна гігієна; - оптимальна рухова активність; - раціональне живлення; - відновлення функцій організму; загартовування.
|
||||||||
|