Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Впровадження медико-психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей в контексті реалізації здоров’язберігаючої функції ДНЗ.

Перед дошкільними освітніми установами все глобальніше постає завдання розроблення здоров'язбережувальних та здоров'яформуючих технологій, які б сприяли не лише максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят, а й їх психіки, формуванню духовності, навичок комунікативності. Тобто, формувати здоров'я як багатоскладову категорію, у якові входити фізична, психічна, духовна й соціальна складові

Найбільш сучасною і ефективною, на наш погляд, формою здійснення вищеозначеного є супровід, оскільки, не зменшуючи ролі активності особистості, супровід дасть можливість створювати умови для самопізнання й саморозвитку дитини; що не виключає, у разі необхідності, надання допомоги й підтримки дошкільникам та їх батькам. Саме супровід покликаний попередити можливі відхилення та ускладнення, орієнтувати на профілактичну діяльність, яка дає можливість спочатку виключити вияви дефектів. Отут існує принцип переходу від допомоги й підтримки до задіяння механізмів саморегуляції й саморозвитку всіх ланок, що беруть доля в даному процесі.

У контексті здоров’язберігаючої діяльності ДНЗ актуальним є здійснення медико-психолого-педагогічного супроводу розвитку вихованців за трьома взаємопов’язаними напрямками: медичним, психологічним та педагогічним. Дана робота охоплює питання адаптації дітей у соціумі, охорони й укріплення психофізичного здоров'я, забезпечення особистісного та інтелектуального розвитку вихованців, а також здійснення необхідної профілактики і корекції відхилень розвитку, взаємодії із сім’єю для забезпечення повноцінного розвитку дитини

Для найбільш ефективної реалізації медико-психолого-педагогічного супроводу розвитку вихованців у ДНЗ створюється медико-психолого-педагогічна служба. ЇЇ основне призначення - забезпечення психофізичного здоров'я й емоційного комфорту дітей; психологічний супровід дітей у період адаптації і створення сприятливих розумів для розвитку особистості дитини. У складі служби, крім керівника, ємедичний блок ( лікар-педіатр та медичні сестри з масажу, ЛФК, фітотерапії), психологічний (психолог ДНЗ)та педагогічний блок (соціальний педагог, логопед, найбільш досвідчені в даному питання педагоги ДНЗ). Напрямками роботи МППС є:

1. Організація психологічного супроводу дітей у період адаптації.

2. Збереження психофізичного здоров'я дітей у ДНЗ.

3. Вивчення рівня і особливостей фізичного, емоційно-вольового та особистісного розвитку дитини, її пізнавальної сфери (мовлення, пам'яті, уваги); виявлення порушень.

4. Розробка рекомендацій вихователям, педагогам і батькам для забезпечення диференційованого підходу до дітей.

5. Розробка і реалізація індивідуальних та групових профілактичних, корекційних програм (щодо різних аспектів здоров'я вихованців).

6. Організація здоров’язберігаючих заходів у ДНЗ (оздоровча гімнастика, загартування, психогімнастика, масаж, вітаміно-, фіто- й киснетерапія, релаксація, музико- та арт-терапія тощо).

7. Моніторинг розвитку.

8. Робота з обдарованими дітьми.

9. Соціальна діагностика сім'ї. Виявлення сімей групи ризику й робота з ними.

10. Консультаційна робота з батьками і педагогами.

На нашу думку, організована таким чином здоров'язберігаюча діяльність дошкільного навчального заставі забезпечує єдність дій педагогічної, психологічної та медичної служб зі збереження й розвитку всіх аспектів здоров'я шкірного вихованця з урахуванням особистісно орієнтованого підходу, з застосуванням відповідних цій парадигмі сучасних інноваційних технологій та принципів індивідуалізації, диференціації, вибірковості тощо.

Отже, головне в роботі дошкільного закладу – турбота про здоров'я дітей, адже здоровий малюк легше сприймає виховні впливи, швидше набуває необхідних умінь та навичок, краще пристосовується до змін навколишньої дійсності.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  11. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  12. Алгоритм знаходження ДДНФ (ДКНФ) для даної булевої функції




Переглядів: 1469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості впровадження здоров'язберігаючих технологій у ДНЗ. | Психологічні основи формування в дошкільників позиції творця відносно свого здоров'я.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.