Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Застосування закономірностей уваги та сприйняття

Увага називається довільною, якщо вона підтримується під впливом свідомо поставленої цілі та вольових зусиль; післявільною, коли вплив свідомо поставленої цілі зберігається, а вольові зусилля відсутні, та мимовільною, якщо увага підтримується без свідомо поставленої цілі та без вольових зусиль.

3.1 Діяльність, що здійснюється на основі довільної уваги, вимагає до себе значних вольових зусиль та швидше втомлює людину, чим діяльність. Що виконується на основі післявільної уваги.

3.2 Увага до діяльності може виникнути та посилитись під впливом однієї або декількох з наступних умов: а) відносної інтенсивності подразників; б) їх відносної новизни; в) несподіваності їх появи; г) контрасту між ними; д) очікування відповідних подій або вражень; е) при наявності позитивних та негативних емоцій (порівняйте з 2.3).

3.3 Необхідними умовами тривалого збереження післявільної уваги є посильність діяльності, що виконується, наявність відповідних знань, умінь, навичок.

3.4 Достатніми умовами тривалої підтримки уваги є одна або кілька з наступних умов: а) виконується діяльність, значуща для людини; б) у неї є відчутті відповідальності за її успішне завершення; в) вона співпадає з напрямком постійних інтересів людини або стає для неї цікавою хоча б тільки в даний момент.

3.5 Увага до діяльності посилюється, якщо виконується хоча б одна з умов: а) мають місце активні розумові зусилля; б) поглиблюється розуміння відповідного матеріалу; в) зростає впевненість; г) виникають нові ідеї, відкриття.

3.6 Увага до діяльності послаблюється, якщо: а) завдання непосильне; б) губиться впевненість; в) робота виконується в занадто швидкому або повільному темпі; г) вона зводиться до одноманітних операцій; д) згасає цікавість до неї; е) робота, що виконується, занадто проста.

3.7 Увага полегшується, якщо: а) розумова діяльність супроводжується відповідною моторною діяльністю; б) об’єкти, що ми їми оперуємо, сприймаються зорово.

4.1 Сприйняття об’єктів полегшується, якщо вони розташовані у відповідній, строго продуманій системі, що вимагає мінімальних зусиль з боку наших органів чуття. Сприйняття об’єктів, розташованих хаотично, виконується небажано та вимагає значних вольових зусиль.

4.2Попередня підготовка до спостереження, чітко поставлена задача, як і в якій послідовності вести спостереження, минулий досвід людини і його знання полегшують сприйняття, роблять його більш багатим.

4.3 Активна розумова діяльність в процесі спостереження призводить до більш повного, багатого сприйняття. При пасивному спогляданні об’єкта від уваги людини вислизають багато деталей.

4.4 Легше спостерігати одиничні відмінності серед багатьох рис схожості, ніж навпаки. Відмінності між об’єктами (ситуаціями) притягують до себе уваги більше, ніж їх схожість.

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  3. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  4. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  5. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  6. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Акти правозастосування, їх види
  9. Акти правозастосування.
  10. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  11. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  12. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.




Переглядів: 748

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Закономірності засвоєння навчального матеріалу та закономірності пам’яті | Закономірності мислення в навчальному процесі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.