Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сплайн (Spline)

Точка

УДК 004.92

 

Методичні вказівки до самостійної роботи по вивченню тем: «Графічні примітиви креслення і команди їх створення», «Керування екраном» з дисципліни «Комп'ютерна графіка» для студентів спеціальності 7.092501 / Уклад.: Л.В.Лозова, - Сєвєродонецьк: Вид-во СТІ, 2005 – 12 c.

 

Укладач:

Л.В.Лозова, ст. викладач

 

 

Відповідальний за випуск О.Г.Архипов, доцент

 

 

Рецензент В.В.Іванченко, доцент

 

 

Затверджено Вченою радою інституту.

 

Протокол № від 2005р.

 

Голова Вченої ради,

к.т.н., доцент О.Г.Архипов


ЗМІСТ

 

 

Стор.

 

1. Графічні примітиви креслення і команди їх створення….………………
  1.1. Типи примітивів………………………………………………….…..
  1.2. Точка……………………………………….…………………………
  1.3. Відрізок………………………………………………………………
  1.4. Побудова криволінійних об'єктів…………………………………...
  1.5. Полілінія (Pline)……………………………………………………....
  1.6. Сплайн (Spline)……………………………………………….……....
  1.7. Текст (Text)…………………………………………………………...
2. Керування екраном………………………………………………….………
  2.1. Система координат…………………………………………………...
  2.2. Користувальницька система координат……………………….…....
  2.3. Об'єктна прив'язка……………………………………………….…...
  2.4. Координатні фільтри і відстеження………………………………...
  2.5. Вибір об'єктів………………………………………………………....
  Література……………………………………………………………...……


1. Графічні примітиви креслення і команди їх створення

 

1.1. Типи примітивів

 

Рисунки в AutoCAD будуються з набору графічних примітивів, під якими розуміються елементи креслення, оброблювані системою як ціле, а не як сукупність точок або об'єктів. Команди креслення створюють графічні примітиви і знаходяться в падаючому меню Draw (Креслення).

Примітиви можуть бути простими і складними. До простих примітивів відносяться наступні об'єкти:

· Точка

· Відрізок

· Дуга

· Коло (окружність)

· Пряма

· Луч

· Еліпс

· Сплайн

· Текст

До складних примітивів відносяться: полілінія, мультилінія, мультитекст, розмір, винесення, допуск, штрихування, входження блоку або зовнішнього посилання, атрибут і растрове зображення.

 

Для зображення точки використовується команда POINT:

Command: POINT

Point: (задати координати точки)

Командою PDMODE можна змінити тип, а командою PDSIZE розмір маркера. Переглянути припустимі типи маркерів можна по команді VSLIDE з відповіддю “POINTS”.

 

1.3. Відрізок

Лінія в AutoCAD є базовим об'єктом. Лінії бувають різного роду - одиночні відрізки, ламані (зі сполученнями дугами або без них), пучки рівнобіжних ліній (мультилінії), а також ескізні. Креслення ліній виробляється за допомогою завдання координат точок, завдання властивостей (тип лінії, колір та ін.), а також введення значень кутів. Тип лінії за замовчуванням - CONTINUOUS, тобто суцільна; крім того, маються інші типи ліній, що включають у себе точки і штрихи. Тип лінії описується повторюваною послідовністю штрихів, точок і пробілів. Лінії складних типів, крім того, можуть містити в собі різні символи. Конкретні послідовності штрихів і точок, відносні довжини штрихів і пробілів, а також характеристики текстових елементів, що включаються, і форм визначаються ім'ям типу лінії і його описом. Користувач має можливість створювати власні типи ліній.

Для завантаження типу лінії

1. З меню "Формат" вибрати "Типи ліній" або з панелі "Властивості об'єктів" вибрати відповідну кнопку.

2. У діалоговому вікні "Параметри шарів і типів ліній" натиснути кнопку "Завантажити".

3. У діалоговому вікні "Завантаження або перезавантаження типів ліній" вибрати тип лінії зі списку "Доступні типи ліній". Потім натиснути "OK".

Для одночасного вибору всіх доступних типів ліній або зняття виділення можна використовувати контекстне меню, що викликається натисканням правої кнопки миші.

Обраний зі списку тип лінії додається в список діалогового вікна "Параметри шарів і типів ліній", а також у керуючий список "Типи ліній" панелі "Властивості об'єктів".

4. Натиснути кнопку "OK".

Крім того Для завантаження типів ліній з командного рядка можна використовувати команду - ТИПЛИН.

Для використання якого-небудь типу лінії при побудові об'єктів на поточному шарі необхідно вибрати даний тип лінії і зробити його поточним.

При виборі значення ПОСЛОЮ нові об'єкти будуть мати тип лінії, призначений шаром, на якому вони будуються.

При виборі значення ПОБЛОКУ всі знову створювані об'єкти будуть мати стандартний тип лінії доти, поки вони не будуть зібрані в блоці. Об'єкти, що вставляються в блок, успадковують тип лінії, що був призначений для даного блоку.

Для установки поточного типу лінії

1. З меню "Формат" вибрати "Типи ліній" або з панелі "Властивості об'єктів" вибрати відповідну кнопку.

2. У списку наявних типів ліній діалогового вікна "Параметри шарів і типів ліній" вибрати необхідний тип лінії і натиснути кнопку "Поточний".

3. Натиснути кнопку "OK".

Примітка. Поточний тип лінії може бути також установлений за допомогою керуючого списку "Типи ліній" на панелі "Властивості об'єктів".

Крім того для установки поточного типу лінії з командного рядка можна використовувати команду - ТИПЛИН.

Для побудови відрізка

1. З меню "Креслення" вибрати "Відрізок" або з панелі "Креслення" вибрати відповідну кнопку.

2. Указати початкову точку.

3. Указати кінцеву точку.

4. Указати кінцеві точки наступних сегментів.

5. Натиснути ENTER для завершення побудови або ввести З (Замкни) для замикання послідовності відрізків.

 

1.4. Побудова криволінійних об'єктів

Побудова дуг

Дуги можна будувати різними способами. За замовчуванням побудова виробляється шляхом вказівки трьох точок: початкової, проміжної і кінцевої. Дугу можна також визначити завданням центрального кута, радіуса, напрямки або довжини хорди. За замовчуванням креслення дуги виробляється проти часової стрілки.

Дуга (Arc) – виклик команди

Ключі:

Центр (Center):

Початкова точка (Start point):

Кінцева точка (End point):

Кут (Angle):

Довжина хорди (Length of chord):

Радіус (Radius):

Напрямок (Direction):

Варіанти побудови дуги:

3-point – по трьох точках, що лежать на дузі.

St,C,End – по початковій точці, центру і кінцевій точці (проти часової стрілки).

St,C,Ang – по нач.т., центру і куту.

St,C,Len - по нач.т., центру і довжині хорди.

St,C,Rad - по нач.т., центру, радіусу.

St,E,Ang – по нач.т., конечн.т., куту.

St,E,Dir – по нач.т., конечн.т., напрямку (кут нахилу)

Ce,S,End – по центру, нач. і кон. точкам.

Ce,S,Len - по центру, нач.т. і довжині хорди.

Ce,S,Ang – по центру, нач.т. і куту.

Для побудови дуги по трьох точках

1. З меню "Креслення" вибрати "Дуга" > "3 точки".

2. Указати початкову точку, клацнувши лівою кнопкою миші і указавши відрізок. Точка прив'язується до його кінця.

3. Указати другу точку, клацнувши лівою кнопкою миші, указавши квадрант середньої окружності для прив'язки.

4. Указати кінцеву точку.

5. Enter

Побудова окружностей

Коло (Cercle)– виклик команди

Ключі:

2T(2P) – будує окружність по 2-м точкам на діаметрі.

3T(3P) – будує окружність по 3-м точкам, що лежать на окружності.

ККР(TTR) - будує окружність по 2-м дотичним і радіусі.

Центр (Center point) – точка центру.

 

Еліпс (Ellipse) – замкнута полілінія.

Полілінія будується при значенні 1, еліпс – 0.

Ключ Дуга (Arc) дозволяє малювати еліптичні дуги.

Ключі:

Центр (Center) – центр еліпса

Поворот (Rotation) – кут повороту другої осі

1.5. Полілінія (Pline)

Ключі:

Напівширина (Half-width) – відстань від осьової лінії широкого сегмента до краю

Ширина (Width) – ширина наступного сегмента. Йде запит початкової і кінцевої ширини

Скасуй ((Undo) – для скасування останнього сегмента

У режимі створення відрізків:

Ключі:

Дуга(Arc) – перехід у режим дуг

Замкни(Сlose) – замкнути відрізком

Довжина(Length) – довжина сегмента, як продовження попереднього, у тім же напрямку.

У режимі дуг:

Кут(Angle) – центральний кут

Центр(Center) – центр дуги

Замкни(Сlоsе) – замкнути дугою

Напрямок(Direction) – напрямок

Відрізок(Line) – перехід у режим відрізків

Радіус(Radius) – радіус дуги

Друга(Second point) – друга точка дуги

Можна відзначити наступні особливості полілінії в порівнянні з простими примітивами:

· полілінія є єдиним об'єктом, що зручно для операцій видалення або редагування (наприклад, побудови рівнобіжної лінії);

· полілінія зручна для креслення жирних ліній креслення;

· перемінна ширина сегментів полілінії може бути використана для графічних ефектів (побудови стрілок і т.п.).

Сплайн (Spline) – будує гладку криву по заданих визначальних точках і напрямку дотичних у початковій і кінцевій точках.

Ключі:

Об'єкт (Object) – перетворення згладженої полілінії в еквівалентний сплайн

Допуск(Fit Tolerance) – при нульовому значенні сплайн проходить через задані точки, при позитивному – із заданим відхиленням.


Читайте також:

  1. Сплайн (Spline)
  2. Сплайни.




Переглядів: 1026

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Запуск системи AutoCAD | Штрихування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.