Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інкапсуляція

Абстракція даних

Основні поняття ООП.

Тема 2. Поняття об’єктно-орієнтованого програмування. Клас та його основні елементи.

1. Основні поняття ООП

2. Визначення поняття класу та його основних елементів

3. Діапазон доступу до класу

4. Відмінність класів, структур та об’єднань

 

В об’єктно-орієнтованому програмуванні базовими одиницями програм і даних є об’єкти. Об’єкт складається з наступних трьох частин:

- ім’я об’єкту;

- стан (змінні стану);

- методи (операції).

Інтерфейс об’єкту з його оточенням визначений повністю його методами, оскільки до його стану немає іншого доступу ззовні, як через методи.

Реалізація методів (тобто, операцій, що виконуються об’єктом), може бути задана різними способами.

 

Об’єкти з однаковими властивостями, тобто з однаковими наборами змінних стану і методів, утворюють клас.

Кожен клас задається своїм описом на мові ООП, який включає інформацію, необхідну для створення об’єктів даного класу і для їх існування. (Це інформація про змінні стану і операції об’єкту).

До найбільш важливих інструментальних засобів ООП відносяться наступні:

· абстрагування;

· інкапсуляція;

· поліморфізм;

· спадковість;

 

Абстракція даних – це можливість визначати нові типи даних, з якими можна працювати майже так само, як і з основними типами даних. Такі типи даних часто називають абстрактними типами даних. Хоча термін “типи даних визначені користувачем” є більш точними.

Інкапсуляція - це механізм, який об’єднує дані і методи, що маніпулюють цими даними, і захищає і те і інше від зовнішнього втручання або неправильного використовування. Коли методи і дані об’єднуються у такий спосіб, створюється об’єкт.

Для реалізації цих двох основних концепцій в мові С++ використовуються класи. Терміном клас визначається тип об’єктів. При цьому кожен представник класу називається об’єктом. Кожен об’єкт завжди має свій унікальний стан, що визначається поточними значеннями його даних-членів (елементів-даних). Функціональне призначення класу визначається можливими діями над об’єктами класу, які задаються його функціями-членами (функціями-елементами або методами). Клас дозволяє робити недоступними внутрішні дані, розділюючи дані на відкриті (public), закриті (private) і захищені (protected). Закриті коди або дані доступні лише всередині цього об’єкта. З іншої сторони, відкриті коди і дані, недивлячись на те, що вони задані всередині об’єкта, доступні для всієї програми. Відкрита частина об’єкта використовується для створення інтерфейсу об’єкта.

Т.ч., комбінування структури даних з функціями (діями або методами), призначеними для маніпулювання даними, називається інкапсуляцією.




Переглядів: 2097

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційні процедури | Поліморфізм

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.