Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поурочний бал.

Учням на початку уроку повідомляють про виставлення оцінки вкінці уроку за іх активність, правильність певної кількості відповідей на запитання.

8.Комбіноване (ущільнене) опитування.

Дає змогу перевірити знання кількох учнів одночасно: один учнень відповідає усно біля дошки, кілька − працюють над картками, кілька – виконують завдання на дошці. Використовують, коли переважно весь матеріал засвоєно з теми.

Питання для самопідготовки студентів:

- Що таке контроль, перевірка, оцінка знань, умінь та навичок учнів?

- Сформулюйте вимоги до контролю.

- Назвіть функції контролю.

- Які є види оцінки?

- Назвіть основні форми і методи контролю.


ЛЕКЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ № 10

Модуль ІV. Контроль за навчально-пізнавальною діяльністю учнів.

Тема:Оцінювання навчальних досягнень учнів сучасної початкової школи .

Кількість навчальних годин: 2.

Актуальність теми. Успіхи навчально-пізнавальної діяльності учнів характеризуються кількісними та якісними показниками, що виражаються й фіксуються в оцінці успішності. Система оцінювання покликана визначати на кожному етапі навчання рівень успішності учнів відповідно до вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, виявляти у них сформованість компетенцій, готовність до застосування засвоєних знань на практиці.

Мета, завдання лекції:ознайомити студентів із специфікою 12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів, розкрити суть діагностики навчальних досягнень учнів.

Література:

1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання – Прес, 2003. – 418 с.

2. Волкова М.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001. – 576 с.

3. Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 2-е вид. – К.: «Граніна», 1999. – 350 с.

4. Фіцула М.М. Педагогіка. – К.: Академвидав, 2005. – 560 с.

Опорні поняття:оцінювання знань, оцінювання навчальних досягнень учнів, критерії, рівні, діагностика навчальних досягнень учнів.

План і організаційна структура лекції

1. 12-бальна система оцінювання навчальних досягнень учнів.

2. Діагностика навчальних досягнень учнів.

Зміст лекційного матеріалу

Чотирибальна система цінювання знань, умінь і навичок учнів не відображала відмінність у рівнях навчальних досягнень учнів. Тому з 1 вересня 2000 р. запроваджено 12-бальну шкалу оцінювання, побудовану з урахуванням підвищення особистих досягнень учня. При оцінюванні вчитель має враховувати рівень упішності учня, а не ступінь його невдач.

Об'єктом оцінювання навчальних досягнень учнів є знання, уміння, навички, досвід творчої діяльності учнів, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності.

Оцінювання знань – визначення й вираження в умовних одиницях (балах), а також в оціночних судженнях учителя знань, умінь та навичок учнів відповідно до вимог шкільних програм.

З метою забезпечення об'єктивного оцінювання рівня навчальних досягнень учнів аналізу підлягають:

- характеристики відповіді учня: елементарна, фрагментарна, неповна, повна, логічна, доказова, обґрунтована, творча;

- якість знань, правильність, повнота, осмисленість, глибина, гнучкість, дієвість, системність, узагальненість, міцність;

- ступінь сформованості загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;

- рівень оволодіння розумовими операціями: вміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, узагальнювати, робити висновки тощо;

- досвід творчої діяльності (вміння виявляти проблеми, формулювати гіпотези, розв'язувати проблеми);

- самостійність оцінних суджень.

Ці орієнтири покладені в основу чотирьох рівнв навчальних досягнень учнів:

- початковий (відповідь елементарна, фрагментарна, зумовлюється початковими уявленнями про предмет вивчення);

- середній (відтворює основний навчальний матеріал. Здатний вирішувати завдання за зразком, елементарні вміння);

- достатній (знає істотні ознаки понять, явищ, закономірностей, зв'язків між ними, самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями, робить висновки, виправляє допущені помилки; відповідь повна, правильна, логічна, обґрунтована, бракує власних суджень, здатність самостійно здійснювати основні види навчальної діяльності);

- високий (знання глибокі, міцні, узагальнені, системні; уміння застосовувати їх творчо, навчальна діяльність має дослідницький характер, вміння самостійно оцінювати життєві ситуації, явища, факти, виявлятиі обстоювати власну позицію).

Цим рівням відповідають критерії оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до 12-бальної шкали оцінювання (початковий рівень – 1-3 бали, середній – 4-6 балів, достатній – 7-9 балів, високий – 10-12 балів).

2.Діагностика навчальних досягнень учнів.

Перевірка знань, умінь, навичок учнів – це констатація результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів без пояснення іх походження.

Діагностика – це з'ясування умов і обставин, у яких відбувається процес навчання, отримання чіткого уявлення про причини, які сприяють або перешкоджають досягненню накреслених результатів.

В діагностику вкладається більш широкий та глибокий зміст: вона включає аналіз, виявлення динаміки, тенденцій, прогнозування подальшого розвитку результатів навчальної діяльності. Саме тому дидактичний контроль не повинен бути формальним, його функції повинні досягти такого вираження, який би дозволив контролю поєднуватись із самоконтролем, бути необхідним та корисним насамперед самому учневі. В умовах конкурентного суспільства оцінка набуває нових якостей. Результати діагностування сприяють раціональному визначенню особистого рейтингу (показника значимості людини у суспільстві), самовизначенню особистості.

Питання для самопідготовки студентів:

- Розмежуйте поняття «оцінювання знань, умінь, навичок» та «оцінювання навчальних досягнень учнів».

- Які орієнтири покладені в основу оцінювання навчальних досягнень учнів?

- Назвіть та охарактеризуйте рівні навчальних досягнень учнів.

- Чому на сучасному етапі важливим є не тільки оцінювання але й діагностика навчальних досягнень учнів?




Переглядів: 802

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Метод програмованого контролю. | Принцип дії об’ємних насосів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.