МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація обліку платників податків.14. Додаткова Основна 1.Податковий кодекс України від 2 грудня 2010р. № 2755-VІ. 2.Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо державної податкової служби та у зв’язку з проведенням адміністративної реформи в Україні: Закон України від 5 липня 2012 року № 5083-VI. 3.Про державну податкову службу в Україні: Закон України від 4 грудня 1990р. №509-ХІІ. 4.Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України: від 22 грудня 2010 р. № 979 / Державна податкова адміністрація України, Наказ. 5.Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів: Мінфін України; Наказ, Порядок від 09.12.2011 №1588 6.Про затвердження Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку: ДПА України; Наказ, Інструкція від 18.07.2005 № 276 7.Азарова М. Я. Науково-практичний коментар до Податкового кодексу України: в 3 т. /кол. авторів [заг. редакція, М. Я Азарова]. – К.: Міністерство фінансів України, Національний університет ДПС України, 2010. – 2389 с. 8.Бечко П. К. Лиса H. B. Податковий менеджмент: навч. посіб. - К.: ЦУЛ. -2009.-288с. 9.Воронкова О. М. Основи податкового менеджменту: навч. посіб. - Ірпінь: Національний університет ДПС України, 2008. - 160 с. 10.Маглаперідзе A. C., Храпкіна В. В. Податковий менеджмент: навч. посб. - К.: Центр учбової літератури, 2008.- 328с. 11.Рева Т. М. Податковий менеджмент: навч. посіб. – Київ: ЦУЛ. - 2003. – 224 с. 12.Журнал “Вісник податкової служби” 13.Офіційний сайт Державної податкової служби України [сайт http:// www.sts.gov.ua]. Відповідно до функцій, які покладені на державну податкову службу, одним з основних напрямів податкової роботи є саме облік платників податків, створення єдиного банку даних, облік надходжень податків та інших податкових платежів. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення органами державної податкової служби контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Взяттю на облік або реєстрації в органах державної податкової служби підлягають усі платники податків. Взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того або іншого податку та збору. З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби -за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, -місцем проживання особи (основне місце обліку), -за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів. Робота з обліку платників податків в органах державної податкової служби здійснюється працівниками підрозділів обліку платників податків. Для забезпечення повноти обліку платників податків органи державної податкової служби положенням на перше число кожного місяця звіряють у рамках району Єдиний банк даних про платників податків — юридичних осіб, а також Реєстр фізичних осіб з даними відповідних органів державної реєстрації з обов'язковим складанням акта звірки. Автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного податкового обліку платників податків, включає: -Єдиний банк даних юридичних осіб — платників податків; -реєстр неприбуткових організацій і установ; -державний реєстр фізичних осіб — платників податків; -реєстр фізичних осіб — платників податків — суб'єктів підприємницької діяльності; -реєстр платників податків — постійних представництв нерезидентів в Україні; - реєстр договорів управління майном та угод про розподіл продукції -реєстр договорів про спільну діяльність. Робота з обліку платників податків в органах державної податкової служби здійснюється працівниками підрозділів обліку платників податків відповідно до структури, яка затверджується Державною податковою службою України. Стосовно кожного платника податків, взятого на облік в органі державної податкової служби, формується облікова справа. Реєстраційна частина облікової справи платника податків формується із документів, які надходять до органів державної податкової служби для взяття на облік платника податків, та доповнюється документами, які подаються платником податків або надходять стосовно платника податків від органів державної реєстрації, державної статистики, інших державних органів, у тому числі міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, та від установ банків до органів державної податкової служби в період діяльності платника податків та у зв'язку з його ліквідацією. Звітна частина облікової справи платника податків формується із податкових декларацій (звітів, розрахунків) та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, які подаються платником у період його діяльності. Ведення облікових справ платників податків здійснюється із дотриманням правил діловодства. Комплектування документів проводиться у хронологічному чи тематичному порядку або у їх поєднанні. Кожна частина облікової справи повинна мати опис документів. Облік платників податків в органах державної податкової служби ведеться за податковими номерами.
Податковим номером платника податків є: а) код за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України (далі - ЄДРПОУ) для платників податків, які включаються до такого реєстру (юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб - резидентів та нерезидентів); б) реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи, крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку у паспорті; в) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється органами державної податкової служби за структурою, встановленою у пункті 2.3 цього розділу, платникам податків, визначеним у пункті 2.4 цього розділу.
Структура реєстраційного (облікового) номера платника податків, який присвоюється органом державної податкової служби: ООООООООК, де: О...О - значення податкового номера платника податків (8 розрядів) з діапазону номерів, який визначає центральний орган державної податкової служби; К - контрольний розряд, який формується за алгоритмом, визначеним центральним органом державної податкової служби.
Реєстраційний (обліковий) номер платника податків надається органами державної податкової служби: а) уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи при взятті на облік договору згідно з цим Порядком; б) управителям майна при взятті на облік договорів управління майном згідно з цим Порядком; в) інвесторам (резидентам та нерезидентам), які уклали угоди про розподіл продукції і є платниками податків; г) виконавцям (юридичним особам - нерезидентам) проектів (програм) міжнародної технічної допомоги; ґ) іноземним дипломатичним представництвам та консульським установам, представництвам міжнародних організацій в Україні (далі - дипломатична місія) у разі взяття їх на облік згідно з пунктами 4.4, 4.9 розділу IV цього Порядку; д) нерезидентам у разі взяття їх на облік згідно з пунктом 4.4 розділу IV цього Порядку (крім дипломатичних місій); е) постійним представництвам нерезидентів на території України у разі взяття їх на облік згідно з підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 розділу V цього Порядку. Податковий номер платника податків зазначається у всіх свідоцтвах, довідках, патентах, в інших документах або повідомленнях, що видаються платнику податків, в усіх податкових деклараціях (розрахунках, звітах), платіжних документах щодо податків і зборів, у фінансових документах, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Податковий номер платника податків не змінюється протягом усього періоду перебування на обліку в органах державної податкової служби такого платника податків, за винятком випадків зміни коду за ЄДРПОУ або реєстраційного номера облікової картки платника податків.
2. Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України. З метою створення єдиного державного обліку підприємств та організацій всіх форм власності створено Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, який введено в дію з 1 січня 1996 року. Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) – це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, що знаходяться на території України, а також відокремлені підрозділи юридичних осіб України, що знаходяться за її межами. Суб’єкти ЄДРПОУ – це юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб всіх форм власності та організаційно-правових форм господарювання, що знаходяться на території України та провадять свою діяльність на підставі її законодавства. До ЄДРПОУ включаються дані про такі суб'єкти господарської діяльності: -юридичні особи, а також їх філії, відокремлені підрозділи, які розташовані на території України і діють на підставі її законодавства; -юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, ін. відокремлені підрозділи, розміщені за межами України, які створені за участю юридичних осіб України і діють відповідно до законодавства іноземних держав. Інформаційний фонд ЄДРПОУ містить такі дані: -ідентифікаційні: ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності, єдиний для всього інформаційного простору України, та його назву; -класифікаційні дані про галузеву, територіальну, відомчу належність, форму власності та організаційно-правову форму господарювання; -довідкові: адресу, телефон, факс, прізвище керівника, засновників (інвесторів) тощо; -реєстраційні: відомості про державну реєстрацію (перереєстрацію), спосіб створення, реорганізацію, ліквідацію тощо; -економічні: виробничо-технічні та фінансово-економічні показники суб'єкта господарської діяльності. Ведення ЄДРПОУ здійснює «Державний комітет статистики України», який водночас є і його розпорядником. Розпорядниками територіальних рівнів реєстру є відповідні органи державної статистики в Автономній Республіці Крим, областях, Києві та Севастополі. Територіальні органи статистики здійснюють державний облік усіх суб'єктів господарської діяльності, що розташовані на їх території та підлягають внесенню до ЄДРПОУ, а також присвоєння суб'єктам господарської діяльності ідентифікаційних кодів і кодів класифікаційних ознак, контроль повноти заповнення облікових карток та їх відповідності нормативним і установчим документам. Для включення до ЄДРПОУ суб'єкт господарської діяльності у 10-денний строк після його державної реєстрації (перереєстрації) або прийняття рішення (постанови, розпорядження, наказу) про створення, в тому числі філії, відділення. представництва тощо, подає до відповідного органу державної статистики заповнену облікову картку встановленого зразка, а також нормативні та установчі документи. В разі включення суб'єкта господарської діяльності до ЄДРПОУ йому встановлюється ідентифікаційний код і коди класифікаційних ознак. Ідентифікаційний код єдиний, для всього інформаційного простору України і зберігається за суб'єктом господарської діяльності протягом усього періоду його існування. Нормативними та установчими документами є: - для суб'єктів господарської діяльності, які проходять державну реєстрацію (перереєстрацію) свідоцтво про державну реєстрацію та нотаріально засвідчений примірник установчих документів з відміткою органу, що проводив реєстрацію; для суб'єктів господарської діяльності, які не проходять державної реєстрації, рішення (постанова, розпорядження, наказ) про створення суб'єкта та Положення (статут) про нього. Заповнена облікова картка в органі державної статистики проходить контроль на повноту і відповідність нормативним та установчим документам, а її дані заносяться до бази даних ЄДРПОУ. Довідка про внесення до ЄДРПОУ видається органом державної статистики суб'єкту господарської діяльності в 5- денний термін. Орган державної статистики в 5-денний термін після внесення суб'єкта господарської діяльності до ЄДРПОУ подає до відповідної державної податкової інспекції відомості щодо його реєстраційних даних. На суб'єкти господарської діяльності, розташовані за межами України, облікові картки заповнюються їх засновниками (власниками) або уповноваженими ними органами. У разі внесення суб'єкта господарської діяльності до Державного реєстру йому надаються ідентифікаційний код і коди класифікаційних ознак. Ідентифікаційний код є єдиним для всього інформаційного простору України і зберігається за суб'єктом протягом усього періоду його існування. Використання ідентифікаційного коду з ЄДРПОУ є обов'язковим для всіх звітних та облікових документів, які використовуються за межами суб'єктів господарської діяльності. Звітні та облікові документи, в яких відсутній ідентифікаційний код з ЄДРПОУ, вважаються недійсними, їх використання тягне за собою відповідальність згідно із законодавством.
Станом на 01 січня 2013 року в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) по області значилось 17779 суб’єктів, з них 95,2% – із статусом юридичної особи. Найбільша кількість суб’єктів зосереджена в м.Чернівцях (54,7%), Новоселицькому (5,4%) і Хотинському (5,2%) районах, найменша – в м.Новодністровську та Герцаївському районі (1,5% та 1,9% відповідно). Електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» Цей сервіс розраховано на тих клієнтів, які бажають перевірити надійність свого ділового партнера. Для цього достатньо знати його код ЄДРПОУ або його точну назву. Інформаційна система ДПС України здійснює швидкий пошук у власних базах даних, доступних для публічного використання, і повідомляє клієнту про результати пошуку.
Читайте також:
|
||||||||
|