Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типи профконсультації

Профконсультація стала актуальної на початку двадцятого сторіччя, її виникнення було пов'язане із проблемами вибору професії. Вибір професії довгий час розглядався як пошук професії, що відповідає психологічним характеристикам людини. Цей підхід одержав назву діагностичного. Профконсультація даного типу складається із трьох фаз:

1) вивчення психічних і особистісних особливостей претендента на професію (психодіагностична фаза);

2) характеристики змісту праці, вимог професії і їх опису в психологічних термінах (професіографічна фаза);

3) зіставлення індивідуальних особливостей людини з вимогами професії й ухвалення рішення про придатність людини (фаза ухвалення рішення).

Основними недоліками діагностуючої профконсультації є наступні:

– ігнорується мінливість, динамічність світу професій, внаслідок чого людині протягом професійного життя, можливо, не раз прийде змінювати професію;

– наявність величезної кількості професій і спеціальностей негативно позначається на професіографічну компетентність психолога-консультанта;

– не приймається до уваги професійний розвиток особистості, зміна її спрямованості, компетентності й професійно важливих якостей;

– консультуємий виключається із процесу прийняття життєво важливого для нього рішення.

Інший підхід розкривається у виховній концепції профконсультації. Прихильники цієї концепції вважають, що людину можна підготувати до виконання будь-якої професії. Головне – правильно дібрати ефективні методи професійного навчання. Звідси й зміст цього типу профконсультації – вивчення індивідуально-психологічних особливостей людини й організація оптимального професійного навчання.

Основний недолік цього типу профконсультації – ігнорування психофізіологічних розбіжностей людей. Успішність освоєння ряду професій, а також продуктивність виконання діяльності визначаються властивостями нервової системи, типологічними особливостями, і, звичайно, таке оптимістичне трактування профпригодності людини неспроможні.

Багато недоліків розглянутих двох типів профконсультації виключає розвиваюча (активізуюча) консультація. Основний її зміст – активізація процесу формування психологічної готовності особистості до професійного самовизначення. Головний момент у цій профконсультації – перенесення акценту з акту вибору професії або рекомендації з вирішення професійно обумовленої проблеми на психологічну підготовку особистості до визначення своєї позиції й самостійному ухваленню рішення.

Важливим принципом цього типу консультування є співробітництво психолога із клієнтом. Неприйнятні нав'язування власної думки, директивні рекомендації, тиск. Акцент робиться на усвідомлення консультуючим своєї проблеми, його самовизначенні й виробленні рішення.

Для компетентного проведення консультації психолог повинен розбиратися в сучасному світі професій, мати фундаментальні знання в області загальної й диференціальної психології, володіти методами психодіагностики й психотехнологіями профконсультування.

 




Переглядів: 1299

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні напрямки профконсультування | Психотехнології профконсультування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.