Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Науково обґрунтована професійна консультація базується на вивченні стану здоров'я учня і його психофізіологічних даних.

ПРОФКОНСУЛЬТАЦІЙНА РОБОТА З УЧНЯМИ.

Нині практикою роботи шкіл нагромаджено значний досвід у проведенні профінформаційної роботи. Проте, як було вже зазначено, професійна освіта становить лише один з трьох етапів профорієнтаційної роботи. З професійною інформацією повинна тісно пов'язуватися професійна консультація, оскільки ознайомлення учнів з різними професіями є не самоціллю, а засобом підготовки до свідомого вибору життєвого шляху.

Профконсультація повинна бути своєчасною в тому розумінні, що її треба подавати до того, як учень самостійно зробить свій вибір.

Отже, професійну консультацію треба розпочинати відразу ж після виявлення нахилів і здібностей учнів. На цій стадії учень, звичайно, цікавиться професіями певної галузі людської діяльності або навіть професіями, які належать до різних галузей. Буває, правда, і так, що учень не виявляє стійких нахилів. І тут професійна консультація стає в нагоді, бо, спираючись на вивчення учня як особистості, допомагає формувати його здібності в бажаному напрямі.

Досвід роботи свідчить про те, що значну частину учнів треба обмежувати у виборі професій. Так, при фронтальній перевірці 2240 учнів VIIІ-ХІІ класів в одному з міст нашої країни понад половину довелося обмежувати у виборі професій з різних причин. Найчастішими причинами були зміни з боку опорно-рухового апарату, плоскостопість, порушення осанки, диференціація і дефекти кісток, кінцівок, відхилення з боку внутрішніх органів.

Дані Науково-дослідного інституту фізіології дітей та підлітків показали, що до ПТУ щорічно вступають 15% підлітків, фізіологічні можливості організму яких не відповідають обраній професії.

Отже, шкільний лікар, який стежить за розвитком організму учня, бере до уваги дефекти дитини, щоб урахувати їх при професійній консультації. Для цього лікар повинен добре знати: анатомо-фізіологічні особливості підліткового віку; особливості перебігу захворювання у підлітків; умови праці в окремих галузях промисловості; вплив факторів виробничого середовища та трудового процесу на підлітків як здорових, так і з відхиленнями у стані здоров'я. Інакше кажучи, шкільний лікар повинен мати спеціальну підготовку.

Справа професійної консультації ускладнюється ще й тим, що крім стану здоров'я при виборі професії доводиться враховувати фізіологічні особливості учнів. Це стосується не всіх професій, але існують такі, для оволодіння якими недостатньо професійної підготовки, а треба мати певні фізіологічні дані. Наприклад, хронометражем установлено, що швидкість виконання окремих операцій при складанні виробів з дрібних деталей (радіо, годинникове, електролампове виробництво та ін.) не перевищує 1 с.

Слід також ураховувати, що кожний підліток залежно від його психофізіологічних даних здатний оволодіти багатьма професіями. Тому завдання профорієнтаційної роботи полягає не в тому, щоб вибрати йому професію, а щоб допомогти зробити вибір самостійно.

Складаючи характеристику на учнів, психологи надають великого значення спрямованості особистості, яка дає можливість судити про заняття і форми діяльності, яким вона віддає перевагу.

Професійна орієнтація має завершуватися професійною адаптацією, тобто адаптацією особистості до умов і змісту професійної діяльності. Досвід показує, що підлітки, які вступають у виробничий колектив, потребують посиленої уваги. Так, велике психологічне значення має урочиста зустріч молодих робітників, шефство над ними досвідчених майстрів, добре і тепле ставлення з боку колег. Це вселяє віру підлітка в свої сили, сприяє переконанню, що вибір професії зроблено правильно. Дуже важливо, щоб зв'язки з випускниками підтримувала школа.

Закінчуючи розгляд змісту і методики профорієнтаційної роботи, можна зробити висновок, що хоч у центрі її й стоїть школа, проте важливі функції покладаються також на інші державні і громадські організації. У найближчі роки профорієнтаційна робота розширюватиметься. Вже тепер у деяких містах створено профконсультаційні пункти на громадських засадах, які проводять роботу з учнями шкіл. Кількість їх зростатиме. Поліпшується підготовка до профорієнтаційної роботи учнів педагогічних училищ та студентів педагогічних інститутів. На порядку денному стоїть питання про підготовку спеціальних психолого-медичних кадрів.

 

 




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зустрічі з новаторами виробництва, випускниками школи, які працюють на виробництві. | ТЕМА: СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.