Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зустрічі з новаторами виробництва, випускниками школи, які працюють на виробництві.

Хоч якою яскравою, переконливою не була б розповідь учителя про професії, проте, як правило, більше враження на учнів справляють виступи виробничників.

Професії, з якими учні ознайомлюються в процесі трудового навчання, досить поширені. Тому вчителі можуть завжди знайти новаторів виробництва, яким є про що розповісти учням. Особливу цінність мають розповіді новаторів про використання знань з основ наук при виконанні виробничих завдань. У такому разі учням стає зрозумілим, що стати передовим робітником сучасного виробництва неможливо без глибоких загальноосвітніх знань.

У деяких школах учителі проводять зустрічі з новаторами виробництва в урочистій обстановці. Діти виготовляють для гостей подарунки на спогад, беруть на себе зобов'язання краще вчитися та ін. Такі заходи мають велике виховне значення.

Проведення різних культурно-масових заходів. З досвіду роботи шкіл відомі різні культурно-масові заходи, які сприяють профорієнтаційнійроботі з учнями. Наприклад:

· проведення конкурсів на тему "Хто більше знає про професію?";

· випуск усних журналів "У світі професій";

· організація диспутів на етичні теми ("Особисте і громадське у виборі професії");

· організація виставок відповідної літератури;

· обговорення книжок і кінофільмів та ін.

Усі ці заходи можуть бути з успіхом застосовані на заняттях у майстернях.

Поглиблене вивчення професій у групах і клубах за нахилами. Крім колективної роботи з усіма учнями, спрямованої на формування уявлення про певні професії, учитель праці проводить поглиблену роботу з тими з них, хто має бажання глибше ознайомитися з тією або іншою професією. Учні об'єднуються в групи або клуби за нахилами до певних професій. При цьому застосовуються різні організаційні форми роботи. Учні створюють своїми силами музеї, пишуть реферати, проводять екскурсії. Усе це дає змогу вчителеві роз'яснювати докладніше вимоги, які ставить певна професія, допомоги учням розібратися в мотивах, якими зумовлений їхній нахил. Якщо вчитель приходить до висновку, що учень має нахил до якоїсь професії і що стан здоров'я дозволяє йому її вибрати, він починає проводити відповідну роботу, яка сприяє виконанню бажання підлітка.

Уроки з профорієнтації. У деяких школах частина годин, що відводиться на факультативні заняття, використовується для профорієнтаційної роботи, тобто створюються факультативні предмети.

Досвід роботи показав, що всі учні, які відвідували факультативні уроки з профорієнтації, на кінець навчання зібрали собі професії, причому спостерігалися деякі зміни в їхніх намірах порівняно з тими, які вони висловлювали на початку. Це сталося під впливом профорієнтаційної роботи.

Робота з батьками. Вибір професії мас велике значення для всього життєвого шляху людини. Тому цілком природно, що батьки приділяють цьому питанню велику увагу. Проте вплив батьків на вибір професії учнями не завжди буває позитивним. Це пояснюється тим, що самі батьки не завжди мають правильне уявлення про ту або іншу професію, а також часто неправильно оцінюють можливості своїх дітей. У зв'язку з цим учителям доводиться проводити певну роботу з батьками. Це особливо характерно для вчителів праці, бо, як показують дослідження, неправильне ставлення батьків стосується насамперед робочих професій. Учитель праці повинен проводити бесіди з батьками, роз'яснювати їм можливості їхніх дітей, роль робочих професій у народному господарстві і їхнє місце в нашому суспільстві.

 


Читайте також:

  1. Багатопродуктового виробництва, тис. грн.
  2. Безпека при експлуатації посудин, що працюють під тиском.
  3. Види ефектів виробництва, пов’язаних з удосконаленням менеджменту організації
  4. Вимоги безпеки до систем, що працюють під тиском
  5. Витрати виробництва, їх класифікація
  6. Витрати виробництва, їх характеристика і класифікація відповідно до П(С)БО 16 „Витрати”.
  7. Витрати виробництва, собівартість та ціна
  8. Гарантії прав працівників на охорону праці та здоров’я на виробництві.
  9. Гроші як категорія товарного виробництва, функції грошей.
  10. Державне управління охороною праці та організація охорони праці на виробництві.
  11. Директ-костингу за умови багатопродуктового виробництва, грн.
  12. Економіка як соціальне явище – це система взаємодій соціальних суб’єктів з приводу власності, виробництва, розподілу, обміну і споживання матеріальних благ і послуг.




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми професійної орієнтації школярів. | Науково обґрунтована професійна консультація базується на вивченні стану здоров'я учня і його психофізіологічних даних.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.