Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми професійної орієнтації школярів.

У процесі трудового навчання створюються сприятливі умови для ознайомлення учнів з робочими професіями, які пов'язані з обробкою деревини, металів та інших матеріалів, виконання електромонтажних робіт, з обслуговуванням машин тощо. Сприятливі в тому розумінні, що тут можна не просто дати поверхове уявлення, чим займатися той або інший спеціаліст, а по-справжньому розкрити всі сторони професії, показати умови праці. Такий матеріал органічно вписується в зміст трудового навчання. Звичайно, робиться це не само собою, а внаслідок планомірної копіткої діяльності вчителя.

Практикою роботи шкіл визначено форми професійної орієнтації учнів. Основні і них такі:

Профорієнтація на уроках, коли вчитель ознайомлює учнів з професіями, пов'язаними з роботою, яку вони виконують. Так, при вивченні обробки деревини учнів можна ознайомити з професіями столяра і тесляра, лісоруба, тракториста, рамника, столяра по виготовленню меблів, фанерувальника, токаря і свердляра. Крім того, для зв'язку роботи учнів у навчальних майстернях із сучасним виробництвом учитель розповідає про верстатні професії, які замінили на промислових підприємствах ручну обробку деревини.

При вивченні обробки металів на заняттях у майстернях також можна ознайомити учнів з слюсарними і верстатними професіями: слюсар-жерстяник, слюсар-інструментальиик, слюсар-ремонтник, слюсар-складальник, токар, свердляр. Крім того, при вивченні окремих навчальних тем можна поширити уявлення учнів про інші металообробні професії: терміст, прокатник, сталевар, чавуноливарник, пресувальник пластмас та ін.

Вивчаючи електромонтажні роботи, учні ознайомлюються з різними спеціальностями електромонтерів і електрослюсарів (електромонтера-ремонтника, слюсаря-електромонтажника, електромонтера-намотувальника та ін.).

На уроках обслуговуючої праці учні дізнаються про ряд професій із сфери обслуговування: швеця, закрійниця, кравець, кулінар, повар та ін.

У старших класах так само створюються умови для ознайомлення учнів з професіями і спеціальностями, які відповідають профілю трудової підготовки (електротехніка, радіотехніка, стенографія та ін.).

Профорієнтація при проведенні екскурсії. Па екскурсіях, як правило, створюються умови для ознайомлення учнів з матеріалом, який виходить за межі навчальної програми. Цим можна скористатися для професійної орієнтації учнів. Наприклад, відвідуючи механічні цехи обробки металів і деревини, учні спостерігають, багато груп і тинів устаткування. Тому доцільно ознайомити їх з професіями робітників, які це устаткування обслуговують. Добре враження справляє на учнів розповідь самих робітників про те, як вони виконують функції, яку виготовляють продукцію.

Екскурсія на швейну фабрику дає уявлення про новітні технології та сучасне обладнання швейного виробництва та пов'язаними з ними професіями.

Багатьом сільським школам доводиться проводити всі екскурсії на те саме підприємство. У таких випадках доцільно частину екскурсій виділити для відвідування підприємств іншого профілю і на цих екскурсіях проводити профорієнтаційну роботу.

Профорієнтація на гурткових заняттях. У процесі гурткових занять учитель мас необмежені можливості для ознайомлення учнів з різними професіями. Саме тут створюються можливості для орієнтування учнів на вибір професії. Якщо вчитель визначив у V-VІ класах, що учень має нахил до однієї з робочих професій по обробці деревини, металів, тканин, або до електротехнічних робочих професій, то він проводить з ним у VII- ІX класах індивідуальну роботу, щоб поглибити його знання і вміння, ще більше зацікавити професією, яка йому до вподоби.

Заняття в гуртках допомагають учням вибрати напрям трудового навчання в старших класах.


Читайте також:

  1. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  2. Автоматизовані форми та системи обліку.
  3. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  4. Акредитив та його форми
  5. Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС
  6. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  7. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  8. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  9. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  10. Безособові дієслівні форми на –но, -то
  11. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  12. Білінійні і квадратичні форми в евклідовому просторі




Переглядів: 913

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
II. Загально-шкільні заходи | Зустрічі з новаторами виробництва, випускниками школи, які працюють на виробництві.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.