МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
У Конституції України стверджується: “Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування” (ст. 5). В юридичній науці розрізняють інститути: 1) безпосередньої демократії, які забезпечують пряме волевиявлення або безпосереднє здійснення волі громадян у питаннях державного і суспільного життя через вибори, референдум, загальні збори громадян; 2) представницької демократії, які забезпечують реалізацію волі громадян через обраних ними представників (депутатів Верховної Ради України, Президента України, депутатів місцевих рад і сільських, селищних, міських голів). Обидві форми здійснення народовладдя взаємно доповнюють і збагачують одна одну. Існують різні способи формування виборних органів держави. Порядок формування представницьких органів держави називають виборчою системою. Розрізняють декілька видів виборчих систем: 1) при мажоритарній системі виборів обраним вважається кандидат (список кандидатів), який має більшу підтримку у виборчому окрузі. Мажоритарна система поділяється на: відносну, абсолютну або кваліфіковану. За відносної більшість обраним вважається кандидат або список партій, які набрали більше голосів, ніж кожен з інших опонентів хоча б на один голос виборця. Мажоритарні виборчі системи відносної більшості завжди результативні. Водночас партія, яка завоювала більшість місць у парламенті, за загальною кількістю поданих за неї голосів може поступатися іншій партії. Мажоритарні системи відносної більшості суттєво впливають і на політичну поведінку населення під час виборів. Наприклад, вважають, що у частини виборців існує так званий синдром втраченого голосу. Побоюючись, що в разі голосування за кандидатури “третіх партій” їхній вибір не відіб’ється на кінцевому результаті або об’єктивно полегшить обрання небажаного для них кандидата, потенційні виборці таких партій голосують за кандидата тієї з двох головних партій, програма якої ближче до їхніх поглядів. Іншими словами, частина виборців діє за принципом “обирати найменше з двох лих”. При абсолютній більшості для перемоги кандидату або списку партій необхідно набрати 50%+1 голосів виборців. Ця система не завжди є результативною, що передбачає проведення повторних виборів (перевиборів) для двох кандидатів які набрали найбільшу кількість голосів виборців. Кваліфікована більшість передбачає необхідність набрання 2/3 або 3/4 голосів; 2). Пропорційна система виборів передбачає, що кількість депутатських мандатів, отриманих політичною партією (рухом, блоком), є пропорційною кількості голосів, поданих за партію (рух, блок) у межах всієї країни або в межах багатомандатного виборчого округу. Головна відмінність їх від мажоритарних виявляється в тому, що вони ґрунтуються не на принципі більшості, а на відповідності завойованих партією депутатських мандатів кількості одержаних нею на виборах голосів. Нині пропорційні виборчі системи є найбільш поширеними в розвинутих країнах. Форми пропорційного представництва характеризуються різноманітністю. Важко знайти дві країни, де б ці форми збігалися в деталях. Однак усі без винятку форми такого представництва мають певні спільні риси і ґрунтуються на двох началах. Це – необхідність визначення так званого виборчого метра та існування умовної передачі голосів. Виборчий метр (квота) – це найменша кількість голосів, необхідних для обрання одного депутата за пропорційними виборчими системами. Використовуються різні методи визначення метра, більшість з них пов’язана з досить складними математичними підрахунками. Умовна передача голосів – це обов’язкове зарахування голосів, поданих за кандидата понад кількість, визначену виборчим метром, іншому кандидату, який не набрав необхідного числа голосів. Умовна передача голосів вносить штучний елемент у пропорційне представництво. 3). Змішана система виборів поєднує в собі елементи мажоритарної і пропорційної системи (одна половина депутатів представницького органу обирається за мажоритарною системою, а друга – за пропорційною). Читайте також:
|
||||||||
|