Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Алгоритм здійснення купівлі

Процес прийняття рішень про закупівлю

Купівля починається задовго до оплати товару в магазині, а результати придбання мають наслідки протягом тривалого часу після її завершення. Вихідним етапом цього процесу є усвідомлення потреби та трансформація бажання людини до спонукального мотиву його майбутньої ідеї.


 

 
 

 


Розуміння потреб покупця і процесу прийняття ним рішень про купівлю товару є запорукою успіху подальшої маркетингової діяльності підприємства.

Ринок організацій споживачів– це сукупність юридичних осіб, які закуповують товари для їх подальшого використання у процесі виробництва, здачі в оренду, перерозподілу чи перепродажу.

 

 

Ринок організації споживачів

 

 


Купівельна поведінка організації – споживача залежить від частоти придбання товару, вартості покупки та ступеня ризику, якими супроводжується придбанням товару.

Повторна закупівля без змін:

- канцтовари;

- електроенергія, паливо;

- хімікати.

Повторна закупівля з модифікацією:

- юридичні або транспортні послуги;

- комплектувальні;

- комп’ютер.

Закупівля для вирішення нових завдань:

- комп’ютерна мережа;

- вантажівка;

- нове те6хнологічне обладнання тощо.

Найменшу кількість рішень приймає організація – споживач, що здійснює повторну закупівлю без змін, найбільшу – в ситуаціях закупівлі для вирішення нових завдань.

На процес прийняття рішення про закупівлю організацією – споживачем впливає група нижчеперелічених факторів.

1. Зовнішні фактори:

- економічні;

- науково – технічні;

- законодавчі;

- фізико – географічні;

- фактори конкурентного середовища.

2. Фактори особливостей організації:

- цілі організації;

- прийняті методи роботи;

- організаційна структура.

3. Фактори міжособистих відносин:

- повноваження;

- уміння переконувати;

- уміння поставити себе на місце іншого;

- ступінь впливу на інших працівників.

4. Фактори індивідуальних особливостей персон:

- вік;

- освіта;

- тип особистості;

- посада;

- схильність до ризику;

- власні цілі та переконання.

Процес прийняття рішення про закупівлю товару організацією – споживачем починається задовго до здійснення акту купівлі – продажу.

Прийняття рішення про купівлю має таку послідовність:

1. Усвідомлення потреби.

2. Оцінювання характеристик.

3. Пошук постачальників.

4. Запит пропозицій.

5. Вибір постачальників.

6. Оформлення замовлення.

7. Оцінювання роботи постачальників.

 

5. Конкуренція – це боротьба між виробниками та продавцями за найбільш сприятливі умови виробництва і торгівлі.

Мета конкурентів на ринку – щоб покупець придбав саме їх товар.

Предметом конкуренції – є товар або послуга, завдяки яким фірми – суперники намагаються завоювати вкушання і гроші споживача.

Об’єктом конкуренції – виступає споживач і покупець (за яким і залишається останнє слово).

На ринку конкуренція іде не тільки між товарами (який краще?), а і між фірмами.

Конкурентне середовище фірми залежить від типу ринків.

Вони можуть бути:

ý Ринок чистої конкуренції (ідеальної) – багато продавців і багато покупців схожого товару, ціна однакова.

ý Ринок монополістичної конкуренції – безліч продавців і покупців різних товарів, широкий діапазон цін.

ý Ринок олігополістичної конкуренції – небагато продавців, схожі і не схожі товари.

ý Ринок чистої монополії – один продавець, ціни високі і низькі.

Конкуренцію між товарами розрізняють:

œ Функціональна -виникає через те, що одна і таж сама потреба може бути задоволена різним товаром (книги, пластівки, відео касети).

œ Видова – випуск аналогічних товарів різними фірмами або однією, але різне оформлення.

œ Предметна – між аналогічними товарами різних фірм.

Класичний маркетинг чітко розмежовує конкуренцію на ціновуі нецінову.

Цінова конкуренція – конкурентська боротьба через зміни цін на товари (але „війна цін” – справа дуже важка і може привести до банкрутства).

Нецінова конкуренція – передбачає унікальні властивості товару, надійність, якість – це приваблює споживачів, крім того

* шлейф обслуговування;

* методи стимулювання;

* дизайн.

В ринковій економіці необхідно ретельно вивчати і аналізувати конкурентне середовище, в якому діє фірма, тобто займатися моніторингом.

Моніторинг конкурентів – це робота пов’язана з накопиченням достовірної інформації про ринок товарів конкурентів, планах і намірах їх виробництва і продавців, накопичувати її і оформлювати у вигляді досьє - товар.

 


Читайте також:

  1. Rete-алгоритм
  2. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  3. Алгоритм
  4. Алгоритм
  5. Алгоритм 1.
  6. Алгоритм RLE
  7. Алгоритм безпосередньої заміни
  8. Алгоритм Берлекемпа-Мессі
  9. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  10. Алгоритм Дейкстри.
  11. Алгоритм Деккера.
  12. Алгоритм Деккера.




Переглядів: 744

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фактори , що впливають на поведінку споживачів | Класифікація прогнозів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.