Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Активні форми участі територіальної громади у вирішенні питань ММС

Новий Бюджетний кодекс, який було ухвалено Верховною Радою України у липні 2010 року, передбачає (статті 92, 93) умови для об’єднання (передачі) фінансових ресурсів для спільного виконання повноважень органами місцевого самоврядування. Особливої уваги потребує стаття 101 нового Бюджетного кодексу «Міжбюджетні трансферти між місцевими бюджетами», яка по суті увібрала в себе положення Закону України «Про міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ та їх об’єднань» 2004 року, який втратив чинність з ухваленням вказаного Бюджетного кодексу.

Частина третя статті 6 Закону України «Про місцеве самоврядування» визначає можливості для добровільного об’єднання територіальних громад, яке «відбувається за рішенням місцевих референдумів відповідних територіальних громад сіл. Таке рішення є наданням згоди на створення спільних органів місцевого самоврядування, формування спільного бюджету, об’єднання комунального майна».

Європейська хартія місцевого самоврядування (1985 рік) та українське законодавство про місцеве самоврядування визначають, що всі органи місцевого самоврядування (територіальних громад міст, сіл та селищ) мають рівний статус, однаковий обсяг повноважень та можуть самостійно виконувати всі повноваження, визначені для них законом. Водночас частина друга статті 142 Конституції України проголошує: «Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об’єднувати на договірних засадах об’єкти комунальної власності, а також кошти бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби».

Право територіальної громади на ММС

Місцеве самоврядування має певну систему, яка складається з наступних елементів, що активно впливають на вирішення питань ММС:

- сільські, селищні, міські Ради депутатів та їх органи (виконавчі комітети, постійні та інші комісії),

- інші форми територіальної самоорганізації громадян, а саме: громадські комітети і ради мікрорайонів; житлових комплексів; домові, вуличні, квартальні та інші комітети;

- форми безпосереднього волевиявлення населення – місцеві референдуми, загальні збори громадян.

Основною ланкою місцевого самоврядування є територіальна громада, тобто об’єднання жителів міста, міського району, села, кількох сіл, селища, ознаками якої є:

- усвідомлення її членами своєї єдності та приналежності до єдиного співтовариства;

- корпоративна основа діяльності членів громади;

- взаємозалежність суб’єктів і співтовариств територіальної громади;

- розподіл праці між членами територіальної громади.

Ради – це представницькі органи місцевого самоврядування, які представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування.

Виконавчими органами Рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші органи.

Ради мають широкі повноваження, які визначаються в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні». Найбільш важливими з них є:

– затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку територіальних одиниць;

– затвердження місцевого бюджету, звіту та внесення змін;

– встановлення місцевих податків і зборів та розмірів їх ставок у межах, визначених законом;

– утворення позабюджетних цільових фондів;

– прийняття рішень про випуск місцевих позик, отримання позик з інших місцевих бюджетів та джерел;

– прийняття рішень щодо надання пільг по місцевим податкам і зборам;

– встановлення для підприємств частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

– прийняття рішень щодо відчуження комунального майна, затвердження програм приватизації;

– вирішення питань регулювання земельними відносинами;

– затвердження ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами та інші.


Читайте також:

  1. H) Орган з питань конкуренції
  2. IV. ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО
  3. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  4. Автоматизовані форми та системи обліку.
  5. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  6. Акредитив та його форми
  7. Активні HTML -документы
  8. Активні RC-фільтри (АRC- фільтри).
  9. Активні групові методи
  10. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування лихоманки.
  11. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування сухого кашлю.
  12. Активні операції банків




Переглядів: 1507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Територіальна громада — пріоритетний суб'єкт місцевого самоврядування | Наукові засади безпеки життєдіяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.