Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Директ-костингу за умови багатопродуктового виробництва, грн.

Розрахунок фінансового результату в умовах використання простого

Простий директ-костинг

ЛЕКЦІЯ 5

Тема: ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДУ "ДИРЕКТ-КОСТИНГ"

Мета лекції:формування знань з організації системи обліку та калькулювання собівартості продукції за змінними витратами, порядку формування собівартості за методом «директ-костинг».

ПЛАН:

1. Переваги системи "директ-костинг" та застосування простого і розвинутого директ-костингу на практиці.

2. Особливості визначення фінансового результату в системі обліку за змінними витратами.

 

Метод «директ-костинг» може функціонувати у вигляді двох основних варіантів:

1) простого директ-костингу, згідно з яким у собівартість продукції включаються лише прямі змінні витрати;

2) розвиненого директ-костингу, згідно з яким у собівартість продукції, крім прямих змінних, включаються прямі постійні витрати на виробництво та реалізацію продукції.

В основу простого директ-костингу покладено відображення в обліку виключно змінних витрат.

До основних принципів простого директ-костингу належать:

- групування витрат на змінні та постійні;

- визначення собівартості продукції на основі змінних витрат;

- постійне зіставлення змінної собівартості з ціною реалізації, що забезпечує визначення маржинального доходу;

- відшкодування (покриття) постійних витрат за рахунок маржи­нального доходу (суми покриття) для визначення доходності та рентабельності конкретного виду продукції.

Отже, простий директ-костинг забезпечує визначення маржиналь­ного доходу який можна охарактеризувати як надлишок виручки від реалізації над змінними витратами

Маржинальний дохід обчислюють за формулою:

Мд = Р-Зв, (1)

де

Мд- маржинальний дохід;

Р - обсяг реалізації;

Зв- змінні витрати.

 

Коли маржинальний дохід забезпечує повне відшкодування суми постійних витрат, підприємство досягає критичної точки, при цьому фінансовий результат дорівнює нулю.

Цей метод в умовах ринкових відносин забезпечує проведення політики розвитку підприємства залежно від заданих орієнтирів на основі мінімального обсягу реалізації, тобто критичного обсягу реалізації різних видів продукції.

Прибуток виникає лише тоді, коли сума покриття, як результат реалізації продукції, перевищує величину постійних витрат підприємства

Розглянемо формування фінансового результату в умовах реалізації кількох видів продукції (табл. 1).

Таблиця 1

Пор.№ Показники Види продукції
А В С Усього
Виручка від реалізації продукції 50 000 30 000 10 000 90 000
Змінні витрати 30 000 15 000 7 000 52 000
Маржинальний дохід або сума покриття (1-2) 20 000 15 000 3 000 38 000
Постійні витрати       27 000
Результат - прибуток (3 - 4)       11 000

 

На першому етапі формується сума покриття як різниця між виручкою від реалізації за кожним конкретним видом продукції та сумами мінних витрат (А = 20 000 грн.; В = 15 000 грн., С = 3 000 грн.).

Крім того, обчислимо загальну суму покриття для всіх трьох видів продукції (А, В і С), яка дорівнює 38 000 грн. Сума постійних витрат не співвідноситься з конкретними видами продукції. Це пояснюється відсутністю можливості встановити причинно-наслідкові зв'язки між видами продукції та постійними витратами. Тому від суми покриття віднімають загальну суму постійних витрат і обчислюють загальний результат діяльності підприємства (прибуток/збиток).

Отже, якщо підприємство випускає кілька видів продукції, то сума покриття є важливим критерієм визначення внеску кожного продукту - покриття постійних витрат та формування загального прибутку.

 

Під час планування програми виробництва та збуту слід намагатися в першу чергу включати види продукції, які мають більшу суму покриття, що забезпечить максимальну величину прибутку.

У системі управлінського обліку відомо два варіанти простого директ-костингу - американська та французька методики.

Специфічні принципи розрахунку фінансових результатів на основі директ-костингу, що формуються за американською та французькою методиками обліку, розраховано на прикладі конкретних даних ВАТ «Південь» і наведено в таблиці 2.

Як свідчать результати розрахунків в таблиці 2, на основі американської методики аналіз покриття змінних витрат на виробництво та реалізацію (при першочерговому покритті витрат на виробництво) можна провести більш детально, а також більшій деталізації підлягають постійні витрати порівняно з французькою. Переваги французької методики полягають у максимальній простоті та наочності.

Основою методу простого директ-костингу є постійна спрямованність обліку на кінцевий результат. Розрахунок маржинального доходу здійснюється окремо за кожним видом продукції, а також у цілому по підприємству з наступним визначенням загального результату діяльності (прибутку/збитку).

Таблиця 2


Читайте також:

  1. Аналогія як умовивід
  2. Багатопродуктового виробництва, тис. грн.
  3. Блок 4. Умови та охорона праці.
  4. Блок перевірки умови
  5. БУДОВА ТА УМОВИ ФОРМУВАННЯ ШАРУВАТИХ ТОВЩ
  6. Види аудиторських висновків та умови їх надання
  7. Види ефектів виробництва, пов’язаних з удосконаленням менеджменту організації
  8. Види і типи організаційних структур та умови їх ефективного застосування
  9. Види й типи організаційних структур та умови їх ефективного застосування
  10. Винесення внутрішніх, розумових дій назовні називають ексте­ріоризацією.
  11. Вирішення суперечок між суб'єктами страхування. Умови припинення дії договору.
  12. Витрати виробництва, їх класифікація




Переглядів: 1551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 4 | Способи розрахунку фінансового результату за американською та французькою методиками на прикладі даних ТОВ «Лагуна», грн.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.