Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА: СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ

Лекція 15

1. Сутність та основні поняття маркетингу.

2. Функції, принципи маркетингу.

3. Завдання маркетингу.

4. Система засобів маркетингу.

1. Дослівно термін «маркетинг» перекладається з англійської як ринкотворення, ринкова діяльність, орієнтація на ринок. Причи­ною зародження маркетингу стало насичення ринку, перебіль­шення пропозиції над попитом Першим типом ринку, що сформувався в розвинених країнах світу, став ринок продавця.

Зі зростанням пропозиції над попитом сформувався інший тип ринку - ринок покупц.

Провідна ідея маркетингу:

Запорукою досягнення мети фірми є визначення незадоволених потреб споживачів і забезпечення бажаної задоволеності їх ефектив­нішими й продуктивнішими, ніжу конкурентів, методами.

У літературі пропонуються наступні визначення маркетингу:

Маркетинг - процес створення й реалізації товарів з метою задоволення потреб споживачів.

Маркетинг- соціальний і управлінський процес задоволення потреб споживачів шляхом створення товарів, споживчих цін­ностей (здатність товару задовольняти потребу споживача) та обміну ними.

Основні поняття:

Нестаток - відчуття людиною браку чогось; нестаток не має предметної форми. Наприклад, відчуття людиною почуття голо­ду, спраги, холоду тощо.

Потреба - це нестаток, який має предметну форму й зале­жить від культурного рівня людини.

Попит - це потреба, підтверджена матеріально.

Товар - це все, що призначено для задоволення певної потре­би споживача й запропоновано на ринку для продажу.

2.Функції маркетингу:

- вивчення зовнішнього середовища з метою виявлення по­питу на товар;

- вивчення споживача як головної дійової особи для вироб­ника;

- планування маркетингової діяльності;

- розробка маркетингової товарної політики;

- розробка маркетингової цінової політики;

- розробка маркетингової політики розподілу;

- розробка маркетингової політики комунікації

- забезпечення соціальної відповідальності;

- управління маркетинговою діяльністю.

Принципи маркетингу:

- постійний пошук і максимальна повага до споживача, орі­єнтованість на його потреби й вимоги, що передбачають пропо­нування ринку не товарів та послуг, а способів розв'язання проб­лем споживачів;

- гнучкість у досягненні поставленої мети шляхом адаптації до вимог ринку з одночасним спрямованим впливом на нього;

- комплексний підхід до розробки маркетингових планів, який передбачає використання не окремих маркетингових захо­дів, а комплексу маркетингу, поєднання окремих елементів яко­го дає змогу досягти визначеної мети;

- спрямованість на довгострокову перспективу розвитку фірми.

 

 

3.Стратегічні та тактичні завдання маркетингу:

Основні стратегічні завдання:

- визначення стратегії поведінки фірми на ринку;

- вибір і освоєння цільових ринків;

- створення нових товарів, збутових і комунікаційних марке­ тингових систем.

Основні тактичні завдання:

- виявлення існуючих і потенційних бажань споживачів та попиту на товар і на цій основі обґрунтування доцільності їх ви­робництва;

- організація НДДКР для створення нової продукції, її модифікації, узгодження її споживчих властивостей з потребами ринку;

- планування й координація виробничої, збутової і фінансо­вої діяльності ринку з урахуванням умов ринку;

- організація та вдосконалення системи й методів збуту про­дукції;

- реалізація маркетингової політики ціноутворення;

- здійснення заходів щодо маркетингових комунікацій;

- аналіз маркетингової діяльності.

 

4. Система засобів маркетингу— це сукупність прийомів і методів, конкретний інструментарій, який використовується фірмою для до­сягнення поставленої мети, вирішення відповідних завдань.

Систему засобів маркетингу становлять такі чотири основні елементи:

Product - товар;

Ргісе - ціна;

Рlасе - місце збуту;

Рromotion - просування.

Товар: дизайн, упаковка, марка й знак на товари та послуги, позиція на ринку, довжина та ширина виробничої лінії, гарантії, сервісне обслуговування тощо.

Ціна: мета та стратегії ціноуворення, ціна виробника, гурто­вого та роздрібного торгівця, політика знижок та їх структура, умови контрактів.

Канали збуту: прямий чи непрямий метод збуту, довжина та ширина каналу збуту, відбір посередників, транспортування, ма­теріальні запаси, зберігання, управління й контроль за каналами розподілу.

Просування: реклама, персональний продаж, стимулювання споживачів, стимулювання посередників, стимулювання влас­ного торгівельного персоналу, взаємини з громадськістю.

 

 


Читайте також:

  1. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  5. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  6. Багатозначність слів у сучасній українській мові
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  10. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  11. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  12. Види маркетингу




Переглядів: 1107

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Науково обґрунтована професійна консультація базується на вивченні стану здоров'я учня і його психофізіологічних даних. | Щільність уроку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.