Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ».

Щоб забезпечити ефективність управління, необхідно, перш за все, знати його методологічні та теоретичні основи. Спробуємо з'ясувати сутність та специфіку деяких управлінських понять:

• управління;

• соціальне управління;

• управління в освіті;

• школознавство;

• управління школою;

• менеджмент;

• менеджмент в освіті;

• педагогічний менеджмент;

• керівництво.

Насамперед зауважимо, що дані терміни вживаються як для назви відповідних галузей практики, так і для дисциплін, які вивчають цю практику.

Управління чи менеджмент. Таким чином, на рівні управління закладом освіти можна говорити як про внутрішньошкільне управління, так і про внутрішньошкільний менеджмент? Незважаючи на певну відмінність у значеннях термінів «менеджмент» і «управ­ління», їх все ж можна розглядати як синонімічні у загальному контексті соціального управління.

Поняття управлінняТермін «управління» більш загальний, тому, як правило, поняття «менеджмент» вживається, коли:

а) підкреслюється ефективність управління;

б) мова йде про професійну діяльність керівника з відповідною освітою (менеджер);

в) ідеться про науку управління.

Це пов'язано, перш за все, з інтеграцією вітчизняної науки і практики управ­ління (в тому числі й освітнього) у світову і є наслідком уніфікації термінології.

Пітер Друкер:«Управління — це особливий вид діяльності, який перетворює неорганізований натовп в ефективну, цілеспрямовану і продуктивну групу».

В. Г. Афанасьєв: «Управління — це передовсім усвідомлена діяльність люди­ни, яка має певну мету. І не просто діяльність, а той особливий її різновид, який пов'язаний із виробленням виконання, з організацією, спрямованою на втілення виконання в життя, з регулюванням системи у відповідності до заданої мети, до підбиття підсумків діяльності, до систематичного отримання, переробки та вико­ристання інформації».

Б. А. Гаєвський:«Процес управління є впорядкуванням системи».

Філософський словник:«Управління — елемент, функція організованих сис­тем різної природи (біологічних, соціальних, технічних), що забезпечує збере­ження їх певної структури, підтримку діяльності, реалізацію їх програм і мети».

Г. В. Єльнікова:«Управління — це особливий вид людської діяльності в умо­вах постійних змін внутрішнього та зовнішнього середовища, який забезпечує цілеспрямований вплив на керовану систему для збереження і впорядкування її в межах заданих параметрів на основі закономірностей її розвитку та дії механіз­мів самоуправління».

Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін:«Управління — це цілеспрямована дія на об'єкт з метою зміни його стану або поведінки у зв'язку зі зміною обставин».

І. Ф. Ісаєв:«Під управлінням взагалі розуміється діяльність, спрямована на вироблення рішень, організацію, контроль, регулювання об'єкта управління від­повідно до заданої мети, аналіз і підбиття підсумків на основі дострокової інфор­мації ».

В. С. Лазарєв:«Управління — це безперервна послідовність дій, що здійсню­ється суб'єктом управління, у результаті яких формується і змінюється образ керованого об'єкта, встановлюються цілі спільної діяльності, визначаються спо­соби їхнього досягнення, розподіляється робота між її учасниками та інтегрують­ся їх зусилля».

М. X. Мескон, Ф. Хедоурі, М. Альберт:«Управління — це процес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для того, щоб сформулювати і до­сягти цілей організації».

В. П. Жигалов, Л. М. Шимановська:«Управління — складний соціально-економічний процес. У широкому розумінні слова він означає вплив на проце­си, об'єкти, системи з метою збереження їхньої сталості або переводу з одного стану в інший згідно з поставленими цілями».

Поняття соціального управління Філософський словник:«Під соціальним управлінням розуміють вплив на суспільство з метою його упорядкування, збереження якостей, специфіки, удосконалення і розвитку.

Це необхідна властивість будь-якого суспільства і витікає з його системної природи, суспільного характеру праці, необхідності спілкування лю­дей у процесі праці та життя, обміну продуктами їх матеріальної та духовної діяльності».

А. Л. Свенцицький:«Соціальне управління — цілеспрямований, планомірний і систематичний інформаційний вплив суб'єкта управління на його об'єкт з кори­гуючим врахуванням змін, що відбуваються в останньому».




Переглядів: 1545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та специфіка менеджменту в освіті | Співвідношеня понять “управління”, “керівництво”, “менеджмент”, “школознавство”, “менеджер навчально-виховного процесу”.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.