МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ».Щоб забезпечити ефективність управління, необхідно, перш за все, знати його методологічні та теоретичні основи. Спробуємо з'ясувати сутність та специфіку деяких управлінських понять: • управління; • соціальне управління; • управління в освіті; • школознавство; • управління школою; • менеджмент; • менеджмент в освіті; • педагогічний менеджмент; • керівництво. Насамперед зауважимо, що дані терміни вживаються як для назви відповідних галузей практики, так і для дисциплін, які вивчають цю практику. Управління чи менеджмент. Таким чином, на рівні управління закладом освіти можна говорити як про внутрішньошкільне управління, так і про внутрішньошкільний менеджмент? Незважаючи на певну відмінність у значеннях термінів «менеджмент» і «управління», їх все ж можна розглядати як синонімічні у загальному контексті соціального управління. Поняття управлінняТермін «управління» більш загальний, тому, як правило, поняття «менеджмент» вживається, коли: а) підкреслюється ефективність управління; б) мова йде про професійну діяльність керівника з відповідною освітою (менеджер); в) ідеться про науку управління. Це пов'язано, перш за все, з інтеграцією вітчизняної науки і практики управління (в тому числі й освітнього) у світову і є наслідком уніфікації термінології. Пітер Друкер:«Управління — це особливий вид діяльності, який перетворює неорганізований натовп в ефективну, цілеспрямовану і продуктивну групу». В. Г. Афанасьєв: «Управління — це передовсім усвідомлена діяльність людини, яка має певну мету. І не просто діяльність, а той особливий її різновид, який пов'язаний із виробленням виконання, з організацією, спрямованою на втілення виконання в життя, з регулюванням системи у відповідності до заданої мети, до підбиття підсумків діяльності, до систематичного отримання, переробки та використання інформації». Б. А. Гаєвський:«Процес управління є впорядкуванням системи». Філософський словник:«Управління — елемент, функція організованих систем різної природи (біологічних, соціальних, технічних), що забезпечує збереження їх певної структури, підтримку діяльності, реалізацію їх програм і мети». Г. В. Єльнікова:«Управління — це особливий вид людської діяльності в умовах постійних змін внутрішнього та зовнішнього середовища, який забезпечує цілеспрямований вплив на керовану систему для збереження і впорядкування її в межах заданих параметрів на основі закономірностей її розвитку та дії механізмів самоуправління». Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін:«Управління — це цілеспрямована дія на об'єкт з метою зміни його стану або поведінки у зв'язку зі зміною обставин». І. Ф. Ісаєв:«Під управлінням взагалі розуміється діяльність, спрямована на вироблення рішень, організацію, контроль, регулювання об'єкта управління відповідно до заданої мети, аналіз і підбиття підсумків на основі дострокової інформації ». В. С. Лазарєв:«Управління — це безперервна послідовність дій, що здійснюється суб'єктом управління, у результаті яких формується і змінюється образ керованого об'єкта, встановлюються цілі спільної діяльності, визначаються способи їхнього досягнення, розподіляється робота між її учасниками та інтегруються їх зусилля». М. X. Мескон, Ф. Хедоурі, М. Альберт:«Управління — це процес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для того, щоб сформулювати і досягти цілей організації». В. П. Жигалов, Л. М. Шимановська:«Управління — складний соціально-економічний процес. У широкому розумінні слова він означає вплив на процеси, об'єкти, системи з метою збереження їхньої сталості або переводу з одного стану в інший згідно з поставленими цілями». Поняття соціального управління Філософський словник:«Під соціальним управлінням розуміють вплив на суспільство з метою його упорядкування, збереження якостей, специфіки, удосконалення і розвитку. Це необхідна властивість будь-якого суспільства і витікає з його системної природи, суспільного характеру праці, необхідності спілкування людей у процесі праці та життя, обміну продуктами їх матеріальної та духовної діяльності». А. Л. Свенцицький:«Соціальне управління — цілеспрямований, планомірний і систематичний інформаційний вплив суб'єкта управління на його об'єкт з коригуючим врахуванням змін, що відбуваються в останньому».
|
||||||||
|