Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Співвідношеня понять “управління”, “керівництво”, “менеджмент”, “школознавство”, “менеджер навчально-виховного процесу”.

Тлумачний словник:«Менеджмент — сукупність стратегій, філософій, прин­ципів, методів, засобів та форм управління виробництвом із метою підвищення його ефективності та зростання прибутків».

Ю. К. Конаржевський:«Менеджмент — це нова філософія управління, яка виокремлює роль управління і менеджера в суспільному житті, а також соціаль­ну значущість професії управляючого. Це вимога зробити процес управління ціл­ком обґрунтованим, доцільним і складати плани досягнення цілей таким чином, щоб підлеглі працювали з усвідомленням власної гідності й отримувал від роботи задоволення».

Фундаментальний Оксфордський словник:

1. «Менеджмент — це спосіб та манера спілкування з людьми (працівниками)».

2. «Менеджмент — це влада та мистецтво керівника».

3. «Менеджмент — це вміння та адміністративні навички організувати ефектив­ну роботу апарату управління (Служб працівників)».

4. «Менеджмент — це органи управління, адміністративні одиниці, служби іпідрозділи».

5. «З функціональних позицій менеджмент — процес планування, організації, моти-

вації та контролю, необхідний для формування і досягнення мети організації».

Ф. І. Хміль:«Менеджмент — це система організації колективної праці, ефектив­ного використання ресурсів, концентрації зусиль на безперервному підвищенні якості роботи персоналу підприємства (організації)».

В. Т. Жигалов, Л. М. Шимановська:«Менеджмент є складовою частиною управ­лінської діяльності, яка реалізує теорію та практику ефективного управління колективами підприємств. Менеджмент охоплює методи і техніку управління підприємствами, спрямовані на досягнення поставленої мети за умов оптималь­ного використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів».

3. М. Онишків:«Під школознавством розуміємо педагогічну науку про процес організації й управління роботою загальноосвітнього навчально-виховного закладу».

М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв:«Вважаючи, що школознавство може і повин­но бути складовою частиною науки про управління школою, ми робимо висно­вок, що цьому повинно передувати становлення і розвиток школознавства як науки про саму школу, науки, яка в умовах розмаїття видів та моделей освітніх установ стає просто необхідною для нас: як же можна побудувати працюючу тео­рію управління без розумної теорії керованого об'єкта?»

М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв: «Управління в освіті ми розглядаємо як га­лузь соціального управління і відповідно — складову частину соціального управлін­ня як науки, її галузь».

Г. В. Єльнікова:«Сутнісно управління освітою можна визначити як цілеспря­мований вплив суб'єктів управління різних рівнів (державного, регіонального, місцевого) на всі ланки освіти з метою гармонійного розвитку підростаючого по­коління, життєдіяльність якого забезпечує збереження і подальший розвиток соціального організму та культури суспільства».

Ю. В. Васильєв:«Педагогічне управління як педагогічна діяльність — це управ­ління вихованням і навчанням підростаючих поколінь».

М. М. Поташник:«Управління — це цілеспрямована діяльність усіх суб'єктів, яка забезпечує становлення, стабілізацію, оптимальне функціонування і обов'язко­вий розвиток школи».

В. С. Лазарєв:«Управління школою можна визначити як особливу діяльність, під час якої її суб'єкт шляхом виконання управлінських завдань забезпечує орга­нізованість спільної діяльності учнів, педагогів, батьків, обслуговуючого персо­налу та її спрямованість на досягнення освітніх цілей та розвитку школи».

Є. М. Хриков:«Суть внутрішньошкільного управління можна визначити як діяльність управлінської підсистеми, спрямованої на створення соціально-прогностичних, педагогічних, психологічних, кадрових, організаційних, право­вих, матеріально-фінансових, санітарно-гігієнічних, медичних умов, потрібних для нормального функціонування і розвитку навчально-виховного процесу та ре­алізації мети школи».

Отже, послуговуючись визначеннями понять вітчизняними і зарубіжними вче­ними та практиками управління, ми дійшли певних висновків та уявлень, зокрема:

1. Поняття «управління», «керівництво» та «менеджмент» утворюють синоніміч­ний ряд.

2. Управління — це вид діяльності, який забезпечує оптимальне функціонування та розвиток систем, узгоджує та координує діяльність людей щодо досягнення спільної мети.

3. Управляти можна системами, процесами; керувати — людьми, колективами. Тобто управління і керівництво відрізняються об'єктами та суб'єктами. Управля­ти можна — чимось, керувати — кимось.

4. Управління навчально-виховним закладом — це доцільна, активна взаємодія керівника з іншими учасниками педагогічного процесу, технічним (обслуговую­чим) персоналом та громадськістю, спрямована на координацію та узгодження зусиль, упорядкування педагогічної системи та переведення її на більш високий якісний рівень.

5. Менеджмент — теорія та практика ефективного управління.

6. Внутрішньошкільний (педагогічний) менеджмент — теорія та практика ефектив­ного управління закладом освіти.

Шкільний менеджмент— це комплекс організаційних форм, ці­леспрямованих впливів керівника школи на діяльність персоналу та прийомів управління взаємодією освітніх процесів, до яких нале­жать навчально-виховний, навчально-пізнавальний та самоосвітній процеси.

7. Менеджер — керівник, який володіє професійними знаннями та уміннями для реалізації ефективного управління.

8. Менеджер освіти — керівник, який володіє професійними знаннями та вміння­ми для реалізації ефективного управління в освіті.


Читайте також:

  1. ВАЛЕОЛОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛІ
  2. Взаємозв’язок понять індивід, особистість, індивідуальність
  3. Види понять
  4. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  5. Визначення основних понять і термінів
  6. Визначення основних понять.
  7. Визначення основних понять.
  8. Визначення основних понять.
  9. Визначення понять біогеоценоз, фітоценоз
  10. Визначення понять і термінів.
  11. Визначення понять «Верховна Рада», «парламент» та «парламентаризм» в Україні
  12. Визначення понять.




Переглядів: 1425

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КЕРІВНИЦТВО», «МЕНЕДЖМЕНТ». | Закономірності, які розкривають основу управлінської діяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.