МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Співвідношеня понять “управління”, “керівництво”, “менеджмент”, “школознавство”, “менеджер навчально-виховного процесу”.Тлумачний словник:«Менеджмент — сукупність стратегій, філософій, принципів, методів, засобів та форм управління виробництвом із метою підвищення його ефективності та зростання прибутків». Ю. К. Конаржевський:«Менеджмент — це нова філософія управління, яка виокремлює роль управління і менеджера в суспільному житті, а також соціальну значущість професії управляючого. Це вимога зробити процес управління цілком обґрунтованим, доцільним і складати плани досягнення цілей таким чином, щоб підлеглі працювали з усвідомленням власної гідності й отримувал від роботи задоволення». Фундаментальний Оксфордський словник: 1. «Менеджмент — це спосіб та манера спілкування з людьми (працівниками)». 2. «Менеджмент — це влада та мистецтво керівника». 3. «Менеджмент — це вміння та адміністративні навички організувати ефективну роботу апарату управління (Служб працівників)». 4. «Менеджмент — це органи управління, адміністративні одиниці, служби іпідрозділи». 5. «З функціональних позицій менеджмент — процес планування, організації, моти- вації та контролю, необхідний для формування і досягнення мети організації». Ф. І. Хміль:«Менеджмент — це система організації колективної праці, ефективного використання ресурсів, концентрації зусиль на безперервному підвищенні якості роботи персоналу підприємства (організації)». В. Т. Жигалов, Л. М. Шимановська:«Менеджмент є складовою частиною управлінської діяльності, яка реалізує теорію та практику ефективного управління колективами підприємств. Менеджмент охоплює методи і техніку управління підприємствами, спрямовані на досягнення поставленої мети за умов оптимального використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів». 3. М. Онишків:«Під школознавством розуміємо педагогічну науку про процес організації й управління роботою загальноосвітнього навчально-виховного закладу». М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв:«Вважаючи, що школознавство може і повинно бути складовою частиною науки про управління школою, ми робимо висновок, що цьому повинно передувати становлення і розвиток школознавства як науки про саму школу, науки, яка в умовах розмаїття видів та моделей освітніх установ стає просто необхідною для нас: як же можна побудувати працюючу теорію управління без розумної теорії керованого об'єкта?» М. М. Поташник, О. М. Моїсєєв: «Управління в освіті ми розглядаємо як галузь соціального управління і відповідно — складову частину соціального управління як науки, її галузь». Г. В. Єльнікова:«Сутнісно управління освітою можна визначити як цілеспрямований вплив суб'єктів управління різних рівнів (державного, регіонального, місцевого) на всі ланки освіти з метою гармонійного розвитку підростаючого покоління, життєдіяльність якого забезпечує збереження і подальший розвиток соціального організму та культури суспільства». Ю. В. Васильєв:«Педагогічне управління як педагогічна діяльність — це управління вихованням і навчанням підростаючих поколінь». М. М. Поташник:«Управління — це цілеспрямована діяльність усіх суб'єктів, яка забезпечує становлення, стабілізацію, оптимальне функціонування і обов'язковий розвиток школи». В. С. Лазарєв:«Управління школою можна визначити як особливу діяльність, під час якої її суб'єкт шляхом виконання управлінських завдань забезпечує організованість спільної діяльності учнів, педагогів, батьків, обслуговуючого персоналу та її спрямованість на досягнення освітніх цілей та розвитку школи». Є. М. Хриков:«Суть внутрішньошкільного управління можна визначити як діяльність управлінської підсистеми, спрямованої на створення соціально-прогностичних, педагогічних, психологічних, кадрових, організаційних, правових, матеріально-фінансових, санітарно-гігієнічних, медичних умов, потрібних для нормального функціонування і розвитку навчально-виховного процесу та реалізації мети школи». Отже, послуговуючись визначеннями понять вітчизняними і зарубіжними вченими та практиками управління, ми дійшли певних висновків та уявлень, зокрема: 1. Поняття «управління», «керівництво» та «менеджмент» утворюють синонімічний ряд. 2. Управління — це вид діяльності, який забезпечує оптимальне функціонування та розвиток систем, узгоджує та координує діяльність людей щодо досягнення спільної мети. 3. Управляти можна системами, процесами; керувати — людьми, колективами. Тобто управління і керівництво відрізняються об'єктами та суб'єктами. Управляти можна — чимось, керувати — кимось. 4. Управління навчально-виховним закладом — це доцільна, активна взаємодія керівника з іншими учасниками педагогічного процесу, технічним (обслуговуючим) персоналом та громадськістю, спрямована на координацію та узгодження зусиль, упорядкування педагогічної системи та переведення її на більш високий якісний рівень. 5. Менеджмент — теорія та практика ефективного управління. 6. Внутрішньошкільний (педагогічний) менеджмент — теорія та практика ефективного управління закладом освіти. Шкільний менеджмент— це комплекс організаційних форм, цілеспрямованих впливів керівника школи на діяльність персоналу та прийомів управління взаємодією освітніх процесів, до яких належать навчально-виховний, навчально-пізнавальний та самоосвітній процеси. 7. Менеджер — керівник, який володіє професійними знаннями та уміннями для реалізації ефективного управління. 8. Менеджер освіти — керівник, який володіє професійними знаннями та вміннями для реалізації ефективного управління в освіті. Читайте також:
|
||||||||
|